Dacia Sandero a fost cel mai vândut model din Europa în trimestrul 3, iar Dacia Duster – cel mai vândut SUV
Reading Time: 2 minuteDacia a vândut în trimestrul al treilea 138.375 de vehicule la nivel global, în scădere cu 11,2% față de perioada similară a anului precedent.
Marca românească a reușit totuși o evoluție mai bună decât cea a pieței, datorită noului Sandero, care a fost cel mai vândut model din Europa în trimestrul 3, și a noului Duster, cel mai vândut SUV din Europa în același interval.
Dacia dispune de două modele pe podiumul vânzărilor către clienții particulari din Europa în trimestrul 3 (Sandero pe locul 1 şi Duster pe locul 3). Dacia Spring, cel mai accesibil vehicul electric din Europa, înregistrează deja peste 30.000 de comenzi.
În primele nouă luni, vânzările Dacia au totalizat 401.144 de unități, cu 9,3% peste cele înregistrate în aceeași perioadă din 2020.
Venituri de 9 mld. euro pentru Renault în T3
Cifra de afaceri a Renault Group în trimestrul al treilea se ridică la aproape 9 miliarde de euro, în scădere cu 13,4%, în contextul în care vânzările mondiale au scăzut cu 22,3% la 599.027 vehicule.
Cifra de afaceri a diviziei Automobile, exceptând AVTOVAZ s-a ridicat la 7,685 miliarde de euro, în scădere cu 14,1% față de trimestrul trei din 2020.
Vânzările Renault Group în Europa, care reprezintă 53% din vânzările sale globale, au scăzut cu 26,3%. Vânzările pe celelalte piețe au scăzut cu 17,3%.
Marca Renault a vândut 365.934 de vehicule, în scădere cu 24,4% față de nivelul realizat în trimestrul al treilea din 2020. Pe cele mai importante cinci piețe din Europa (Franța, Germania, Spania, Italia și Marea Britanie), marca înregistrează un progres pe canalele de vânzare cele mai rentabile: procentul de vânzări către persoanele particulare a crescut cu 6 puncte procentuale față de trimestrul al treilea din 2019, perioadă anterioară crizei.
În Europa, vânzările de vehicule particulare E-TECH (vehicule 100% electrice, HEV și hibride) au crescut cu 29% și reprezintă 31,3% din vânzările pe întregul trimestru, în special datorită succesului modelului Arkana, care marchează revenirea mărcii Renault în segmentul C, cu peste 40.000 de comenzi în decurs de 9 luni, din care 56% în versiunea hibridă E-TECH.
Vânzările de vehicule utilitare au crescut cu 1,4%, pe o piață în scădere cu 11,2%, datorită performanței modelelor Master și Trafic.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz