Dacia intră într-o nouă etapă de dezvoltare și anunță o nouă identitate vizuală, pentru a reafirma valorile de simplitate, de autenticitate și de robustețe care sunt specifice mărcii.
Marca dispune de acum de un nou logotip, de o nouă emblemă și de o culoare nouă. Denis Le Vot, Director General al mărcilor Dacia și Lada, descrie Dacia drept „marca ce redefinește permanent esențialul în industria auto și care face ca «accesibil» să rimeze cu «atrăgător»”.
Simbolurile acestei schimbări sunt reprezentate de noul logotip și de noua emblemă, elemente care au fost realizate de echipa de design, cu dorința de a exprima ceea ce este esențial mărcii Dacia.
Noua identitate vizuală fusese prefigurată de conceptul Dacia Bigster, lansat în ianuarie 2021 și care arată felul în care Renault vede viitorul mărcii românești în deceniul următor.
Logotipul, elementul central al noii identități vizuale, inspiră robustețe și stabilitate de la prima vedere. Desenul literelor este minimalist – litera „D” este un „C” inversat – exprimând vizual atât simplitatea cât și ingeniozitatea specifice mărcii.
Aspectul geometric al logotipului creează impresia că succesiunea de litere care îl compun se află într-o mișcare specifică unui angrenaj mecanic.
Emblema este constituită din literele D și C unite asemenea componentelor unui lanț, exprimând astfel soliditate și legătură. Noua emblemă va permite identificarea cu ușurință a mărcii, chiar de la distanță. Simple și lizibile, cele două elemente – logotipul și emblema – exprimă soliditatea vehiculelor Dacia.
„Întregul univers grafic este în mod deliberat simplificat, amintind faptul că Dacia este un brand care se concentrează asupra a ceea ce este esențial. Diferitele elemente care compun acest univers grafic aduc coerență întregului, oferind totodată posibilitatea de a crea un conținut digital bogat. Acest sistem grafic este în egală măsură robust și flexibil, asemenea mărcii. Spre exemplu, litera D din logotip amintește de o săgeată care exprimă ideea de dinamism al unui brand orientat spre viitor.”, se arată într-un comunicat al companiei.
Noua paletă de culori, având în centru nuanța verde-kaki, evocă apropierea de natură, un reper important pentru clienții companiei și un teritoriu unde vehiculele Dacia precum Duster își pot dovedi capacitățile.
O serie de culori secundare completează gama: trei culori din sfera „terestru-mineral” – kaki închis, culoarea teracotei și nuanța nisipului, precum și două culori contrastante – portocaliu și un verde intens.
Începând din iunie 2021, noua identitate de marcă va fi adoptată de diferitele canale de comunicare: online, publicitate, broșuri. Showroom-urile Dacia vor afișa treptat noua identitate de marcă începând din prima parte a anului 2022. În ceea ce privește gama de modele, aceasta va primi noul logotip și noua emblemă în cursul semestrului al doilea din 2022.
La începutul lui 2021, Groupe Renault a prezentat noul plan strategic Renaulution, care prevede crearea a patru unități de business (business units): Renault, Dacia-Lada, Alpine și Noi mobilități. Marca Dacia este acum inclusă în noua unitate de business Dacia-Lada, planul Renault fiind de a extinde atât prezența Dacia pe piețele externe, cât și gama de modele.
După primele trei ore de la startul celui mai mare Black Friday de până acum din cei 14 ani de…
Autovit.ro, cea mai mare platformă auto online din România, transformă Black Friday într-o experiență extinsă de shopping denumită "Black November",…
Grupul TeraPlast a inaugurat în această săptămână noua fabrică de folii stretch Opal, situată în parcul industrial din Sărățel. Cu…
Datorită cererii peste așteptări în cadrul campaniei de Black Friday 2024 pe platforma eMag, TAROM anunță suplimentarea cu 1.500 de…
Xiaomi anunță astăzi promoțiile de Black Friday ce oferă pasionaților de tehnologie oportunitatea de a achiziționa produse remarcabile la prețuri…
CPE România, lider global în soluții de tehnologie pentru retail, aviație și logistică, anunță cu mândrie o etapă de transformare…