Un business online lansat la Timișoara în urmă cu 23 de ani a devenit, între timp, principala platformă de real estate din România. Am aflat cum reușește Imobiliare.ro să fie mereu cu un pas înaintea trendurilor din domeniu de la Daniel Crainic, Chief Marketing Manager al companiei.
Imobiliare.ro a fost lansat în ianuarie 2000 de către o mică echipă de tineri programatori, de pe băncile Politehnicii din Timișoara, și de un antreprenor din Germania, la origine șvab din Banat, într-o perioadă în care erau mai puțin de 100 de domenii .ro înregistrate.
Astăzi, vorbim despre o companie digitală lider de piață în sectorul ei de activitate, cu o echipă de aproape 120 de oameni și o cifră de afaceri de 12 milioane de euro. Imobiliare.ro este cea mai mare platformă de date imobiliare din România și principala sursă de informare pentru cei care caută o locuință. Mai mult, face parte dintr-un puternic grup media elvețian. Drumul a fost lung, cu destule dificultăți și incertitudini, dar plin de energie și entuziasm.
Povestea este una aproape romantică și întruchipează, în mare parte, visul oricărui tânăr antreprenor. În cazul brandului nostru este dovada că se poate. Nu a fost vorba neapărat de atuuri în fața competiției pentru că domeniul în care Imobiliare.ro s-a lansat având misiunea de a digitaliza serviciile imobiliare în România era atât de nou și piața atât de mare încât creșterea a venit natural.
Condiția a fost o doză mare de seriozitate, la care s-a adăugat atenția față de nevoile consumatorului final și multă muncă de educare a pieței.
Mediul online se schimbă continuu, iar Imobiliare.ro ține pasul cu aceste schimbări. Practic, internetul este parte din ADN-ul nostru.
Dacă în urmă cu 20 de ani conexiunea la internet se realiza prin dial-up, iar efectuarea unui update pe site reprezenta o adevărată provocare, astăzi vorbim despre implementarea inteligenței artificiale în produs și marketing, automatizarea proceselor și comunități de business. Toate acestea au ca obiectiv eficientizarea procesului de căutare și reprezintă pași importanți pe care îi facem pentru îndeplinirea viziunii noastre, și anume potrivirea fiecărui cumpărător cu proprietatea specifică lui.
Suntem, așadar, mereu la curent cu cele mai noi tendințe de dezvoltare din mediul online și avem obiective specifice de a integra noile tehnologii în produs.
Meritul este al fondatorilor care au înțeles, încă dintr-un stadiu incipient al businessului, că adevăratul beneficiar al serviciilor noastre este consumatorul final. Dacă acesta este foarte mulțumit cu cantitatea și calitatea informațiilor din site, mă refer aici la proprietăți, vom genera valoare, business, pentru clienții noștri plătitori – agenții imobiliare și dezvoltatori. Pentru aceasta este nevoie să reprezentăm întreaga piață, deci și anunțurile proprietarilor. Desigur că a existat o foarte mare rezistență din partea diverselor segmente, însă, timpul a dat dreptate acestei viziuni.
O altă misiune pe care ne-am asumat-o este cea de a transparentiza piața imobiliară, de aceea am dezvoltat instrumente care astăzi au ajuns un punct de referință la nivelul industriei, precum Indicele Imobiliare.ro sau evaluatorul PrețExpert. În plus, am pus bazele unei comunități puternice de real estate cu scopul de a crește calitatea serviciilor pe care clienții noștri le oferă, implicit pentru a crește încrederea pieței în agenții imobiliari și dezvoltatori. Am generat, astfel, valoare ambelor părți.
În acest moment, pe radarul nostru se află procesele de automatizare, folosirea în comunicare a rețelelor de socializare nou apărute, precum Tik Tok, utilizarea în mod responsabil a inteligenței artificiale în potrivirea dintre ceea ce caută un cumpărător sau chiriaș și ceea ce oferă un dezvoltator sau un proprietar, toate acestea fiind materializate în viitoarea aplicație și update-urile frecvente care au loc în portal.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 377 (10 octombrie – 6 noiembrie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
#BizTimișoara este un proiect powered by Vodafone, realizat cu susținerea Asociației Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii
Parteneri: PROFI, tbi bank, IKEA
Mobility Partner: Continental
Sustainability Partner: DM România
Cu sprijinul: Cramele Recaș, Maresi, Iulius Town Timișoara, imobiliare.ro, XCity Towers
Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea, şi cel al Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, au semnat, marţi, un…
Agenția independentă de comunicare Pi2, cu birouri și filiale în Europa Centrală și de Est, a fost selectată să gestioneze…
În medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify și YouTube Premium – cele mai populare servicii din întreaga…
JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform “Top…
Piața IT din România trece printr-o perioadă de transformare, iar modelul tradițional de outsourcing, bazat pe externalizarea resurselor umane, începe…
Danone România s-a alăturat susținerii centrelor de zi E.G.A.L. dezvoltate de Societatea Națională de Cruce Roșie, susținând continuarea activității din…