Stiri

Dacia lansează seria limitată aniversară Logan XX

Reading Time: 3 minute

Dacia anunță Logan XX, o serie limitată aniversare a sedanului său de segment B, la două decenii de la debutul vânzărilor primei generații Logan.

Dacia Logan XX se evidențiază printr-o serie de elemente grafice având ca laitmotiv numărul 20 exprimat în cifre romane, a căror formă stilizată evocă modelul repetitiv din „Coloana Infinitului” a lui Constantin Brâncuși. Acest model este prezent la exterior sub forma unor stickere aplicate în partea inferioară a portierelor spate, pe carcasele oglinzilor retrovizoare și la baza capotei portbagajului.

Ce aduce seria limitată Logan XX

Tema celor 20 de ani se regăsește și la interior, pe consola centrală și pe pragurile ușilor față, precum și sub forma unui element decorativ dispus pe spătarele scaunelor din față.

Jantele, din aliaj, Randia, carcasele oglinzilor retrovizoare de culoare neagră și antena de tip coadă de rechin completează ansamblul elementelor exterioare specifice noii serii limitate.

Clienții vor avea posibilitatea de a opta între trei nuanțe de caroserie: Arctic White, Cedar Green și Schiste Grey. În plus, va fi disponibilă opțiunea unei caroserii vopsite bi-ton, cu plafonul de culoare neagră, o premieră în gama Dacia.

Seria limitată Logan XX poate fi comandată în rețeaua de agenți autorizați Dacia din întreaga țară. Cele două versiuni de motorizare disponibile sunt TCe 90 (la prețul de 16.000 de euro, TVA inclus) și Eco-G 100 (16.300 de euro, TVA inclus). Primele livrări sunt așteptate pentru jumătatea lunii octombrie.

Povestea Logan

În urmă cu 20 de ani, la începutul lunii septembrie 2004, începeau în România livrările primei generații a modelului Logan. În decurs de mai puțin de patru luni, până la sfârșitul anului 2004, aveau să fie vândute peste 20.000 de exemplare, depășind cu mult cele mai optimiste estimări de vânzări ale mărcii.

Începând din 2005, Logan a devenit cel mai vândut model de pe piața din România, titlu pe care și l-a menținut constant, an de an, de-a lungul celor trei generații care s-au succedat până în prezent.

În decursul a două decenii, Logan a fost produs în peste 1.280.000 de unități, din care aproape 585.000 au fost vândute în România iar 695.000 au fost vândute pe piețele externe.

Lansat inițial în varianta sedan, cu două motorizări pe benzină, de 75 CP și 90 CP, Logan a fost declinat și în alte versiuni de caroserie: Break (Logan MCV I și II), furgon ușor (Logan VAN) și Pick-Up. Vânzările totale se apropie de 2 milioane de unități, din care 1,28 milioane doar pentru versiunile sedan.

Prima generație Logan a obținut premiul AutoBest 2005, lista trofeelor fiind completată de-a lungul timpului de titlul „Mașina Anului 2013 în România”, obținut de a doua generație a modelului și de cel de „Mașina Anului 2021 în România”, atribuit de către juriul Asociației Presei Auto din România (APAR) noului Logan, aflat pe piață începând din toamna anului 2020.

Team

Recent Posts

CFR Călători a introdus în circulație primul tren de călători nou

CFR Călători a pus în final în circulație începând cu data 20 noiembrie 2024, primul tren electric format din material…

17 minute ago

Lucian Streche: „După orice boom, trebuie să existe și o cădere dramatică”

Lucian Streche este un profesionist cu peste 17 ani de experiență în domeniul investițiilor financiare, fuziunilor și achizițiilor de companii,…

24 de minute ago

Hanwha își deschide filială în România pentru a livra vehicule armatei naționale

Hanwha Aerospace România și-a luat angajamentul să sprijine modernizarea Fortelor Armate ale României și să contribuie la întărirea flancului estic…

42 de minute ago

Rezident, creștere de peste 50% în 2024 din închirierea apartamentelor în regim hotelier

Rezident, rețeaua de apartamente de închiriat în regim hotelier din București, Predeal, Constanța, Eforie Nord și camere duble la Corbu,…

43 de minute ago

Numărul autorizațiilor de construire din București s-a redus la jumătate, iar suprafața utilă a scăzut cu 62% în ultimii trei ani

Numărul autorizațiilor de construire emise pentru clădiri rezidențiale din București s-a redus la aproape jumătate în timp ce suprafața utilă…

2 ore ago

Părinții din mediul rural consideră că uneori e nevoie să bați copiii pentru a-i educa

World Vision România a lansat raportul „Bunăstarea Copilului din Mediul Rural”, singura analiză longitudinală asupra bunăstării copiilor și cel de-al…

2 ore ago