Digital

Dare Digital: Cum racordezi digitalul la business

Reading Time: 9 minute

Dare Digital trece la următorul nivel și se repoziționează ca partenerul brandurilor în optimizarea amprentei digitale; de la strategie și creație la soluții integrate de media și performance. Cum reușește echipa Dare Digital să ajute companiile în a înțelege în orice moment ce impact au acțiunile implementate la nivel de obiective de business?

De ceva vreme, digitalul nu mai este un simplu canal abordat adiacent, în secundar, de către companii în strategiile lor de comunicare & marketing anuale. Digitalul reprezintă noul mod de a face business pentru majoritatea brandurilor.

Acest lucru se datorează mai ales contextului post pandemic, procesului de digitalizare impus de noile obiceiuri de consum, dar și de schimbările socio-economice. Principiul se aplică fie că discutăm despre platforme întregi de comunicare, de concepte creative pentru campanii și de conținut de brand, fie de alte proiecte din zonele de producție, inovație, tehnologie, eCommerce sau media.

În 2023, nevoia brandurilor este și devine tot mai clară: digital racordat la business. Pornind de la acest insight derivat din expertiza dobândită în ultimii ani pe piața de advertising, Dare Digital trece la următorul nivel și se repoziționează ca partenerul brandurilor în optimizarea amprentei digitale; de la strategie și creație la soluții integrate de media și performance.

Dare Digital abordează mediul digital end-to-end, dezvoltând soluții integrate complete prin concepte creative umbrelă care se pot declina pe diferite medii de comunicare online-offline și care înglobează tehnologia și performance media în scopul dezvoltării businessurilor. Această abordare are la bază un core digital concentrat pe susținerea activă a performanței și este susținută printr-un proces continuu de scalare a businessului atât din perspectivă operațională, a flow-ului de lucru, cât și a dublării numărului de membri cu senioritate în ecosistem, în decursul ultimul an.

Prezentă în piața locală de advertising încă din 2014, agenția a dezvoltat un model de business diferit în abordarea proiectelor de advertising, colaborând în mod constant cu un ecosistem format din 80 de experți validați în industrie, care livrează un portofoliu complet de servicii și care sunt organizați în echipe dinamice de la un proiect la altul. Dare Digital este organizată după o viziune unică în industrie, cu transparență, meritocrație și remunerație proporțională cu nivelul de efort și rezultatul obținut de către fiecare specialist din ecosistem, ca valori esențiale.

Echipele de proiect dezvoltă propuneri strategice care au scopul de a maximiza rezultatele de business. Astfel, pregătirea campaniilor pleacă întotdeauna de la un insight creativ racordat la realitatea de business și are în vedere dezvoltarea unor planuri de conținut și de media online, dar și a unui sistem de raportare ce poate fi optimizat zilnic, în timp real. În acest proces este inclus și un mix de comunicare omni-channel, printr-un sistem de parteneriate externe care eficientizează și susține performanța.

Prin dinamismul specific modelului de business, monitorizarea în timp real a rezultatelor, adaptabilitatea și fundamentul strategic pe care se bazează echipele, Dare Digital ajută companiile să înțeleagă în orice moment ce impact au acțiunile implementate la nivel de obiective de business, având totodată capacitatea de scalare și reinventare la fiecare milestone din proiect.

Ca alternativă a clasicului Basecamp și a Excel-ului de bugetare, dar mai ales cu obiectivul de a-și digitaliza 100% procesele operaționale, agenția a investit și apoi a dezvoltat constant în ultimii 4 ani un sistem ERP performant care acomodează atât daily work-ul echipelor de proiect, cât și bugetarea și ofertarea automatizată din sistem, respectiv contabilitatea digitală integrată, și are acum în dezvoltare un modul customizat de integrare a clienților și un sistem de cloud în care aceștia își pot accesa în timp real proiectele, end-to-end, de la primul contact client – agenție până la facturare și raportare financiară. Prin implementarea acestui sistem, eficiența operațională a crescut deja cu peste 50%, iar experiența clienților urmează de asemenea să se îmbunătățească.

În același timp, ecosistemul înseamnă și colaborări bazate pe afinitate și valori; transparență operațională și financiară; parteneriate dezvoltate pentru maximizarea obiectivelor, respectiv dezvoltarea de produse și servicii ce adaugă valoare întregului: brandurile Formula4, școala pentru viitorii publicitari și specialiști în marketing online, respectiv WishMo, singura aplicație destinată atât companiilor, prin simplificarea masivă a managementul end-to-end al campaniilor cu mecanică promoțională, cât și B2C, prin centralizarea în timp real a tuturor concursurilor cu premii, sunt doar două dintre exemplele de succes.

Scalarea businessului este susținută de top & middle managementul companiei format din Ciprian Susanu – fondator, Oana Grasu – General Manager, Andrei Bălbărău – COO, Mihaela Toader – CFO, și Ruxandra Florescu – CGO & AV Producer; precum și de managerii de departamente: Dragoș Raicu & Andreea Marcu – Co-Creative Directors, Alexandra Andrei – Head of Social Media & Communication, și Sorin Porumboiu – Tech & Development Lead.

Ciprian Susanu, Fondator Dare Digital

De câțiva ani, digitalul nu mai este doar un canal de media sau unul de comunicare. Este un întreg nou mediu de business, un ecosistem stand-alone cu reguli total diferite de alte medii, pe alocuri. De aceea, și rolul agențiilor de comunicare nu mai poate fi unul marginal, exclusiv limitat la unul dintre clasicii 4P sau, mai nou, 7P. Mediul online are nevoie, în primul rând, de expertiză multidisciplinară; de la product development digital până la placement și media digitale. Punctele de contact care trebuie unite pentru a oferi o experiență integrată clienților sunt mult mai multe și mai sofisticate decât în trecut.

De aceea, ecosistemul de parteneri Dare Digital a ajuns să includă oameni cu competențe din cele mai diverse (de la consultanți de business și experți în start-up acceleration până la oameni cu know-how avansat de eCommerce logistics & operations sau UI&UX pentru mobile apps, de exemplu). Optimizarea amprentei digitale a brandurilor, noul value proposition cu care Dare Digital abordează piața de advertising, înseamnă integrarea tuturor acestor noi competențe cu cele clasice de marketing digital pentru a susține brandurile internaționale și locale să facă față noilor provocări de digitalizare din verticalele lor.

Oana Grasu, General Manager, Dare Digital

Am preluat conducerea companiei anul trecut cu obiectivul clar de a scala businessul după primii ani de start-up și formulare a modelului de business. Anul 2022 a reprezentat o creștere de 60% a fee-urilor agenției dar, mai ales, o maturizare a layer-ului de middle și top management.

Suntem pregătiți ca în următorii ani să creștem atât profilul clienților, cât și volumele cu indicatori mai curajoși, având în vedere bazele solide pe care am construit în ultimii ani. Punctele forte pe care vom paria sunt strategia de business adaptată la mediul digital și îmbinarea creativității cu tehnologia & performance media, elemente la care colegii din Dare excelează pe fiecare brief.

Andrei Bălbărău, COO Dare Digital

Din punct de vedere operațional, utilizăm un instrument ERP extrem de performant pe care l-am adaptat la specificul pieței de advertising și vizăm digitalizarea completă a companiei atât intern, cât și în colaborarea cu clienții în Q3-Q4 ale acestui an. Practic, ne propunem ca întregul flux de colaborare cu clienții să devină 100% digital, inclusiv ofertarea și semnarea documentelor administrative, iar livrarea end-to-end a proiectelor va fi făcută într-un spațiu virtual, disponibil real-time.

