MarComm Interviuri

Dana Nae Popa, pastel: Majorat în antreprenoriat

3 oct. 2024 3 min

Dana Nae Popa, pastel: Majorat în antreprenoriat

Reading Time: 3 minute

Cum a reușit Dana Nae Popa să facă din pastel, un business fondat în urmă cu 18 ani, o agenție de comunicare integrată, cu o viziune de viitor orientată către campanii care își propun să schimbe lumea în bine.

pastel împlinește 18 ani de la înființare. Cum a luat naștere ideea din spatele agenției și cu ce viziune ați pornit la drum?

Agenția pastel a pornit acum 18 ani dintr-o combinație frumoasă de entuziasm, pentru că aveam doar 23 de ani, pasiune, pentru că îmi plăcea la nebunie domeniul, și un pic de frustrare, pentru că lucrasem în două agenții unde leadershipul nu era pe placul meu. Fiind îndrăgostită de viața de agenție, am avut curajul ca a treia experiență de lucru să fie în agenția mea, pastel devenind un demers antreprenorial cu o viziune centrată pe colaborări de durată.

Care credeți că au fost cele mai importante trei momente din istoria de 18 ani a pastel? De ce?

Nu au fost doi ani la fel, iar această diversitate m-a impulsionat să merg mai departe, oricât de greu mi-a fost în anumite situații. Sunt norocoasă și onorată să am oameni care sunt alături de mine și pastel chiar și de 15 ani. Anul în care a venit fiecare coleg e un moment important pentru agenție.

Momente de cotitură au fost 2008-2010 și crizele prin care a trecut toată industria, iar recent, pandemia. Abordarea noastră a fost să rămânem în formulă completă, să investim în dezvoltarea echipei pentru a ieși mai puternici la liman. Oricât de greu ne-a fost, am alocat resurse și am continuat împreună, iar astăzi avem o echipă de 40 de specialiști.

Un alt moment important pentru noi a fost 2017, când am pornit programul intern „Nicio lună fără o faptă bună”, care ne-a ambiționat să ne implicăm, lunar, în diverse acțiuni și cauze, transformându-se firesc în ceva mai mare – ONG-ul Asociația pastel, cu o misiune temerară, de a convinge cât mai mulți oameni și companii să transforme făcutul de bine într-un obicei, lună de lună.

La începutul acestui an, pastel a consolidat echipa de management și a anunțat dezvoltarea unor noi produse. De ce aceste schimbări?

Consolidarea echipei de management vine ca o continuare naturală a procesului de maturizare a serviciilor noastre, de la creație, strategie, evenimente, PR&CSR, Social Media, la Employer Branding.

Într-un context în care cerințele industriei devin din ce în ce mai sofisticate și pentru a le oferi clienților noștri servicii de comunicare avangardistă, livrăm soluții creative elaborate și integrăm A.I.-ul în procesele de lucru. pastel are o echipă cu portofolii premiate și antrenată pentru campanii cu sens.

Ce urmează? Care sunt planurile pe care le aveți pentru pastel?

Ne dorim să rămânem o agenție care obține rezultate de business pentru clienții săi, unde dezvoltarea primează, un loc în care tinerii să își dorească să lucreze. La aniversarea de 18 ani, am invitat companiile și ONG-urile să se înscrie într-un concurs prin care am căutat proiectul care dă cel mai tare volumul binelui în societate. A fost grea alegerea, dar ușoară confirmarea direcției în care va merge agenția – dezvoltarea serviciilor integrate astfel încât să le fim de ajutor companiilor și ONG-urilor care pot să schimbe lumea în bine.

Tot anul acesta, am lansat Efectiv Podcast, care vorbește, de două ori pe lună, despre efectele binelui în comunicare. Acum pregătim un proiect tare drag dedicat sectorului ONG și consolidăm parteneriatul cu mediul academic printr-o colaborare cu Facultatea de Marketing de la ASE, iar mai mulți colegi au devenit cadre didactice asociate la SNSPA.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 386 (16 septembrie – 16 octombrie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Articole pe aceeași temă: