Daniel Gross, Penny, la Zilele Biz: Puterea echipei este cea care ne duce în viitor
Reading Time: 3 minuteZiua de Management a fost deschisă de Daniel Gross, CEO Penny, care a vorbit despre importanța echipei într-o perioadă plină de provocări.
„Noi am avut norocul să nu fim într-o industrie afectată, dar cel mai important factor a fost echipa noastră, o echipă foarte legată și unită. Toți colegii mei au fost în contact cu clienții noștri, pentru că avem în medie cam 2 milioane de clienți săptămânal. A fost foarte important să avem grijă de colegii noștri, să avem grijă de siguranța magazinelor, pentru că implicit aveam grijă de clienți și de comunitate”, a spus Daniel Gross. Acesta a continuat și a spus că a fost cel mai greu și provocator an din cariera sa de 19 ani în cadrul Penny.
Dezvoltare în ciuda provocărilor
Gross a spus că, în cazul Penny, celula de criză s-a constituit în 26 februarie și s-a lucrat la scenarii diferite. „Toată echipa de management a fost de părere că această criză va trece și este nevoie să ne uităm în viitor și modul în care să mergem noi mai departe. Și astfel am reușit și în acest an să deschidem magazine și să facem ceea ce ne-am propus pentru anul 2020 și pentru viitor.”
Daniel Gross a menționat că Penny deschide în jur de 20-25 de magazine pe an, iar în orientarea strategică a companiei sunt prevăzute 600 de magazine până în 2029. De altfel, anul viitor Penny va construi cel de-al 4 lea centru logistic în regiunea Oltenia. Bugetul pentru dezvoltare în următorii 8-9 ani este în jur de jumătate de miliard de euro.
Rebrandingul Penny
Directorul general al companiei a spus că Penny are o nouă identitate vizuală, care este mai mult decât un rebranding, este o consolidare strategică pentru următorii ani.
Noul Penny are, de fapt, 7 piloni principali, iar identitatea vizuală este doar unul dintre ele.
Daniel Gross a spus că 3 piloni sunt hard și se referă la remodelarea magazinelor, odată cu schimbarea logoului, înseamnă expansiunea rețelei și cel de-al treilea este legat de atașamentul față de România, către produse românești, mărci proprii locale. „Mai avem și alți 3 piloni soft. Aceștia sunt: echipa, digitalizarea și sustenabilitatea.”
Atenția la echipă
Daniel Gross spune că echipa de management este foarte atentă la tot ceea ce înseamnă atenția și nevoile colegilor, salariul minim de intrare în companie a ajuns la 2.100 de lei plus alte beneficii financiare (bonusuri de performanță), dar și unele non-financiare (asigurări de sănătate – aceeași asigurare pe care o are Daniel Gross o au toți angajații din Penny).
„Colegii noștri sunt cel mai important factor pe termen lung al succesului nostru. Provocarea noastră din anii trecuți era mai greu să găsești oameni, iar obiectivul a fost foarte clar de a reduce fluctuația și a ne păstra oamenii în companie.”
Digitalizarea companiei
Penny este singurul retailer care are un post de radio, Penny FM, din 2017, despre care Daniel Gross spune că ajută compania să comunice cu angajații săi. „Există o emisiune care se întâmplă în afara programului, dimineața când vin colegii la muncă. Și este minunat să vorbim cu 267 de magazine odată, dar și pentru a comunica direct cu clienții noștri în magazin, prin care să primească informații de la noi.”
Daniel Gross spune despre digitalizare este acum trendy și este pe buzele tuturor, dar „multe lucruri trebuie să fie făcute înaintea timpurilor. Este foarte important să fim acolo, pentru că nu știm când va veni timpul să ajungă mainstream”. În prezent Penny a lansat magazin online, livrarea produselor acasă.
Principala lecție învățată de Daniel Gross în această perioadă este legătura cu echipa. „Atunci când este greu, oamenii își arată caracterul și se descoperă, iar eu sunt foarte norocos pentru că am niște colegi foarte buni.”
Zilele Biz au loc între 9 și 13 noiembrie. Puteți urmări transmisia live pe pagina de Facebook a revistei Biz. Detalii despre eveniment puteți afla aici. Înregistrarea întregului eveniment de astăzi este disponibilă aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz