Featured

Dacia lansează Bigster. Cum arată și ce oferă noul model al mărcii românești

Reading Time: 7 minute

Dacia a lansat noul model Bigster, primul din segmentul C-SUV al mărcii românești. Noul Bigster aduce un plus în materie de design, cu un stil concentrat pe ceea ce este esențial, robustețe și spațiu interior generos.

Bigster a fost anunțat în ianuarie 2021, printr-un concept SUV, cu ocazia prezentării planului strategic Renaulution de către grupul francez Renault. Modelul lansat marchează intrarea Dacia, marcă lider în segmentul B la nivel european, pe segmentul C, unde creșterea prețurilor reprezintă o problemă pentru mulți posesori de vehicule din segmentul C-SUV care vor o mașină nouă fără a renunța la confortul, performanțele și spațiul interior specifice acestui segment.

„De la lansarea Renaulution în 2021, am reinventat complet brandul și am introdus noua identitate de marcă: culori noi, logo nou, showroom-uri noi. Rămânând fideli valorilor noastre, am făcut Dacia mai atrăgătoare și mai aspirațională ca niciodată, oferind în continuare cel mai bun raport calitate-preț. Astăzi, cu Bigster, Dacia răspunde mai mult ca oricând așteptărilor clienților din segmentul C.”

Denis Le Vot, CEO Dacia

Design fidel conceptului Bigster

Dacia Bigster respectă multe dintre promisiunile conceptului din 2021, care ilustra voința Dacia de a evolua spre un nou orizont, cel al segmentului C-SUV.

„Cu Bigster, am reușit să respectăm în mod fidel intențiile manifestate cu ocazia prezentării Conceptului Bigster. Modelul de serie exprimă deplin toate valorile Dacia și constituie de acum vârful de gamă al mărcii.”

David Durand, Director de Design Dacia

Designul modelului Bigster scoate în evidență caracterul său robust și aptitudinile sale de a răspunde unor utilizări diverse, atât ca vehicul pentru deplasările profesionale zilnice al clienților, cât și pentru activitățile cu familia sau pentru ieșirile în timpul liber. Dimensiunile sale generoase sunt subliniate de forme și de volume simple, geometrice, bine demarcate, care evocă ideea de esențial.

Pasajele impozante care protejează roțile, precum și poziționarea farurilor și a blocurilor optice spate în extremitățile caroseriei, contribuie la aspectul robust al vehiculului.

Senzația de robustețe este accentuată de aspectul masiv și de verticalitatea părții frontale, caracteristică modelelor SUV. Partea din față este totodată fidelă designului Dacia, cu o grilă lată, de culoare negru lucios, având în centru sigla „Dacia link”. Capota orizontală, sculptată, a fost proiectată pentru a oferi șoferului o vedere cât mai bună asupra șoselei.

Ornamentele amplasate pe grilă, în partea superioară a portierelor față și deasupra plăcuței de înmatriculare de pe hayon aduc o notă discretă de eleganță. Toate aceste elemente sunt colorate într-un mix de negru lucios și mat.

Culoarea scuturilor de protecție față și spate este impregnată în masa materialului. Protecțiile laterale, cele de la nivelul pasajelor roților și cele din partea inferioară a barelor față și spate, sunt realizate din Starkle®. Dacia folosește acest material creat de inginerii săi și care este realizat parțial din plastic reciclat, în forma sa brută, nevopsită.

Noua Dacia Bigster este echipată în serie cu jante din aliaj de 17 sau 18 țoli, în timp ce pe nivelul superior, Journey, sunt disponibile opțional jante de 19 țoli, cu design specific. Pe nivelele superioare de echipare, clienții pot opta pentru o caroserie vopsită în două nuanțe (pavilion de culoare neagră), o premieră pentru un model Dacia de serie mare.

Este disponibilă totodată o nouă culoare de caroserie: Indigo Blue. Această nuanță metalizată aduce o tușă de eleganță, sugerând un caracter statutar, dar nesofisticat.

Interior modern și spațios

Pentru interior, echipa de designeri s-a concentrat pe ceea ce este esențial: spațiu, ergonomie și confort. Planșa de bord verticală și plasată la înălțime mărește spațiul disponibil pentru ocupanții locurilor din față.

Pentru simplitate și eficiență, toate informațiile legate de conducere sunt reunite în tabloul de bord digital de 7 sau de 10,1 inci (în funcție de nivelul de echipare) iar toate informațiile legate de sistemul multimedia se regăsesc pe ecranul central tactil de 10,1 inci (în serie pe toate versiunile Bigster). O linie elegantă de culoare verde leagă cele două ecrane, integrându-le vizual în ansamblul planșei de bord.

„În ceea ce privește designul interior, am dorit să subliniem unul dintre atuurile majore ale modelului Bigster: spațiul său interior excepțional. Am optat pentru simplitate, cu linii geometrice care sunt o reflectare a celor din exterior, oferind în același timp calitatea așteptată de clienții din segmentul C-SUV.”

David Durand, Director de Design Dacia

În funcție de nivelul de echipare, Bigster propune trei tipuri de consolă centrală pentru locurile din față: joasă, intermediară sau, în premieră pe un model Dacia, o consolă înaltă integrând o cotieră (cu compartiment frigorific), un încărcător cu inducție și un spațiu de depozitare spațios.

Un accent deosebit a fost acordat selecției materialelor folosite pentru tapițeria scaunelor. În funcție de nivelul de echipare, accentul este pus pe simplitate și atractivitate (Essential și Expression), pe durabilitate și curățare ușoară (Extreme) sau pe un confort superior (Journey).

Noul Bigster beneficiază de platforma CMF-B, aflată în inima strategiei industriale a Dacia. Caracteristicile vehiculului au fost concepute pentru a satisface cerințele clienților din segmentul C-SUV, în ceea ce privește: acustica (parbriz acustic, geamuri mai groase, antifonarea motorului), finisarea (mochetă nouă, LED Touch) și confortul scaunelor (reglaj lombar pentru scaunul pasagerului din față, spătarul banchetei din spate), sistem de aer condiționat cu două zone pentru locurile din față și cu aeratoare separate pentru locurile din spate.

Noul Bigster oferă unul din cele mai generoase spații interioare din segmentul C-SUV, asigurând condiții de călătorie confortabile pentru 5 persoane împreună cu bagajele lor. Dacia Bigster este „Best in class” la nivel de segment în ceea ce privește spațiul disponibil la nivelul capului (distanța până la plafon) atât pentru ocupanții locurilor din față, cât și pentru cei ai locurilor din spate. Pasagerii din spate beneficiază de cea mai bună distanță la nivelul picioarelor din segment, un atu major pentru călătoriile pe distanțe mari.

Noul Bigster are și cel mai încăpător portbagaj din segment, cu un volum de până la 667 litri (conform normei VDA) sub nivelul planșei separatoare de habitaclu.

Bancheta spate este fracționabilă 40/20/40, ceea ce permite transportarea unor obiecte lungi fără a afecta confortul pasagerilor. Când pe bancheta din spate iau loc doar doi pasageri, aceștia pot beneficia de un confort superior prin rabatarea părții centrale a spătarului, care se transformă într-o cotieră cu spațiu de depozitare pentru două pahare și un suport pentru smartphone. Cu spătarele rabatate, Bigster oferă un planșeu de portbagaj plat și o lungime maximă de încărcare de 2,7 metri.

Funcția Easy Fold permite rabatarea cu ușurință a spătarelor din spate din portbagaj, cu ajutorul a două manete situate de o parte și de alta a spațiului de încărcare.

Un covoraș de cauciuc, robust și ușor de curățat, oferă o protecție pentru planșeul portbagajului. Atunci când nu este utilizat, acest covoraș poate fi rulat, pentru a ocupa mai puțin spațiu. Covorașul este disponibil în serie pe nivelul de echipare Extreme și ca accesoriu pe celelalte versiuni.

Noul sistem de accesorii YouClip de la Dacia este disponibil și pe noul Bigster. Acesta permite fixarea a numeroase accesorii în zone cheie din habitaclu. Bigster este echipat în serie cu 5 puncte de fixare YouClip (pe planșa de bord, în partea laterală a consolei, accesibil de către pasagerul din față, unul în spatele consolei centrale, în portbagaj și pe fața interioară a hayonului). Alte două puncte de fixare pot fi amplasate în spatele tetierelor scaunelor din față.

Pe aceste puncte de fixare YouClip pot fi atașate: un suport de tabletă, o geantă mică de depozitare, un suport de smartphone cu sau fără încărcător cu inducție, un umeraș sau un ingenios dispozitiv « 3 în 1 » care combină un suport de pahare, un cârlig de ancorare pentru o plasă de cumpărături și o lanternă. Acest sistem „3 în 1” este disponibil în serie pe versiunea Bigster Extreme. Toate aceste accesorii compatibile YouClip sunt disponibile în rețeaua de dealeri Dacia.

Echipamente utile pentru viața de zi cu zi

În materie de echipamente, noul Bigster pune accentul pe confort și pe ușurința de utilizare, oferind o gamă largă de dotări, opționale sau standard, în funcție de versiune.

