<p> <strong>Pe oamenii de la DC Communication, una dintre primele agentii de PR din Romania, i-am intalnit pentru sedinta foto Biz la o zi distanta de aniversarea lor. An de an, de 18 ani incoace, pe 21 februarie echipa DC isi serbeaza ziua de nastere. </strong></p> <p> </p> <p> Sarbatoresc intotdeauna numai intre ei, in echipa, si se bucura de ziua lor. Insa nu asta este ceea ce m-a impresionat la ei. Cel mai mult mi-a placut sa aflu ca, intr-o industrie atat de volatila cum este PR-ul in privinta mobilitatii locurilor de munca, mai sunt si oameni care sa lucreze de 18 ani in aceeasi agentie si asta fara sa fie fondatorii sau proprietarii agentiei. Multi dintre seniorii agentiei sunt in DC de la inceputuri, iar juniorii au deja 4 – 5 ani vechime.</p> <p> </p> <p> De-a lungul acestor ani, agentia si-a pastrat rolurile si atributele incluse in codul CAEN inca de la infiintare, insa s-au schimbat mediul, canalele, stilul si ritmul de lucru. Transformarile prin care a trecut agentia, felul cum a evoluat si s-a adaptat la cerintele pietei nu pot fi povestite de o singura voce, cea a fondatorilor DC Communication, Crenguta Rosu si Teodor Frolu, ci de echipa care le-a fost alaturi. Va prezentam un puzzle de opinii care spun, pe scurt, povestea primilor 18 ani de de DC: “Ca un pendul al lui Foucault: suspendat de un punct fix – acesta lasa urme in planul pamantului, demonstrand ca planeta se invarte in jurul axei proprii”, este descrierea pe care Felicia Moga, Group Project Manager la DC Communication, o gaseste definitorie pentru cei 18 ani ai agentiei.</p> <p> </p> <p> Metafora este confirmata si de faptul ca modul de operare al companiei s-a schimbat de 4 – 5 ori in timp si toate transformarile au avut in vedere acelasi scop: constructia sistematica a intelegerii si reputatiei clientilor. “Ne-am obisnuit sa fim deschizatori de drumuri, este parte a «musai-list-ului» intern”, declara Teodor Frolu, unul dintre fondatorii DC, partizan al temei comunicarii ca agent de schimbare sociala si constructie. Teodor poate dovedi ca un proiect bun, daca este bine comunicat, poate sa devina realitate in Romania de azi. Le-a vazut functionand in programe pe care putine agentii le-au abordat: Comunicarea in spatiul rural, pentru Comisia Europeana, sau Planul Integrat de Dezvoltare Urbana pentru Centrul Bucurestiului.</p> <p> </p> <p> “Posibilitatea de a contribui la astfel de dezvoltari mi se pare cea mai frumoasa parte a profesiei noastre. Ca parte a echipei de comunicare pentru Delegatia Comisiei Europene am putut sustine si urmari pasii pe care Romania ii facea catre integrare”, ne-a povestit Tiberiu Cazacioc, Senior Project Coordinator care, inspirat de orientarile descoperite in politica agricola a UE, din pasiune, a sustinut pentru DC proiecte noi, asa cum sunt participarea la miscarea Slow Food, Earth Market.</p> <p> </p> <p> Alina Jantea, Group Project Coordinator pentru proiecte europene, isi aminteste ca “omul este suma intalnirilor sale”. “Cati au ocazia sa se intalneasca cu oameni ca Aurora Liiceanu, Neagu Djuvara sau Dennis Deletant la serviciu? Sau sa lucreze cu si pentru cineva ca Jonathan Scheele sau Ivan Patzaichin? Nu e putin lucru sa-ti placa ceea ce faci in fiecare zi si sa mai fii si platit pentru asta.”</p> <p> </p> <p> Ruxandra Calaras, autorul sutelor de concepte grafice ale DC peste ani, crede ca diversitatea proiectelor abordate, fie ele industriale sau culturale, te tine mereu conectat si alert. “Uneori e coplesitor, recunosc, dar este o sursa continua de inspiratie.” Pentru Cecilia Gheorghe, Senior Project Coordinator, cei 18 ani au insemnat dezvoltarea unei pasiuni: mass-media. “Sa fii martor si uneori partas la stirile zilei, fie prin pregatirea temelor, fie prin conturarea evenimentelor, sa vezi cum se naste textul de a doua zi (mai nou, peste doua ore) din dialogul de sub ochii tai… mie inca, dupa atatia ani, tot mi se pare miraculos.” “Imi dau seama, acum, ca sunt inca la primul loc de munca si ca ma simt poate chiar mai bine ca la inceput, pentru ca sunt ca acasa”, spune Adriana Ioan, Senior Project Coordinator, punctand una din coordonatele de baza ale DC, echipa, longevitatea ei si cultivarea ei constanta. “Proiectele pe termen lung sunt cele care ne-au dat posibilitatea sa urmarim cum se cladeste efectiv reputatia, dincolo de momentele punctuale (evenimente, intalniri, publicatii, comunicate, conferinte, site-uri sau campanii de o luna). Suma vor, bine dozata si oportuna, construieste buna intelegere a activitatii companiilor. Privim aceasta constructie ca fiind meritul clientilor nostri, care au optat pentru constanta in dialog si pentru solutiile pe termen lung. Lor le datoram increderea in comunicare, pentru ca au demonstrat ca se poate”, povesteste Crenguta Rosu, Managing Partner, DC Communication.</p>
Au lansat pe piață proiecte inovatoare precum Yarooms, ialoc sau jobful, pentru care au obținut finanțări de peste 4,5 milioane…
În premieră pentru România, Code for Romania inaugurează un spațiu fizic dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor prezidențiale și parlamentare. „Elections…
Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…