Dacia va face parte dintr-o nouă entitate de business, alături de Renault. Francezii fac o companie globală de motoare cu chinezii de la Geely
Reading Time: 4 minuteRenault Group a lansat a treia etapă a planului său strategic, „Revolution”, prin crearea a 5 entități specializate, cu echipe dedicate, fiecare dintre acestea fiind construită pe un ansamblu omogen de tehnologii, cu o guvernanță proprie și cu un cont de rezultat dedicat.
Aceste entități sunt următoarele:
- Ampere: primul jucător dedicat exclusiv domeniului electric și software, provenit dintr-un constructor auto tradițional.
- Alpine: o marcă exclusivistă globală, cu zero emisii, având sportul auto în ADN-ul său. Un model de business „asset-light” unic, combinat cu inovații tehnologice specifice.
- Mobilize: construit în jurul unei companii de servicii financiare de prim rang pentru a oferi produse pe piața noii mobilități, a energiei și a serviciilor de date.
- The Future Is NEUTRAL: prima companie din industria auto consacrată economiei circulare 360° : de la bucla închisă a materialelor până la reciclarea bateriilor.
- Power: activitatea de bază tradițională a Renault Group va continua, prin dezvoltarea de vehicule termice și hibride inovatoare cu emisii scăzute sub mărcile Renault, Dacia și Renault LCV (vehicule utilitare ușoare), fiecare dintre acestea cu organizarea și cu guvernanța lor proprie.
„După realizarea unuia dintre cele mai rapide planuri de redresare, după ce am pregătit compania pentru creștere asigurând dezvoltarea celei mai bune game de modele din ultimele decenii, avem intenția de a ne poziționa mai rapid și mai puternic decât concurenții noștri pe noile lanțuri de valoare ale industriei auto: vehiculul electric, software-ul, noile mobilități și economia circulară. Afectăm echipe dedicate fiecărui lanț de valoare al automobilului și al mobilității. Concepem o organizare agilă și inovatoare pentru a gestiona volatilitatea și evoluția tehnologică accelerată a epocii noastre. Cuvintele cheie sunt rapiditate, responsabilitate, transparență și specializare în serviciul excelenței. Renault Group devine o echipă de echipe cu o guvernanță simplificată și platforme de management digital care favorizează colaborarea, punând capăt organizării tradiționale de tip siloz.”
Luca de Meo, CEO al Renault Group
Potrivit Renault, vehiculele termice și hibride vor continua să reprezinte până la 50% din vânzările mondiale de vehicule de persoane chiar și în 2040, de aceea dezvoltarea unor tehnologii eficiente în acest domeniu este esențială pentru viitorul oricărui constructor auto mondial. Din acest motiv, Renault Group urmărește dezvoltarea acestei activități de bază, prin lansarea unei game complet noi de modele Dacia, Renault ICE & Hybrid (vehicule de persoane), LCV, și prin crearea unui furnizor mondial lider în domeniul tehnologiilor de motorizare termică și hibridă.
Dacia generează în prezent deja o marjă operațională de peste 10% și are ambiția de a ajunge la 15% în 2030. Pentru aceasta, Dacia, în prezent lider în segmentul B, va aborda segmentul superior. După Jogger în acest an, Dacia Bigster va concretiza această evoluție a mărcii către segmentul C, evoluție care va fi consolidată ulterior de alte două modele și care va permite dublarea perimetrului sursă de profit (profit pool). În paralel, Dacia va continua să își reducă costurile și va beneficia de dublarea volumelor platformei CMF-B globale care va atinge (pentru toate mărcile grupului) 2 milioane de unități la orizontul anului 2030.
Proiectul Horse: Renault își unește forțele cu Geely
Renault Group și Geely își vor reuni activitățile în domeniul motoarelor termice în cadrul unei entități în care partenerii vor deține părți egale (50‑50).
Această entitate dedicată va concepe, va dezvolta, va produce și va vinde componente și sisteme de propulsie termică și hibridă cu tehnologii de vârf. Încă de la înființare, această entitate va genera o cifră de afaceri de peste 15 miliarde de euro pentru un volum de producție de 5 milioane de unități anual. Ea dispune deja de 8 clienți care vor beneficia de o productivitate și de sinergii sporite.
Noua companie va opera în 17 uzine producătoare de motoare pe 3 continente, cu un număr de aproximativ 19.000 de angajați în total. Va avea o capacitate de producție anuală combinată de peste 5 milioane de motoare cu ardere internă, hibride, plug-in hibride și cutii de viteze și va deveni furnizor pentru 130 de țări și teritorii. Portofoliul comun al noii companii și amprenta sa regională va putea oferi soluții pentru 80% din piața globală de motoare termice.
Noua entitate va fi un furnizor global independent de soluții de sisteme de propulsie, producând următoarea generație de motoare hibride și dezvoltând tehnologii fără emisii de carbon și cu emisii scăzute, în cinci centre globale de cercetare și dezvoltare. La momentul lansării, se așteaptă ca noua companie să furnizeze soluții către mai mulți clienți industriali, inclusiv Renault, Dacia, Geely Auto, Volvo Cars, Lynk & Co, Proton, dar și Nissan și Mitsubishi Motors Company. În viitor, parteneriatul ar putea oferi tehnologii de propulsie și altor mărci.
Această entitate va propune o ofertă completă de tehnologii pentru toate componentele: motor, cutie de viteze, sisteme de hibridizare (xHEV) și baterii, la cel mai bun nivel. Datorită acestui proiect, Renault Group își va dubla dimensiunea și acoperirea pieței de la 40% la 80% pe plan global. Această creștere este alimentată de o expansiune geografică cu acces la America de Nord și la China, și de complementaritatea produselor pentru a propune constructorilor auto soluții și sisteme complete cu emisii scăzute. În acest scop, entitatea va dezvolta oferta sa tehnologică în domeniul carburanților alternativi printr-o cooperare strategică cu un potențial partener din industria energiei.
Din punct de vedere financiar, proiectul Horse își propune să genereze mai multă productivitate, să micșoreze costurile fixe și să îmbunătățească semnificativ bilanțul grupului francez. Renault Group va păstra 50% din capitalul acestei entități și, prin urmare, va deconsolida această activitate din sfera Grupului și din situațiile sale financiare din a doua jumătate a anului 2023.
Această deconsolidare va duce, printre altele, la reducerea activelor fixe cu 2,5 miliarde de euro, la variabilizarea costurilor fixe de 1,2 miliarde euro, în medie pe an, și la o reducere de 2,4 miliarde de euro a cheltuielilor R&D și Capex din 2023 până în 2030.
Rolul României în proiectul Horse
Dacia va contribui la reinventarea lanțului de valoare termic prin cooperarea cu proiectul „Horse” în dezvoltarea de motorizări revoluționare adaptate pentru carburanți alternativi și sintetici. Dacia își va electrifica treptat gama din Europa fiind un pionier al soluțiilor electrice accesibile.
În același timp, în România, se intenționează ca entitatea specializată pe grupuri motopropulsoare în cadrul noii companii formate de Renault și Geely să rămână în continuare Renault Mécanique Roumanie (RMR).
Această entitate este funcțională, are istoric, reputație, active, competențe, și un număr semnificativ de angajați, reprezentând astfel cea mai bună soluție în vederea atingerii obiectivului de a deveni lider în domeniul motoarelor cu combustie internă ICE și hibride.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz