Dacia prezintă MANIFESTO, un concept care prefigurează viitorul mărcii românești
Reading Time: 6 minuteDacia a prezentat MANIFESTO, un concept-car care concentrează și reafirmă valorile mărcii. Este un vehicul esențial dar cool, robust, destinat activităților „outdoor”, economic și ecologic.
„Cu MANIFESTO, Dacia își reafirmă viziunea sa asupra automobilului ca vehicul esențial, cool, robust, accesibil și ecologic. Conceptul MANIFESTO este un laborator de idei care prezintă un vehicul conectat cu natura și prietenos cu mediul. Chiar dacă nu anticipează un viitor model, unele dintre inovațiile pe care le aduce se vor regăsi pe viitoarele vehicule ale gamei Dacia”, se arată într-un comunicat al companiei.
MANIFESTO nu are uși, geamuri, parbriz sau lunetă, ocupanții au senzația de a fi înconjurați de natură. În locul hayon-ului, partea din spate a vehiculului este ocupată de o suprafață perfect plată, adaptată ca spațiu de lucru numeroaselor activități care se pot desfășura în aer liber.
Disponibil deja pe mai multe modele ale mărcii, sistemul „Bring your Own Device” permite integrarea unui smartphone în planșa de bord, oferind o soluție de conectare simplă, performantă și economică.
MANIFESTO dezvăluie o altă inovație care se va regăsi pe viitoarele modele Dacia. Este vorba de YouClip, un sistem care permite fixarea cu ușurință a unor accesorii utile și modulabile.
O soluție extrem de ingenioasă o constituie utilizarea unui singur proiector în partea frontală. Blocul optic este amovibil și poate fi utilizat ca lanternă sau ca sursă de lumină fixă pentru locul de camping atunci când vehiculul staționează pe timp de noapte.
MANIFESTO are transmisie integrală, de o gardă la sol generoasă, susținută de anvelope de mari dimensiuni, precum și de o caroserie adaptată pentru incursiunile pe traseele cele mai dificile. Vehiculul este complet impermeabil interiorul poate fi spălat fără cea mai mică problemă cu un simplu furtun cu apă. Husele amovibile ale scaunelor se pot transforma în saci de dormit în numai câteva secunde.
Plafonul permite transportul unor obiecte de forme și dimensiuni din cele mai diverse, datorită sistemului de fixare modulabil și amovibil care oferă numeroase configurații pentru ancorarea încărcăturii. Dacia oferă deja o soluție de fixare ingenioasă pe vehiculele sale de serie, barele de pavilion modulabile fiind disponibile pe modelele Sandero Stepway și Jogger, cărora li se va adăuga în curând și Duster.
Conceptul are de o baterie dedicată extractibilă care furnizează electricitate prin intermediul unei prize casnice, asigurând astfel, în caz de nevoie, energia necesară pentru diferitele activități în aer liber.
Compact și ușor, MANIFESTO are un consum redus de energie. Principalele elemente din plastic ale caroseriei au un conținut important de material reciclat. Denumit Starkle®, acesta este obținut din transformarea polipropilenei.
Interiorul se remarcă prin utilizarea unor elemente naturale, precum lemnul de plută, folosit la planșa debord. La fel ca în cazul modelelor de serie recente, MANIFESTO nu dispune de ornamente cromate.
Anvelopele de tip Airless constituie un alt element inovator al conceptului, fiind în același timp ecologice și economice. Principalul avantaj al acestei soluții este durabilitatea – anvelopele nu pot face pană și pot fi păstrate pe toată durata de utilizare a vehiculului.
Noua strategie Dacia
Conceptul MANIFESTO a fost prezentat în cadrul evenimentului „Brand Manifesto”, care a reunit, între 13 și 15 septembrie, la Le Bourget, lângă Paris, sute de ziariști din presa internațională.
Dacia se poziționează ca având o nouă abordare a modernității, o viziune asupra automobilului îmbrățișată de un număr tot mai mare de clienți pragmatici, care au mijloace financiare, dar doresc să își cheltuiască banii într-un mod inteligent, clienți care apreciază libertatea și plăcerile simple, refuzând supraconsumul.
Bazându-se pe aceste atuuri și urmărind cu atenție evoluțiile la nivel de societate, marca Dacia va explora noi teritorii și va oferi în segmentul C valorile și calitățile care i-au asigurat deja succesul în segmentul B.
„Dacia cucerește în fiecare zi noi clienți care se află în căutarea a ceea ce este probabil lucrul cel mai prețios din lume în ziua de azi: esențialul. Acești noi clienți își doresc o societate rațională și responsabilă, și au o altă perspectivă cu privire la ceea ce trebuie să ofere o mașină. O mașină pe care ți-o dorești pentru că oferă confort și un look plăcut, iar în plus este de departe cea mai accesibilă. Aceasta este Dacia! Esențialul fără compromisuri, design-ul atrăgător, fără costuri în plus.”
Denis Le Vot, CEO al mărcii Dacia
Planurile Dacia sunt incluse în noul plan strategic Renaulution, lansat de Renault Group în ianuarie 2021. Astfel, marca românească trebuie să devină lider al mobilității accesibile, marca esențială. Pentru aceasta, acțiunile mărcii și designul modelelor Dacia în următorii ani vor fi ghidate de trei valori.
Esențială și cool
De 18 ani, Dacia le propune clienților ceea ce este esențial pentru un automobil, doar că noțiunea de „esențial” evoluează odată cu trecerea timpului. Spre exemplu, aerul condiționat, care nu era esențial acum 18 ani a devenit acum obligatoriu.
Pe de altă parte, sistemul Media Control propus de Dacia integrează ingenios un smartphone în vehicul, asigurând toate funcțiile esențiale, în loc să folosească două sau chiar de trei ecrane, cum fac alte mărci.
Esențial nu înseamnă nici rustic și nici auster, iar marca Dacia este ingenioasă, cu inovații precum Media Control sau cu barele de pavilion modulare care înlocuiesc barele transversale tradiționale vândute ca accesoriu.
Dacia va merge și mai departe în materie de creativitate utilă, oferind o funcție care va sugera momentul și locul potrivit pentru o pauză pe aplicația sa pentru smartphone. Această nouă soluție este dezvoltată de echipele Dacia în colaborare cu ecosistemul Software République, al Renault Group.
Robustă și construită pentru aventura outdoor
Fiabilitatea și robustețea fac parte din trăsăturile esențiale care au asigurat succesul Dacia. Gradul de fidelitate al clienților ilustrează pe deplin acest lucru: în Franța, clienții Dacia își păstrează în medie mașina timp de opt ani, iar 60% dintre ei cumpără apoi tot un vehicul Dacia.
O altă ilustrare a garanției „best value for money” oferite de Dacia : în momentul revânzării, valoarea reziduală a unui automobil Dacia este cu circa 10 puncte superioară față de valoarea reziduală medie a mărcilor generaliste concurente.
Robustețea și fiabilitatea dovedite fac din mașinile Dacia vehiculele ideale pentru activitățile outdoor practicate de un număr tot mai mare de clienți, atât în timpul lor liber cât și din motive profesionale.
Dacia va consolida gama de modele destinate special traseelor off-road, cu transmisii integrale și echipamente dedicate activităților în aer liber. Astfel, în 2023 va fi disponibil un kit pentru modelul Jogger care va permite instalarea în câteva minute a unui adevărat pat pentru 2 persoane, fără a afecta capacitatea de încărcare a spațiului pentru bagaje. O familie de patru persoane va putea chiar să atașeze un cort în prelungirea compartimentului pentru pasageri, beneficiind astfel de un spațiu mărit pentru camping.
Eco-smart: economică și ecologică
Dacia se bazează pe tehnologii verificate și testate mai economice pentru client, în loc de a dezvolta unele noi. Un exemplu în acest sens îl constituie platforma CMF-B.
Pe de altă parte, eliminarea a tot ceea ce este superfluu, fie că este vorba de tehnologii sau de unele elemente estetice, permite reducerea greutății mașinilor și prin urmare economisirea de carburant – un lucru util atât pentru portofelul clienților cât și pentru planetă. Jogger, spre exemplu, este cu 300 kg mai ușor decât principalii săi concurenți cu 7 locuri.
Utilizarea extensivă a materialelor reciclate este o prioritate pentru Dacia. Astfel, 12% din materialul plastic utilizat pe modelul Duster provine din reciclare, ceea ce depășește cu mult media vehiculelor noi de pe piața europeană.
Dacia va utiliza mai mult plastic reciclat pe modelele sale, obiectivul fiind ca 20% din plasticul utilizat pe viitoarea generație Duster să provină din reciclare. Pentru aceasta, plasticul reciclat va fi utilizat nu doar pentru piesele ascunse vederii, așa cum este cazul de cele mai multe ori în prezent, ci și pentru piesele de aspect. Dacia procedează deja astfel pentru piesa care constituie partea inferioară a barei de protecție față a modelului Sandero Stepway. Pe viitor, această abordare va fi extinsă datorită utilizării unui nou material pus la punct de inginerii mărcii. Denumit Starkle®, acest material, alcătuit din plastic reciclat, este în același timp ecologic, robust și elegant.
Experiența clienților
Noul capitol din istoria Dacia este însoțit de o evoluție importantă a modului în care marca interacționează cu clienții săi, pentru a le oferi o experiență cât mai agreabilă și mai conformă cu valorile Dacia.
Începând din primăvară, întreaga rețea comercială a mărcii Dacia a început un amplu proces de transformare. Noile showroom-uri sunt concepute pentru a fi funcționale, ultra-flexibile, responsabile din punct de vedere ecologic și dimensionate pentru costuri rezonabile. În acest scop, Dacia dezvoltă o combinație între experiența fizică și cea digitală, în special prin utilizarea aplicației de realitate augmentată pe smartphone.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz