Stiri

Datacor mizează pe o creștere de 15% a cifrei de afaceri în 2021

Reading Time: 2 minute

Datacor a înregistrat venituri de 45 milioane de lei (9,2 milioane de euro) în 2020, în ușoară creștere față de 2019, care a fost un an cu performanțe istorice pentru companie. În 2019, integratorul IT&C a obținut o cifră de afaceri de 8,8 milioane de euro și un profit de 3 milioane de euro.

Compania estimează că în 2020 rata profitabilității va fi similară cu cea din 2019, în contextul în care în ultimii doi ani, Datacor a investit masiv în noua linie de producție și depozitul de la Bistrița.

Fibră optică pentru Germania

Obiectivele managementului Datacor pentru 2020 au fost dezvoltarea unor capabilități necesare companiei pentru lansarea pe piața europeană a produselor proprii și menținerea ratei de profit. Aceste obiective au fost atinse, compania estimând o creștere a profitului de +3% față de 2019 și pregătind deja lansarea în Germania a produselor de fibră optică fabricate la Bistrița.

Bogdan Bilegan, CEO Datacor

“Exista mai mulți factori care ne fac să credem că este un moment oportun pentru lansarea producției de elemente de conectică fibră optică. La nivel european, a devenit prioritar accesul la informație și sunt planificate proiecte de anvergură care vizează dezvoltarea infrastructurilor de comunicații, iar toate acestea au nevoie de viteza și siguranța oferite de o platformă de comunicații prin fibre optice (fie ele rețele FTTH sau 5G). De asemenea, în actualul context global importurile din Asia se fac mult mai greu decât în anii trecuți, iar acest aspect ar fi un argument în plus pentru deschiderea de facilități de producție în zona noastră”, a declarat Bogdan Bilegan, CEO-ul Datacor.

Odată cu lansarea internațională a produselor Datacor, managementul companiei estimează o creștere de 15% a cifrei de afaceri pe 2021.

Investiție într-o nouă fabrică

Integratorul de soluții IT&C Datacor a investit 1,25 milioane de euro în construcția unei noi fabrici de elemente de conectica fibră optică la Bistrița și continuă angajările în regiune pentru a începe producția. Fabrica va începe producția la final de T1/2021 și se va adresa următoarelor segmente de piață: fiber-to-the-home, centrele de date, 5G, LANs (Local Area Networks). De asemenea, Datacor a alocat peste 800.000 euro pentru dezvoltarea unui centru logistic regional la Bistrița, pe care îl va inaugura tot anul acesta.

“În producție, strategia noastră va fi să găsim soluții inovatoare adaptate nevoilor clientului. Capabilitățile liniei de producție sunt foarte extinse, cu produsele rezultate vom putea adresa cele mai provocatoare proiecte. Această flexibilitate de a fabrica exact produsul cu caracteristicile dorite și de a livra într-un timp scurt constituie un avantaj major”, a adăugat Cristian Bilegan, CMO în cadrul Datacor.

Echipa Datacor va crește semnificativ anul acesta, atât pentru lansarea liniei de producție, dar și pentru alte poziții în cadrul companiei. Numărul de angajați în 2020 a crescut la 81 de persoane, de la 69 de oameni în 2019.

Alex Rădescu

Recent Posts

Vom produce drone românești. Protocol semnat între ministere

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea, şi cel al Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, au semnat, marţi, un…

11 ore ago

Pi2 a fost aleasă agenția de comunicare pentru Freedom24 în România și Ungaria

Agenția independentă de comunicare Pi2, cu birouri și filiale în Europa Centrală și de Est, a fost selectată să gestioneze…

11 ore ago

Utilizatorii plătesc în medie 12 abonamente pentru serviciile online

În medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify și YouTube Premium – cele mai populare servicii din întreaga…

17 ore ago

Ce cred angajații despre companii. Care sunt cele mai apreciate firme din 2024

JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform “Top…

17 ore ago

Cegeka: Companiile IT trebuie să schimbe mentalitatea și să atragă parteneriate strategice

Piața IT din România trece printr-o perioadă de transformare, iar modelul tradițional de outsourcing, bazat pe externalizarea resurselor umane, începe…

18 ore ago

Danone susține centrele E.G.A.L. care oferă mese calde pentru copiii din zone defavorizate

Danone România s-a alăturat susținerii centrelor de zi E.G.A.L. dezvoltate de Societatea Națională de Cruce Roșie, susținând continuarea activității din…

18 ore ago