Interviuri

Danone România: Când inovația alimentează un business sănătos

26 sept. 2024 4 min

Danone România: Când inovația alimentează un business sănătos

Reading Time: 4 minute

Claudiu Marin, Head of Specialized Nutrition la Danone România, ne-a vorbit despre planurile de a lansa cea mai recenta inovatie Nutricia cu cu cel mai complex profil lipidic din portofoliul companiei, dar și despre o divizie nouă dedicată nutriției pentru adulți, prin care compania începe o luptă nouă cu malnutriția cauzata de diverse patologii. 

Danone este o companie care însoțește consumatorii pe tot parcursul vieții, iar divizia Nutricia, ca producător de nutriție specială pentru cei mici, are un rol foarte important. Ne puteți spune câteva cuvinte despre gama de produse Nutricia, disponibilă pe piața din România? 

Știința și tehnologia stau la baza inovațiilor noastre. Știm că nutriția are puterea de a salva și schimba vieți și că e nevoie de alimentația potrivită, la momentul potrivit, pentru un drum sănătos în viață. Nutricia și-a petrecut ultimii 120 de ani explorând, evoluând, inovând, încorporând descoperirile noastre despre nutrienți și importanța lor pentru o sănătate optimă și dezvoltând noi soluții nutriționale, care să ajute copii, mame sau pacienți adulți să ducă o viață mai sănătoasă. În plus, Nutricia are o istorie îndelungată de peste 40 de ani în domeniul cercetării laptelui matern care reprezintă standardul de aur în această categorie.

Am dezvoltat un portofoliu complet care oferă soluții nutriționale avansate, adaptate pentru diferite categorii: pentru copii sănătoși născuți la termen care, din divese motive, nu pot fi alăptați sau au nevoie de o formulă de completare; o altă categorie o reprezintă soluțiile pentru nou născuții prin operație cezariană. Portofoliul este completat de gama de nutriție specializată ce se adresează copiilor cu diverse nevoi precum nou-născuții prematur care, în ziua de astăzi, datorită evoluției medicinei și a produselor de nutritive, au șanse mari de supraviețuire chiar și atunci când au o greutate la naștere chiar și de 500-600 g; formulele pentru tratamentul alergiei la proteinele din laptele de vacă, tulburări digestive, dar și diverse afecțiuni metabolice precum fenilcetonuria. 

Cum a evoluat cererea pentru produsele Nutricia în ultimii ani, o perioadă caracterizată de creșterea conștientizării nevoii de produse sănătoase pentru copii în rândul unui număr tot mai mare de părinți? 

În România, Nutricia joacă un rol important în ultimii 10 ani în primul rând pe zona de educație atât pentru părinți cât și pentru medici, prin implicarea activă în proiecte de parteneriat cu asociații (ONG-uri) dedicate promovării importanței alăptării și reprezintă un motiv pentru care astăzi, în România, avem o rată de alăptare de 65% pentru copii cu vârste de 0-6 luni și 55% pentru categoria de vârstă 6-12 luni (Kantar noiembrie 2023) comparativ cu media de 35-40% acum 10 ani. Nutricia, datorită calității produselor, a portofoliului complet și a serviciilor oferite, a reușit să devină lider de piață pe toate segmentele în care acționează, reușind astfel să aducem inovația și calitatea produselor pentru familiile din România. 

Inovația joacă un rol important pentru Nutricia.  Cum ați transpus inovația în produsele Nutricia?  

Așa cum spuneam în debutul interviului, laptele matern este standardul de aur, el este un aliment viu care își schimbă compoziția în funcție de sexul, de starea sau vârsta copilului; laptele matern este sursa noastră de inspirație și, de aceea, este nevoie de cercetare și inovație. Nutricia are două centre de cercetare exclusivă a laptelui matern: unul la Utrecht și celălalt la Singapore și, astfel, am reușit să aducem în România formule de ultimă generație cu simbiotice formate din oligozaharide identice ca structură cu cele din laptele matern, probiotice alături de un conținut optim de proteine minerale și vitamine pentru fiecare etapă de dezvoltare. 

Care sunt planurile pe care le are Danone pentru brandul Nutricia pe piața locală?  

Pentru că discutăm despre inovații avem în plan să lansăm în viitorul apropiat cea mai recentă inovație Nutricia, o formulă cu cel mai complex profil lipidic existent astăzi în portofoliul nostru de până acum. Totodată, dezvoltăm o divizie nouă dedicată nutriției pentru adulți și începem astfel o luptă nouă cu malnutriția și caşexia cauzate de diverse patologii cum ar fi afecțiuni oncologice, chirurgicale sau neurologice. 

Care sunt provocările cu care vă confruntați într-un domeniu cu exigențe mari și extrem de bine reglementat? 

Această categorie de nutriție specializată este, prin definiție, una specială și responsabilitatea este uriașă în primul rând față de consumatorii noștri, avem un cod intern de conduită etică și o legislație foarte bine definită la care ținem extrem de tare pentru că reputația este cel mai important atribut pentru noi, dar și pentru întreaga industrie. 

Ne puteți spune câteva cuvinte despre componenta CSR a Nutricia și despre Clubul Nutricia și beneficiile pe care le oferă acesta părinților?  

Întrebarea mea favorită: ce vine prima dată? Partea de CSR sau business? Cred extrem de tare că, în general, companiile de succes au responsabilitatea de a face lumea un loc mai bun, nu doar să culeagă roadele. Voi povesti despre două proiecte de suflet pe care le-am desfășurat anul trecut și anul acesta. Primul se numește „Hearts for Future”, dezvoltat împreună cu AREPMF (Asociația Română pentru Educație Pediatrică în Medicina de Familie) care oferă suport medicilor pediatri pe doi piloni cruciali:  

1.  
diagnostic rapid și exact în special pentru depistarea precoce a malformațiilor cardiace la copii; am susținut dotarea a 365 de cabinete de pediatrie cu stetoscoape de ultimă generație cu inteligență artificială și cu training-uri specializate de utilizare pentru medicii implicați în proiect. 

2.  
Pentru că știm cât de importantă este comunicarea medic-pacient/aparținător am susținut training-uri de comunicare specializată, empatică adaptată pentru diversele situații cu care se confruntă în practica pentru 900 de medici astfel încât părinților sau aparținătorilor să le fie mult mai ușor să accepte mai ușor situația de fapt cu care se confruntă și astfel să poată acționa rapid pentru binele micilor pacienți. 

Un alt proiect de impact este Focus on mobile POCUS (point of care ultrasound) realizat împreună cu Societatea Academică de Ultrasonografie Clinică în cadrul căruia am asigurat sesiuni de training pentru medicii neonatologi și am dotat 17 maternități cu ecografe portabile V-scan AIR de buzunar pentru a le permite medicilor să poată pune un diagnostic rapid mai ales în situațiile de urgenţă în secțiile de terapie intensivă unde știm că fiecare secundă poate face diferența. Așa cum ne bucurăm de reușitele de azi ne uităm deja cu entuziasm în viitor și ne gândim ce alte proiecte cu impact social putem construi mâine.  

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 386 (16 septembrie – 16 octombrie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Articole pe aceeași temă: