Dacia turează motoarele și urcă pe locul 2 în Europa. Vânzările din primul semestru au crescut cu peste 24%
Reading Time: 4 minuteDacia a vândut 345.432 vehicule în primul semestru al anului 2023, în creștere cu 24,2% față de perioada similară a anului trecut.
Vânzările de autoturisme, s-au ridicat la 342.809 unități, ceea ce corespunde unei cote de piață de 4,7% în perimetrul de comercializare, în creștere cu 0,2 puncte procentuale față de primul semestru al anului 2022.
„Dacia își continuă evoluția ascendentă, înregistrând în primul semestru vânzări în creștere cu 24%. Pentru prima oară în istoria sa, Dacia urcă pe poziția a doua pe podiumul european al vânzărilor către clienții particulari, ceea ce demonstrează faptul că strategia noastră este adaptată nevoilor clienților. Această performanță reflectă totodată evoluția permanentă a mărcii noastre, așa cum o arată și angajamentele noastre în domeniul outdoor : participarea la campionatul mondial de rallye-raid în 2025 cu prototipuri utilizând combustibili sintetici și parteneriatul cu UTMB® World Series.”
Xavier Martinet, Director Marketing Vânzări & Operațiuni Dacia
Topul vânzărilor Dacia pe modele
Cele 4 modele de bază ale mărcii au înregistrat creșteri semnificative ale vânzărilor: Spring : +38%, Sandero : +24%, Duster : +13% și Jogger : +130%.
Vânzările modelului Dacia Sandero s-au ridicat la 138.978 unități, în creștere cu 24% față perioada similară a anului precedent. Sandero se menține pe locul 1 în clasamentul celor mai vândute modele către persoane fizice din Europa, poziție pe care o deține fără întrerupere din anul 2017.
Cu 111.891 unități vândute, Dacia Duster înregistrează o creștere de 13% față de primul semestru din 2022 și rămâne în Top 3 al celor mai vândute modele SUV pe segmentul de retail din Europa.
Dacia Jogger a înregistrat 50.569 de noi clienți în primul semestru, depășind astfel pragul de 100.000 de unități vândute de la lansare. Versiunea cu motorizare hibridă reprezintă deja mai mult de un sfert din comenzi.
Vânzările modelului Dacia Spring au crescut cu 38% față de primul semestru al anului trecut, ajungând la 27.438 unități. Spring se menține astfel în Top 3 al celor mai vândute vehicule electrice pe segmentul de retail din Europa.
Lider pe piața din România
Pe piața din România, Dacia a vândut 24.733 vehicule (autoturisme și vehiculte utilitare), în creștere cu 51% față de rezultatul înregistrat în primul semestru al anului 2022. Cota de piață a mărcii în segmentul autoturismelor (VP) ajunge la 33,4%, cu 5,7 puncte procentuale mai mult decât în perioada similară a anului trecut.
Top 5 al celor mai vândute vehicule de persoane pe piața din România este ocupat integral de modele Dacia: Logan – 7.707 unități, Duster – 5.807 unități, Sandero – 5.472 unități, Spring – 3.266 unități, Jogger – 2.336 unități.
Dacia domină totodată detașat vânzările pe piața de retail, cu o cotă record de 40,8%. Practic, din 10 clienți persoane fizice care au achiziționat un vehicul nou în primul semestru, 4 au ales un model Dacia.
Locul 2 pentru marca Dacia la nivel european
Dacia a înregistrat în primul semestru al anului 2023 o creștere cu 29,5% a vânzărilor sale pe piața vehiculelor de persoane (VP) din Europa. Această evoluție, superioară creșterii generale a pieței (+17,5 %), a dus la majorarea cotei de piață a mărcii până la 4,5%, cu 0,4 puncte procentuale mai mult față de perioada similară a anului trecut.
Pentru prima oară, Dacia a urcat pe poziția a doua în clasamentul celor mai vândute mărci către persoane fizice din Europa, cu o cotă de 8,4% (Pe ansamblul anului 2022, Dacia atinsese o cotă de piață de 7,6% în segmentul de retail).
În Franța, Dacia a vândut în primul semestru 81.415 vehicule (VP+VU), în creștere cu 25% față de perioada similară din 2022. Cu o cotă de piață de 9,1% (în creștere cu 0,7 puncte procentuale față de anul precedent), Dacia își consolidează poziția a treia pe piața vehiculelor de persoane (VP) din Franța. În segmentul de retail (vânzări către persoane fizice), Dacia ocupă locul 1, cu o cotă de 16,3%. Practic, 1 din 6 clienți persoane fizice din Franța a achiziționat în primul semestru un model Dacia. Topul celor mai vândute 10 modele pe piața de retail din Franța cuprinde 4 modele Dacia: Sandero – locul 1, Duster – locul 4, Spring – locul 6, Jogger – locul 10.
În Italia, Dacia a vândut în primul semestru 47.798 vehicule (VP+VU), în creștere cu 26% față de primele 6 luni ale anului 2022. Cota de piață a mărcii pe piața VP crește cu 0,1 puncte procentuale, până la 5,6%. În segmentul de retail, Dacia urcă în premieră pe locul 1 pe piața italiană, cu o cotă de 9,7%. Sandero este cel mai vândut model către clienții persoane fizice din Italia.
În Germania, Dacia a înregistrat o creștere de 41% a vânzărilor față de primul semestru al anului 2022. Cu 34.862 unități vândute (VP+VU), cota de piață a mărcii ajunge la 2,5%, în creștere cu 0,5 puncte procentuale. În segmentul de retail, Dacia ajunge la o cotă de 5,7% și urcă, pentru prima oară în istoria sa, pe locul al 3-lea pe piața germană. Nu mai puțin de 3 modele Dacia se situează în Top 10 al celor mai vândute autoturisme către clienți persoane fizice din Germania : Sandero – locul 3, Duster – locul 4 și Jogger – locul 10.
Spania a înregistrat de asemenea o creștere puternică a vânzărilor Dacia (+40%), până la 24.816 unități (VP+VU). Cota de piață (VP) ajunge la 4,9%, în creștere cu 0,6 puncte procentuale. Sandero este cel mai vândut model pe piața spaniolă în primul semestru al anului 2023. În segmentul de retail, Dacia ocupă locul 4, cu o cotă de 9,1%.
Primul semestru al anului 2023 a adus și o evoluție importantă în gama Dacia, odată cu introducerea noului nivel de echipare Extreme, disponibil pe 4 modele: Spring, Sandero Stepway, Duster și Jogger. Această versiune transversală a înregistrat peste 45.000 de comenzi în doar câteva luni, ceea ce demonstrează faptul că noua poziționare a mărcii, deschisă către universul outdoor, este apreciată de clienți.
Dacia va participa în calitate de constructor la campionatul mondial de rallye-raid cu prototipuri care vor utiliza combustibil sintetic produs de Aramco. Momentul culminant al acestui demers îl va reprezenta participarea la ediția din 2025 a raliului Dakar. Dacia va fi totodată partener principal al circuitului UTMB World Series și partener titular al competiției Dacia UTMB Mont-Blanc.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz