Lifestyle

Dacia face un facelift pentru Duster. Cum arată în 2021 SUV-ul mărcii românești

22 iun. 2021 6 min

Dacia face un facelift pentru Duster. Cum arată în 2021 SUV-ul mărcii românești

Reading Time: 6 minute

Dacia Duster beneficiază de un facelift destul de discret la nivel de design exterior, dar la interior schimbările sunt mult mai importante, în timp ce la partea mecanică avem parte de o mică revoluție, prin noua cutie automată EDC în șase trepte. Noul Duster va fi comercializat din septembrie 2021 în versiunile 4×2 și 4×4.

„Duster reprezintă revoluția Dacia în segmentul SUV. De la lansarea primei generații, în 2010, modelul, care va ajunge în curând la 2 milioane de clienți, a devenit o adevărată emblemă a mărcii Dacia. Or, reînnoirea unui model emblematic nu este o sarcină ușoară! Linia generală a modelului, atrăgătoare și ușor de recunoscut, a fost menținută. Am adus în schimb o serie de evoluții pentru un plus de modernitate și de prospețime. Spiritul de aventură și spiritul Dacia se regăsesc din plin în noul Duster. Vorbim de un model robust și accesibil, care oferă esențialul”

Lionel Jaillet, Director Performanță Produs Dacia

Design exterior actualizat discret

Dacia Duster 2021 lateral

Noul Duster preia elementele stilistice ale noii identități vizuale Dacia prezentate în premieră pe Noul Logan, Noul Sandero și Noul Sandero Stepway.

Astfel, blocurile optice integrează luminile de zi în formă de Y. Calandrul este marcat de elemente cromate în relief 3D care amintesc de cele existente pe modelul Spring, conferind părții frontale a Noului Duster un aspect mai modern și un plus de personalitate.

Iluminatul permanent de zi al blocurilor optice față (de tip ECOLED) și spate integrează noua semnătură luminoasă Dacia. Duster este primul model Dacia echipat cu semnalizatoare cu LED în față. Această tehnologie este utilizată și pentru faza de întâlnire (cu acționare automată în echiparea de serie) și pentru iluminarea plăcii de înmatriculare.

Dacia Duster 2021 frontal

Evoluția stilului exterior este însoțită și de o ameliorare a coeficientului aerodinamic al vehiculului. Profilul noului eleron plasat în partea superioară a lunetei precum și cel al noilor jante din aliaj de 16 și 17 țoli a fost studiat în simulatoare speciale. Optimizările de care beneficiază noul Duster la nivelul elementelor de rulare dar și al profilului aerodinamic au dus la diminuarea cu până la 5,8 g a emisiilor de CO2 în cazul versiunii 4×4.

Performanța offroad este oferită de o gardă la sol de 217 mm în versiunea 2×4 și de 214 mm în versiunea 4×4, un unghi ventral de 21°, unghi de atac de 30° și unghi de degajare de 34° în versiunea 4×2 și de 33° în versiunea 4×4.

În versiunea 4×2, Noul Duster este echipat în serie cu anvelope optimizate CO2 (Green) care oferă o îmbunătățire cu 10% a rezistenței la rulare. În versiunea 4×4, anvelopele sunt de tipul 3PMSF, cu aderență excelentă, astfel încât nu este necesară înlocuirea lor pe timp de iarnă.

Interior mai primitor și mai digitalizat

Dacia Duster 2021 interior

Habitaclul beneficiază de o tapițerie complet nouă, de tetiere noi și de o consolă centrală înălțată dotată cu o cotieră care poate culisa pe o distanță de 70 mm și care integrează un spațiu de depozitare închis cu volumul de 1,1 litri și, în funcție de nivelul de echipare, două prize USB accesibile pasagerilor de pe locurile din spate.

Printre noutățile importante se numără noul ecran de 8 inci și cele două sisteme multimedia Media Display și Media Nav, pe lângă echipamentul audio Dacia Plug & Music (radio, MP3, USB și Bluetooth).

Media Display cuprinde 6 boxe (din care 2 de tip boomer și 2 tweetere în față), radio DAB, conectivitate Bluetooth și două prize USB. Interfața este compatibilă cu sistemele pentru smartphone Apple CarPlay și Android Auto. Comenzile dedicate pe volan permit activarea funcției de recunoaștere vocală. În acest mod se poate comanda asistentul iOS sau Google de pe smartphone.

Media Nav dispune de sistem de navigație și de conectivitate wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto.

Vehiculul dispune în serie de un ecran pentru computerul de bord, de acționare automată a farurilor și de limitator de viteză al cărui buton, amplasat pe volan, este luminat pe timp de noapte.

În funcție de versiune, Noul Duster dispune de sistem de aer condiționat automat cu afișaj digital, de regulator de viteză cu buton pe volan, de scaune față încălzite și de card mâini libere.

Noutate la nivelul cutiei de viteze

Din punct de vedere mecanic, marea noutate o reprezintă prezența cutiei de viteze automate EDC cu 6 trepte. Aceasta este disponibilă pe versiunea cea mai puternică a noului Duster, cea echipată cu motorul TCe 150, în configurația 4×2.

Cutia de viteze automată EDC (Efficient Dual Clutch) cuprinde două ambreiaje: unul pentru vitezele impare (1,3,5) și altul pentru vitezele pare (2,4,6 și marșarier). Un computer asigură selecția treptei de viteze potrivite în funcție de modul în care șoferul acționează pedala de accelerație.

În timpul schimbării treptei de viteză, ambreiajul aflat în priză se deschide și, simultan, ambreiajul treptei următoare se închide. Trecerea de la o treaptă la alta este rapidă iar transmisia cuplului este continuă. Absența oricărei pierderi de energie duce la creșterea eficienței și la un plus de confort.

Noile motorizări

Dacia Duster 2021 frontal 2

Gama de motorizări a fost și ea reînnoită. Noul Duster este disponibil de acum și în varianta echipată cu cutia automată EDC cu 6 trepte, cuplată cu motorul TCe 150.

Noul Duster dispune de o gamă completă de motorizări, adaptate oricărui tip de utilizare și care răspund normei Euro 6D Full. Pe partea de diesel, Duster vine cu dCi 115, în variantele 4×2 sau 4×4, cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.

Pe benzină, Dacia Duster beneficiază de următoarele motorizări:

  • TCe 90 în varianta 4×2 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte
  • TCe 130 în varianta 4×2 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte
  • TCe 150 în varianta 4×4 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte
  • TCe 150 în varianta 4×2 cu cutia de viteze automată EDC cu 6 trepte.

Alimentarea mixtă benzină-GPL ECO-G 100 în varianta 4×2 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte dispune de un rezervor GPL a cărui capacitate a fost mărită cu aproape 50%, până la 49,8 litri.

Sisteme de asistență

Alături de limitatorul de viteză, de sistemul ESC de ultimă generație (ambele disponibile în serie), și de regulatorul de viteză (disponibil opțional, în funcție de versiune), Noul Duster dispune de numeroase sisteme de asistență la volan.

  • Detectorul de unghi mort – Activ la viteze cuprinse între 30 km/h și 140 km/h, acesta previne șoferul asupra riscului unei ciocniri potențiale cu un alt vehicul prezent în unghiul mort. Patru senzori cu ultrasunete (2 situați în spatele vehiculului și 2 în fața acestuia) detectează vehiculele în mișcare (inclusiv cele pe două roți) în zona de unghi mort. Dacă un vehicul se află în această zonă, un martor luminos LED se aprinde în retrovizorul exterior de pe partea respectivă. Dacă semnalizarea este acționată atunci când un vehicul se află în unghiul mort, martorul LED de pe retrovizor se aprinde și se stinge intermitent.
  • Asistență la parcare – În timpul manevrelor de parcare, patru senzori cu ultrasunete amplasați pe bara spate activează un semnal sonor. În funcție de versiune, modelul dispune și de o cameră de luat vederi amplasată în spate care afișează linii de ghidare dinamice pe ecranul central. La apropierea de un obstacol, alerta sonoră este însoțită de o alertă vizuală, semnalată pe ecran în culoarea roșie.
  • Asistență la pornirea din rampă – Acest sistem menține vehiculul imobil timp de două secunde la plecarea de pe loc din rampă, atunci când șoferul ridică piciorul de pe pedala de frână, oferindu-i astfel timp suficient să apese pedala de accelerație fără riscul ca mașina să dea înapoi.
  • Controlul adaptiv al coborârii (versiunea 4×4) – Sistemul, care poate fi acționat cu ajutorul unui buton de pe consola de bord, acționează asupra frânelor pentru a evita ambalarea vehiculului și asigurarea unei viteze de rulare adaptive (în funcție de solicitările șoferului) între 5 și 30 km/h. Sistemul funcționează în treapta 1 a cutiei de viteze și în marșarier.
  • Sistemul multi-view – Cuprinde patru camere de filmat (una frontală, două laterale și una în spatele mașinii) și îi permite șoferului să aibă o imagine mai bună asupra a ceea ce se află în jurul vehiculului. Camerele de filmat laterale, amplasate sub oglinzile retrovizoare, oferă o imagine directă la nivelul roților din față, permițând încadrarea cu precizie a vehiculului pe porțiunea de drum parcursă. Sistemul poate fi activat manual cu ajutorul butonului MVC de pe planșa de bord și se activează de asemenea automat la intrarea în marșarier. Ecranul sistemului de navigație afișează imaginea provenind de la o singură cameră de filmare. La trecerea din marșarier în treapta întâi, sistemul comută automat imaginea afișată pe ecran de la camera de filmat din spate la cea din față. Sistemul se dezactivează prin apăsarea pe butonul MVC sau când vehiculul depășește 20 km/h.
Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: