“Faptele bune se întorc spre cei care le-au făcut în forme mai frumoase decât au fost făcute.¨ Aceste cuvinte au fost spuse de către Louisa M. Alcott iar echipa PROFI o poate confirma cu prisosință.
În această toamnă, PROFI își continuă demersul de a ajuta cu finanțare ONG-uri care susțin cauze care sunt prioritare și care preocupă echipa PROFI. Fie că este vorba de educarea generațiilor următoare, de ajutorarea copiilor, de dezvoltare sustenabilă, protecția mediului înconjurător și de multe altele, aceste investiții sunt cele care definesc retailerul PROFI.
Programul de CSR este creat pentru ca ONG-urile – de dimensiuni diferite, de la mici la mari, să beneficieze în mod egal de susținere pentru a-și vedea ideile transpuse în realitate, și cauzele pentru care luptă susținute.
“Noi, la PROFI, simțim că este important să îndreptăm spre comunitățile din jurul magazinelor noastre o parte din ceea ce realizăm. Felul în care această contribuție poate aduce cât mai mult bine în societate este prin suplimentarea finanțării unor ONG-uri care în timp au dovedit că lucrează cu rezultate lăudabile în comunitățile lor. De aceea, în selecția organizațiilor care să participe la campanie este evaluată cu atenție viziunea fiecăreia dintre ele, atitudinea față de proiectele pe care le desfășoară, felul cum își vede comunitatea și, nu în ultimul rând, lumea în care trăim cu toții”, a declarat Daniel Cîrstea, directorul general, PROFI.
Denumirea campaniei este “Te costă 0 lei să ajuți”. Clienții PROFI sunt cei care decid unde merg banii, pe baza voturilor lor. Cum funcționează campania?
Tot ce trebuie să facă clienții este ca, în perioada 9 septembrie – 13 octombrie 2019, după ce își fac cumpărăturile și primesc bonul de casă de la oricare magazin PROFI din toată țara, să îl scaneze la infochioșcurile prezente în fiecare magazin. În acest fel, pot alege către care dintre ONG-urile participante să își îndrepte votul.
Cauzele susținute în acest an sunt următoarele:
Asociația Touched România – Primul program demarat de Asociație, în 2005, a fost cel de voluntariat în spitale, prin care copiii abandonați erau îngrijiți de voluntari. De atunci au trecut 14 ani, timp în care Touched România a înființat alte șase proiecte sociale, inclusiv proiectul ¨Fii un erou! Ajută-i să rămână în brațele mamei lor!¨ și a diversificat și dezvoltat serviciile sociale oferite, ajutând peste 450 de mame și copii să nu fie separați. Dintre multitudinea de proiecte, menționăm aici doar o parte: găzduiesc mame și copii aflați în dificultate, victime ale violenței domestice, traficului de persoane, sărăciei și excluziunii sociale, oferă alocații lunare de hrană, programe educaționale pentru copii și grup de suport pentru asistentele maternale, consiliere psihologică și juridică femeilor și copiilor victime ale violenței domestice, dar și orientare socială și profesională.
Fundația Nadia Comăneci – Are ca principal obiectiv încurajarea, susținerea și promovarea performanței în orice domeniu, pornind de la rezultatele sportive, la dezvoltarea educațională și profesională și la calitatea vieții și a familiei, militând pentru ”o viață de nota 10”. Fundația Nadia Comăneci, prin bursele „10 pentru gimnastică”, sprijină tinerele gimnaste care au rezultate bune atât în competiţiile de profil, cât şi la școală, dar care din cauza situaţiei financiare precare a familiei riscă să abandoneze activitatea sportivă. Proiectul se desfășoară la nivel național, toate cluburile de gimnastică din țară fiind încurajate să îşi susţină tinerele gimnaste să aplice la o bursă „10 pentru gimnastică”.
Asociația EcoStuff – dă startul proiectului ¨Pădurea mea¨ prin care dorește să implice copiii și voluntarii în acțiuni de protecție a mediului prin plantare de copaci. Beneficiarii direcți ai proiectului sunt copiii implicați. Ei vor avea ocazia să se plimbe prin pădure, să culeagă semințe, să le sădească, îngrijească, iar ulterior să se bucure de roadele muncii lor plantând puieții care vor da naștere unor noi păduri. Pe termen lung, beneficiari suntem noi toți, ființele care au nevoie de oxigen pentru a supraviețui. În plus, putem da ocazia unei generații în formare să învețe și să ne învețe o lecție prețioasă: niciodată nu e prea devreme sau prea târziu să înveți lucruri noi.