Accesul la vehicul este facilitat de cardul mâini libere și de hayonul cu acționare electrică. Acesta din urmă, disponibil în serie pe Bigster Journey și opțional pe versiunea Extreme, poate fi acționat în trei moduri: din exterior, cu ajutorul butonului situat pe hayon, din interior, cu ajutorul butonului situat pe planșa de bord sau cu ajutorul telecomenzii de pe cartela mâini libere.

Ecranul central tactil de 10,1 inci este disponibil pe toate nivelele de echipare ale modelului Bigster. Versiunile Bigster Essential și Expression dispun de sistemul multimedia Media Display cu 4 difuzoare și conectivitate wireless Apple CarPlay / Android Auto.

Bigster Extreme și Journey dispun de sistemul multimedia Media Nav Live, care oferă în plus navigație conectată integrând informații în timp real despre condițiile de circulație și o cartografie actualizată timp de 8 ani. Media Nav Live dispune de un sistem audio Arkamys 3D Sound System cu 6 difuzoare.

Noul Bigster este echipat în serie cu un tablou de bord digital de 7 inci (pe nivelurile Essential și Expression) sau 10,1 inci (pe Extreme și Journey). Ecranul color poate fi personalizat, permițând șoferului să afișeze în mod ideal informațiile pe care le consideră cele mai utile.

Sistemul de aer condiționat are două zone pentru locurile din față și aeratoare separate pentru pasagerii din spate. Bigster mai oferă pavilion panoramic cu trapă, încărcător cu inducție pentru smartphone. Toate aceste echipamente sunt disponibile opțional sau în serie, în funcție de versiune.

Pe versiunea Journey, scaunul șoferului dispune în serie de comenzi electrice pentru reglarea înălțimii și pentru înclinarea spătarului, precum și de suport lombar cu reglare manuală. Versiunile Bigster Journey și Extreme dispun totodată în serie de Adaptive Cruise Control (ACC) pe versiunile Hybrid, ceea ce răspunde așteptărilor clienților în cazul traseelor lungi.

Noul Bigster răspunde celei mai recente norme europene de siguranță, GSR2, și integrează în serie, pe toate versiunile, frânarea automată de urgență (urban/peri-urban cu detectarea vehiculelor, pietonilor, bicicliștilor și motocicliștilor), recunoașterea panourilor de semnalizare cu alertă de depășire a vitezei legale, asistență la parcarea cu spatele, semnal pentru oprirea de urgență, alertă la schimbarea benzii de circulație, asistență la menținerea benzii de circulație, sistem de supraveghere a atenției șoferului și apel de urgență (eCall).

Pentru a ușura viața clienților săi, Dacia introduce butonul „My Safety” care permite un acces rapid la configurația preferată de sisteme de asistență la conducere.

Gabriel Barliga

Recent Posts

City Grill se extinde în Cluj în parteneriat cu Marty Restaurants

Grupul de restaurante City Grill, unul dintre cei mai puternici jucători autohtoni din industria HoReCa, se extinde în Transilvania prin…

4 minute ago

Care sunt diferențele dintre joburile căutate de tineri și de cei maturi

Pluxee România, partenerul global pentru beneficii extrasalariale și soluții pentru creșterea implicării angajaților, anunță rezultatele studiului „Workplace for all. Harta…

5 minute ago

EFdeN lansează „SustenAbilitate 2.0”, primul curs opțional de sustenabilitate aplicată pentru liceeni, la Colegiul Național Gheorghe Lazăr

EFdeN a lansat proiectul pilot „SustenAbilitate 2.0” – primul curs opțional dedicat elevilor de liceu care explorează în mod aplicat…

37 de minute ago

Cel mai mare centru de artă imersivă din Europa se deschide la Cluj-Napoca

MINA Museum of Immersive New Art va inaugura un nou spațiu permanent la Cluj-Napoca pe data de 1 noiembrie 2024,…

13 ore ago

Norofert anunță o emisiune de obligațiuni corporative de până la 15 mil. lei pentru susținerea investițiilor strategice

Norofert anunță aprobarea în Consiliul de Administrație a derulării unei oferte publice de vânzare de obligațiuni corporative, în valoare de…

14 ore ago

Glenn Tiffert, Hoover Institution: Rusia și China sunt implicate în acțiuni de dezinformare în social media, dar acționează în mod diferit

Dezinformarea și manipularea în social media, dar nu numai, trebuie privite din mai mai multe perspective, la un nivel holistic,…

15 ore ago