Analize

Dacia și Ford turează motoarele: producția auto din România a revenit pe plus în primul trimestru

Reading Time: < 1 minut

Producția auto din România a marcat un reviriment în perioada ianuarie-martie 2022. Astfel, în primele trei luni din acest an, au fost produse 136.301 autoturisme, cu 15,72% peste nivelul din aceeași perioadă a anului trecut.

Potrivit datelor Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), Dacia a produs 75.437 de unități de la începutul anului, în timp ce pe porțile uzinei Ford din Craiova au ieșit 60.864 de autoturisme.

Luna martie a marcat o revenire puternică a producției de autoturisme în România, care a atins nivelul de 57.019 unități, în creștere cu 42,6% față de martie 2021, când producția a fost de doar 39.986 unități. Dintre acestea 34.743 autoturisme au fost produse în uzina Dacia de la Mioveni și 22.276 unități de către Ford, la Craiova.

Uzina Ford de la Craiova va fi preluată de către concernul turc Ford Otosan în cadrul unei tranzacții a cărei valoare minimă va fi de 575 de milioane de euro. Fabrica din România va juca un rol important în strategia mărcii americane în zona vehiculelor electrice. Din 2024, aici va fi produsă o versiune 100% electrică a lui Ford Puma, cel mai bine vândut model Ford în Europa în 2021.

În 2023, Ford Otosan va începe la Craiova producția vehicului comercial Ford Transit Courier și a MPV-ului Ford Tourneo Courier. Ambele vor beneficia și de versiuni complet electrice începând din 2024.

În ianuarie, Dacia a anunțat depășirea pragului de șapte milioane de autovehicule produse în uzina de la Mioveni. Producția a început în 1968, jalonul de 1 milion de vehicule a fost atins în 1985, cel de 2 milioane în 1998, iar cel de 5 milioane, în anul 2014. SUV-ul Duster, lansat în 2010, este cel mai produs model din istoria uzinei, cu două milioane de exemplare fabricate.

Gabriel Barliga

Recent Posts

De 25 de ani, revista Biz scrie istorie în presă și evenimentele de business

Acum 25 de ani se lansa în România prima revistă de business. O revistă care aducea culoare într-o lume gri,…

2 ore ago

Festivalul de film BIFF aniversează 20 de ani

Cea de a XX-a ediție, aniversară, a Bucharest Internațional Film Festival (BIFF - www.biff.com.ro), singura competiție cinematografică internațională de film…

5 ore ago

Aproape o treime dintre cei care călătoresc cu autocarul sunt nemulțumiți de calitatea autogărilor

Cu ocazia Săptămânii Europeane a Mobilității și a Zilei Mondiale fără Mașini, FlixBus atrage atenția asupra importanței de a avea…

6 ore ago

Educarea și informarea, o prioritate strategică pentru MagnaPharm

MagnaPharm marchează 30 de ani de excelență în industria farmaceutică, fiind un jucător cheie în segmentul de marketing & sales…

8 ore ago

Beatrice Chiș, ETi: Performanță cu zâmbetul pe buze

Beatrice Chiș, International Executive Marketing Director la ETi, ne-a explicat cum reușesc campaniile globale de marketing ale companiei să aducă…

9 ore ago

Agenția Minio invită publicul să descopere echipa: no more catfishing

Minio, agenția de creație strategică integrată, lansează campania „No more catfishing”, prin care invită clienții și partenerii să descopere echipa…

9 ore ago