Asociația Monumentum – ¨Ambulanța pentru Monumente¨, care se ocupă de salvarea monumentelor istorice din România, aflate în stare de pre-colaps sau colaps, este un proiect al Asociației, al cărei susținător declarat este Alteța Sa Regală Charles Prințul de Wales. În decursul a trei ani de existență au avut 22 de intervenții de punere în siguranță a unor monumente în mai multe județe, de la biserici la turnuri de apărare, de la mori de apă la halte CFR, de la conace la simple porţi. Pe lângă restaurarea monumentelor, cei care au iarăși de câștigat din proiect sunt chiar voluntarii implicați, tinerii dornici să învețe tehnici de intervenție pe monumente prin reactivarea meșteșugurilor.
Fundația Inocenți – propune proiectul „Și eu am dreptul să mă joc”, prin care sunt alături de copiii din spitale, sperând la ziua în care viitorul niciunui copil nu va fi limitat de mediul din care provine ori dizabilitatea pe care o are, pentru a-și atinge potențialul maxim. Părinți, specialişti în îngrijirea copilului mic, animatori socio-educativi, psihologi, psihoterapeuţi, psiho-pedagogi, kinetoterapeuți, pedagogi sociali, educatori, consilieri de tineri sau asistenți sociali implică copiii în activități terapeutice și recreaționale, terapie prin joc și joacă, activități educaționale (citesc, povestesc, scriu, învață, colorează etc.), activități prin care le stimulează dezvoltarea echilibrată.
Fundația United Way România – De 15 ani, Fundația United Way România oferă persoanelor defavorizate șanse sporite la servicii educaționale, de sănătate și de integrare social-economică. Acum e rândul proiectului ¨STOP sărăcie, START educație¨ , care se concretizează prin programe de after-school pentru copii, ajutoare materiale, activități cu profesori, tutori și mentori voluntari, dar și prin implicarea mai activă a părinților copiilor, cu ajutorul psihologilor și al asistenților sociali. Momentan sunt înscriși în programul ¨STOP sărăcie, START educație¨ al Fundației United Way România 6500 de copii. Șansele lor de a învinge sărăcia, de a deveni adulți independenți și responsabili și de a avea un impact pozitiv în comunitate sunt în creștere.
Federația Filantropia – Federația Filantropia – este o organizație nonprofit care cuprinde 22 de asociații și organizații neguvernamentale de pe teritoriul României, ce desfășoară activități, programe și proiecte în domeniul protecției copilului, persoanelor cu dizabilități, familiilor aflate în dificultate, sănătate, educație nonformală pentru tineri, formare vocațională, protecția vârstnicilor, servicii de consiliere pentru cetățeni străini, burse pentru elevi și studenți etc. Acum, prin proiectul ¨Sănătate la un click distanță¨, 3 asociații membre ale Federației Filantropia – Fundația Filantropia Timișoara – județul Timiș, Asociația Filantropia Oradea – Județul Bihor, și Asociația „Sfântul Voievod Ștefan cel Mare – Hârja- Județul Bacău, vor utiliza fondurile primite, pentru a implementa un proiect de telemedicină, care oferă servicii medicale de specialitate, cu ajutorul tehnologiei, pentru persoanele aflate în localități care nu au acces la servicii medicale.
Ne vedem în cele peste 1000 magazine PROFI în perioada 9 septembrie – 13 octombrie, ca să ajutăm împreună proiectele care ne sunt mai aproape de sufletul nostru. Este atât de simplu să ajuți! Te invităm să afli mai multe despre proiectele de implicare socială pe noua platformă de CSR a PROFI, “un mâine mai bun”, lansată pentru a agrega toate proiectele sociale, a susține inițiativele PROFI în acest sens și a-i informa pe cei interesați să se implice.
Piața de Global Business Services (GBS) din România va continua să se extindă într-un ritm alert, cu o rată de…
Schneider Electric a anunțat cele mai recente rezultate ale programului său Schneider Sustainability Impact (SSI) și rezultatele sale financiare pentru…
Producătorii artizanali vin în premieră la Foodservice & Hospitality Expo 2024, alături de ALAS/Asociația Lanțului Alimentar Scurt, la un stand…
Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research și-a propus să afle mai multe detalii despre modul în care românii percep și…
NEXXT Summit 2024 s-a încheiat cu succes, demonstrând încă o dată că România are potențialul de a deveni un centru…
Platforma de influencer marketing Heepsy a realizat un research pentru a identifica care sunt capitalele europene cu cele mai multe…