Dacia anunță Logan XX, o serie limitată aniversare a sedanului său de segment B, la două decenii de la debutul vânzărilor primei generații Logan.
Dacia Logan XX se evidențiază printr-o serie de elemente grafice având ca laitmotiv numărul 20 exprimat în cifre romane, a căror formă stilizată evocă modelul repetitiv din „Coloana Infinitului” a lui Constantin Brâncuși. Acest model este prezent la exterior sub forma unor stickere aplicate în partea inferioară a portierelor spate, pe carcasele oglinzilor retrovizoare și la baza capotei portbagajului.
Tema celor 20 de ani se regăsește și la interior, pe consola centrală și pe pragurile ușilor față, precum și sub forma unui element decorativ dispus pe spătarele scaunelor din față.
Jantele, din aliaj, Randia, carcasele oglinzilor retrovizoare de culoare neagră și antena de tip coadă de rechin completează ansamblul elementelor exterioare specifice noii serii limitate.
Clienții vor avea posibilitatea de a opta între trei nuanțe de caroserie: Arctic White, Cedar Green și Schiste Grey. În plus, va fi disponibilă opțiunea unei caroserii vopsite bi-ton, cu plafonul de culoare neagră, o premieră în gama Dacia.
Seria limitată Logan XX poate fi comandată în rețeaua de agenți autorizați Dacia din întreaga țară. Cele două versiuni de motorizare disponibile sunt TCe 90 (la prețul de 16.000 de euro, TVA inclus) și Eco-G 100 (16.300 de euro, TVA inclus). Primele livrări sunt așteptate pentru jumătatea lunii octombrie.
În urmă cu 20 de ani, la începutul lunii septembrie 2004, începeau în România livrările primei generații a modelului Logan. În decurs de mai puțin de patru luni, până la sfârșitul anului 2004, aveau să fie vândute peste 20.000 de exemplare, depășind cu mult cele mai optimiste estimări de vânzări ale mărcii.
Începând din 2005, Logan a devenit cel mai vândut model de pe piața din România, titlu pe care și l-a menținut constant, an de an, de-a lungul celor trei generații care s-au succedat până în prezent.
În decursul a două decenii, Logan a fost produs în peste 1.280.000 de unități, din care aproape 585.000 au fost vândute în România iar 695.000 au fost vândute pe piețele externe.
Lansat inițial în varianta sedan, cu două motorizări pe benzină, de 75 CP și 90 CP, Logan a fost declinat și în alte versiuni de caroserie: Break (Logan MCV I și II), furgon ușor (Logan VAN) și Pick-Up. Vânzările totale se apropie de 2 milioane de unități, din care 1,28 milioane doar pentru versiunile sedan.
Prima generație Logan a obținut premiul AutoBest 2005, lista trofeelor fiind completată de-a lungul timpului de titlul „Mașina Anului 2013 în România”, obținut de a doua generație a modelului și de cel de „Mașina Anului 2021 în România”, atribuit de către juriul Asociației Presei Auto din România (APAR) noului Logan, aflat pe piață începând din toamna anului 2020.
MINA, Museum of Immersive New Art, unul dintre cele mai inovatoare spații culturale din România, anunță lansarea spectacolului „Revolta poveștilor”,…
„Ora de sănătate” oferă o experiență educațională derulată secvențial, pe parcursul mai multor ore de curs, și urmărește principiul applied…
Piața cripto este în creștere: Bitcoin a atins un nou record, cu altcoins și memecoins în creștere. Victoria lui Trump…
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) intensifică promovarea României ca destinaţie turistică în Regatul Unit prin participarea la târgul internaţional…
Boon, un start-up inovator fondat în România, anunță lansarea oficială a platformei sale, care îmbină comerțul între colegi cu susținerea…
Afaceri rămase în familie, afaceri între frați, între părinți și copii, toate cu un numitor comun: meritocrația. Să construiești un…