Mizăm pe inovație și pe optimizarea amprentei digitale end-to-end, ceea ce se reflectă atât în integrarea internă, între departamentele și membrii ecosistemului, cât și în comunicarea și colaborarea cu clienții agenției care lucrează cu noi tocmai pentru abordarea armonizată pe care o urmăm la nivel de procese și proceduri, fără să pierdem din vedere creativitatea atât de specifică industriei.

Mihaela Toader, CFO, Dare Digital

Contextul de business actual este unul plin de provocări și are impact în toate domeniile de activitate, inclusiv în industria de publicitate și advertising, unde noi activăm. Vedem în ultima perioadă că inovația este esențială nu doar la nivel de produs sau serviciu, ci și în materie de modele de business. Fiecare companie trebuie să-și definească propria rețetă de succes, iar agilitatea este ingredientul magic azi. Ea ne ajută să ne adaptăm rapid la schimbările din piață, astfel încât să facem față provocărilor macroeconomice și să putem oferi soluții personalizate inovatoare clienților noștri.

Dare Digital are un model de business foarte flexibil, care pune accent pe eficiență, recurența veniturilor și maximizarea ponderii costurilor variabile. La sfârșitul zilei, succesul depinde de capacitatea noastră de a ne folosi creativitatea în toate aspectele businessului, de a gestiona eficient resursele de care dispunem și de a încheia parteneriate strategice cu cei care ne susțin și ne împărtășesc viziunea. Iar această abilitate de a naviga într-un context economic complex și imprevizibil este ceea ce face diferența între o agenție obișnuită și una de top.

Ruxandra Florescu, Chief Growth Officer & AV Producer Dare Digital

Suntem într-un proces accelerat de scalare la nivel de portofoliu de clienți care au focus pe inovație și pe integrare; dar mai ales la nivel de experți din piața de advertising care aleg să se alăture ecosistemului nostru. Ne bucură faptul că modelul nostru de business, atât de diferit față de cel al agențiilor clasice, atrage constant talent, luând în calcul retenția angajaților, care este una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă industria în acest moment.

Remunerația corectă și direct proporțională cu nivelul de efort depus; transparența cu care abordăm orice situație; spiritul antreprenorial care ne caracterizează și faptul că suntem mereu concentrați pe soluție reprezintă motivele principale pentru care partenerii noștri optează să evolueze sau să mentoreze în cadrul ecosistemului Dare Digital.

Dragoș Raicu, Co-Creative Director Dare Digital

Creația de succes pornește întotdeauna de la o idee bună. Iar pasiunea pentru inovație a fost mereu centrală în creație. Ce cred că aduce mediul digital în prim plan e comunicarea bilaterală, de la branduri către consumatori, dar și înapoi. Nu-i o comunicare unu la unu însă, ci în masă. Toată lumea vorbește cu toată lumea în același timp. Iar asta provoacă dependență. Poate și din acest motiv, în digital, limbajul e mai natural. Ideile sunt mai libere. Mesajele sunt mai haioase. Altă parte bună: e mult mai ușor să lucrezi integrat. Să urmărești un proces de marketing de la început la final. Și să îți adaptezi strategia sau tacticile din zbor. Brandurile care vor să rămână în mijlocul conversației știu deja să profite de toate aceste oportunități. Misiunea noastră, la Dare Digital, e să le fim cel mai bun partener.

Andreea Marcu, Co-Creative Director Dare Digital

Rolul creației în era digitală a evoluat și el, suntem din ce în ce mai mult creatori de entertainment cu misiunea de a genera conversații despre branduri. Și într-adevăr, se spune că întreaga lume digitală e o mare conversație. Dar e o conversație care se poartă aproape exclusiv cu suport vizual. Până la urmă, de câte ori ai râs la un meme doar text? Identitatea și designul comunicării de brand sunt mereu în focusul nostru. De la vizualurile clasice și storytelling în film, până la postări dinamice și noi formate video. La Dare, acordăm mereu o atenție specială integrării dintre estetica de social media și identitatea vizuală de brand.

Alexandra Andrei, Head of Social Media & Communication, Dare Digital

De multe ori, comunicarea în social media e privită adiacent și mai ales contextual. Vedem în fiecare zi multe branduri care aleg să comunice pe canalele sociale exclusiv pe bază de trenduri efemere, fără o bază strategică, fără insights ancorate în momente de consum, fără un reason to believe pe care să se bazeze pilonii de comunicare, cu relevanță pe termen lung în viața utilizatorilor. Social media, mai ales prin prisma funcționalităților dinamice, are potențialul de a disemina corect mesajele strategice de brand și conceptele creative de campanie sau de comunicare către multiple audiențe, fiecare având specificul său și propriul obicei de consum.

În Dare Digital abordăm canalele sociale ca pe un instrument strategic, având relevanță pe întregul funnel de marketing, atât prin prisma conținutului cu rol evergreen, cât și la nivel de tendințe, tocmai pentru o integrare corectă în viața consumatorilor. Social Media vine ca un add-on important ce traduce mesajele companiilor într-o comunicare bidirecțională și engaging brand-comunitate, integrând atât componente de SEO, cât și de performance media. Avem planuri de scalare și quality growth în 2023 la nivel de departament, atât în ceea ce privește abordarea de conținut, cât și creative-wise, plecând întotdeauna de la strategie și urmărind obiectivele de business ale brandului.

Sorin Porumboiu, Tech & Dev Lead

Pare că noua generație de inovații tehnologice devine din nou mainstream, depășind lumea de profesioniști în IT, și va atinge inevitabil toate tipologiile de business. Dacă Web3.0, Crypto, Metaverse, IOT au explodat în anumite segmente, inteligența artificială este în acest moment mult mai mult decât un „next big thing” printre matematicienii care au citit Alan Turing prin anii ’50 sau un ingredient mai puțin vizibil în unele servicii/ aplicații globale. Este interesant de știut ce se va întâmpla cu bătălia motoarelor de căutare și dacă „dă un search pe Google” va fi lăsat în sertar pentru „întreabă Google”. Iar noi, la Dare Digital, abia așteptăm să vedem cum putem implica zilnic inovația în proiectele noastre.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 371 (16 martie – 16 aprilie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Ce platforme de streaming au fost cele mai populare în România în Q3 2024

Clasamentul celor mai populare platforme de video streaming din România suferă puține modificări în Q3 față de datele înregistrate în…

59 de minute ago

Românii vor vâna promoțiile și în perioada Crăciunului

Criza costului vieţii anticipează o "vânătoare" de promoţii pentru cumpărăturile de sărbători, deşi consumatorii sunt tot mai sceptici cu privire…

o oră ago

Banda ASAP: eroii reciclării, așa cum și-i imaginează și îi desenează elevii din România

O nouă ediție a concursului BANDA ASAP începe azi pentru elevii din județele Prahova și Timiș. ASAP România, programul Fundației…

2 ore ago

Cu o investiție de 65mil. euro se construiește primul proiect rezidențial la standarde nZeb din vestul Capitalei

PRIMA Development Group a obținut autorizația de construire pentru PRIMA Astera ,primul proiect rezidențial high-end din vestul Bucureștiului, la standarde…

3 ore ago

Industria dezvoltatoare de jocuri video din România a generat o cifră de afaceri de 317 milioane de euro în 2023

În 2023, industria dezvoltatoare de jocuri video din România a înregistrat o cifră de afaceri de 317 milioane de euro,…

3 ore ago

Neoversity, o nouă platformă educațională, caută să rezolve criza orientării în carieră a Gen Z

Pentru tinerii din România, incertitudinea în carieră începe devreme: peste 40% dintre elevii de 15 ani nu au un plan…

23 de ore ago