Stiri Business Companii

De 20 de ani brandul Orange aduce românii mai aproape de ce contează pentru fiecare dintre ei

6 apr. 2022 3 min

De 20 de ani brandul Orange aduce românii mai aproape de ce contează pentru fiecare dintre ei

Reading Time: 3 minute

Acum 20 de ani, sub sloganul The future is bright, the future is Orange, brandul Orange a fost lansat în România. Sunt 20 de ani în care brandul a venit în sprijinul consumatorilor și comunităților nu doar cu produse și servicii, ci și cu o promisiune.

Promisiunea unui viitor plin de entuziasm și oportunități. În tot acest timp, Orange a reușit să le inspire oamenilor un optimism aparte, bazat pe tehnologia care le face viața mai ușoară și îi conectează la tot ce este important pentru ei. De 20 de ani, prin inovații tehnologice, produse și campanii ce au provocat convențiile, Orange influențează semnificativ felul în care oamenii comunică, interacționează sau lucrează, zi de zi. 

Apariția brandului Orange în România

În 1997, operatorul de telefonie mobilă Dialog a intrat pe piața din România, moment în care a fost lansat și serviciul preplătit ALO. Doi ani mai târziu, în 1999, se lansa serviciul de SMS-uri și tot în acel an Dialog avea în ofertă abonamentul Dialog Inedit, cel mai accesibil abonament de pe piață la acel moment. În 2001 a devenit disponibilă pentru români tehnologia 2G, prin intermediul serviciului de date mobile prin GPRS.

În 2002, Dialog și ALO devin Orange. De atunci, brandul Orange continuă să transforme viețile românilor, respectând-și promisiunea față de clienți, aceea de a-i aduce mai aproape de ceea ce este esențial pentru ei, de a-i ajuta să rămână mereu conectați și în pas cu tehnologia, oferindu-le cea mai bună experiență de comunicare.

Câteva dintre cele mai importante momente din ultimii 20 de ani:

2002 – Orange lansează conectivitatea EDGE (Enhanced Data Rates for GSM Evolution), România fiind prima țară din grupul Orange care a avut acces la această tehnologie.

2005 – Este lansat programul Orange Film. De atunci și până în prezent, în fiecare miercuri, clienții Orange pot cumpăra 2 bilete la preț de unul în cinematografele partenere.

2006 – Românii au avut acces la conectivitate 3G. Orange a fost primul operator care a oferit acces la conectivitatea 3G inclusiv pe prepay. În primele 3 zile de la lansare, peste 25.000 de clienți Orange au optat pentru serviciile 3G. Un an mai târziu, rețeaua 3G+ a fost lansată în 10 orașe din România.

2007 – Este lansat programul Orange Young cu beneficii și oferte speciale pentru tinerii cu vârsta cuprinsă între 14 şi 26 de ani.

2008 – Orange atinge cifra de 10 milioane de clienți în România.

2012 – Se lansează Fundația Orange care investește în programe pentru dezvoltarea comunităților, în educație digitală și în îmbunătățirea vieților persoanelor cu dizabilități din România.

2013 – Lansarea Orange TV și Orange TV Go, prin care clienții aveau acces la posturi TV prin satelit și prin internet.

2014 – Conectivitatea 4G este adusă în România, în primul an de la lansare fiind disponibilă în 1000 de localități din țară. În același an, Orange organizează prima ediție a SuperCoders, programul de educație digitală dedicat copiilor pasionați de tehnologie. 

2015 – Orange lansează apelul Wi-Fi, ce permite utilizatorilor să primească apeluri prin rețeaua locală, chiar dacă nu au semnal la telefon. Tot atunci, Orange a deschis primul Smart Shop în Cluj-Napoca.  

2016 – Este lansat serviciul Orange Money, utilizatorii având opțiunea de a-și alimenta contul cu bani și de a-i administra prin intermediul telefonului. În același an, Fundația Orange lansează Digitaliada, programul de educație digitală prin care se încurajează folosirea la clasă a metodelor de lucru interactive și a conținutului digital educativ, cu scopul de a încuraja performanțele școlare ale elevilor.

2017 – Anul lansarii serviciului Orange Love, ce oferă pachetele de servicii complete destinate întregii familii. Alba Iulia devine primul Smart City cu susținerea Orange, prin proiectele pilot implementate împreună cu autoritățile. Este lansat Orange Fab, programul de accelerare conceput pentru a susține antreprenorii în dezvoltarea de produse inovatoare și distribuirea acestora pe plan local și internațional.

2018 – Orange este desemnată cea mai inovatoare companie din Europa.

2019 – Orange lansează serviciul 5G, România fiind prima țară din grupul Orange care beneficiază de acest serviciu. În același an, sunt lansate, în premieră, și alte servicii precum  Number Share, eSIM, HD Voice Plus.

2021 – Orange este, conform măsurătorilor ANCOM, rețeaua #1 cu cele mai bune viteze de internet mobil și fix. Tot anul trecut, Orange inaugura 5G Lab, primul laborator dedicat inovațiilor și dezvoltărilor tehnologice bazate pe 5G.

Tot în 2021, Orange a finalizat achiziția pachetului majoritar de 54% din acțiunile Orange Romania Communications. La 6 luni de la tranzacție, pe 28 martie 2022, s-a marcat un nou moment important în marea echipă Orange: Orange Romania Communications încheie procesul de tranziție către brandul Orange pentru toate produsele și serviciile sale. Orange face un pas semnificativ în a-și atinge ambiția de a fi prima alegere pentru servicii convergente în România, oferindu-le clienților un portofoliu comun de servicii. 

Pentru Orange, ultimii 20 de ani au înseamnat mai mult decât cifre sau recunoaștere într-o piață competitivă. Sunt 20 de ani în care brandul a reușit să rămână aproape de clienți, să le ofere servicii relevante, adaptate nevoilor actuale ale vieții, și să inoveze, aducând oamenii mai aproape de tehnologiile viitorului.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: