Dacia Duster beneficiază de un facelift destul de discret la nivel de design exterior, dar la interior schimbările sunt mult mai importante, în timp ce la partea mecanică avem parte de o mică revoluție, prin noua cutie automată EDC în șase trepte. Noul Duster va fi comercializat din septembrie 2021 în versiunile 4×2 și 4×4.
„Duster reprezintă revoluția Dacia în segmentul SUV. De la lansarea primei generații, în 2010, modelul, care va ajunge în curând la 2 milioane de clienți, a devenit o adevărată emblemă a mărcii Dacia. Or, reînnoirea unui model emblematic nu este o sarcină ușoară! Linia generală a modelului, atrăgătoare și ușor de recunoscut, a fost menținută. Am adus în schimb o serie de evoluții pentru un plus de modernitate și de prospețime. Spiritul de aventură și spiritul Dacia se regăsesc din plin în noul Duster. Vorbim de un model robust și accesibil, care oferă esențialul”
Lionel Jaillet, Director Performanță Produs Dacia
Noul Duster preia elementele stilistice ale noii identități vizuale Dacia prezentate în premieră pe Noul Logan, Noul Sandero și Noul Sandero Stepway.
Astfel, blocurile optice integrează luminile de zi în formă de Y. Calandrul este marcat de elemente cromate în relief 3D care amintesc de cele existente pe modelul Spring, conferind părții frontale a Noului Duster un aspect mai modern și un plus de personalitate.
Iluminatul permanent de zi al blocurilor optice față (de tip ECOLED) și spate integrează noua semnătură luminoasă Dacia. Duster este primul model Dacia echipat cu semnalizatoare cu LED în față. Această tehnologie este utilizată și pentru faza de întâlnire (cu acționare automată în echiparea de serie) și pentru iluminarea plăcii de înmatriculare.
Evoluția stilului exterior este însoțită și de o ameliorare a coeficientului aerodinamic al vehiculului. Profilul noului eleron plasat în partea superioară a lunetei precum și cel al noilor jante din aliaj de 16 și 17 țoli a fost studiat în simulatoare speciale. Optimizările de care beneficiază noul Duster la nivelul elementelor de rulare dar și al profilului aerodinamic au dus la diminuarea cu până la 5,8 g a emisiilor de CO2 în cazul versiunii 4×4.
Performanța offroad este oferită de o gardă la sol de 217 mm în versiunea 2×4 și de 214 mm în versiunea 4×4, un unghi ventral de 21°, unghi de atac de 30° și unghi de degajare de 34° în versiunea 4×2 și de 33° în versiunea 4×4.
În versiunea 4×2, Noul Duster este echipat în serie cu anvelope optimizate CO2 (Green) care oferă o îmbunătățire cu 10% a rezistenței la rulare. În versiunea 4×4, anvelopele sunt de tipul 3PMSF, cu aderență excelentă, astfel încât nu este necesară înlocuirea lor pe timp de iarnă.
Habitaclul beneficiază de o tapițerie complet nouă, de tetiere noi și de o consolă centrală înălțată dotată cu o cotieră care poate culisa pe o distanță de 70 mm și care integrează un spațiu de depozitare închis cu volumul de 1,1 litri și, în funcție de nivelul de echipare, două prize USB accesibile pasagerilor de pe locurile din spate.
Printre noutățile importante se numără noul ecran de 8 inci și cele două sisteme multimedia Media Display și Media Nav, pe lângă echipamentul audio Dacia Plug & Music (radio, MP3, USB și Bluetooth).
Media Display cuprinde 6 boxe (din care 2 de tip boomer și 2 tweetere în față), radio DAB, conectivitate Bluetooth și două prize USB. Interfața este compatibilă cu sistemele pentru smartphone Apple CarPlay și Android Auto. Comenzile dedicate pe volan permit activarea funcției de recunoaștere vocală. În acest mod se poate comanda asistentul iOS sau Google de pe smartphone.
Media Nav dispune de sistem de navigație și de conectivitate wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto.
Vehiculul dispune în serie de un ecran pentru computerul de bord, de acționare automată a farurilor și de limitator de viteză al cărui buton, amplasat pe volan, este luminat pe timp de noapte.
În funcție de versiune, Noul Duster dispune de sistem de aer condiționat automat cu afișaj digital, de regulator de viteză cu buton pe volan, de scaune față încălzite și de card mâini libere.
Din punct de vedere mecanic, marea noutate o reprezintă prezența cutiei de viteze automate EDC cu 6 trepte. Aceasta este disponibilă pe versiunea cea mai puternică a noului Duster, cea echipată cu motorul TCe 150, în configurația 4×2.
Cutia de viteze automată EDC (Efficient Dual Clutch) cuprinde două ambreiaje: unul pentru vitezele impare (1,3,5) și altul pentru vitezele pare (2,4,6 și marșarier). Un computer asigură selecția treptei de viteze potrivite în funcție de modul în care șoferul acționează pedala de accelerație.
În timpul schimbării treptei de viteză, ambreiajul aflat în priză se deschide și, simultan, ambreiajul treptei următoare se închide. Trecerea de la o treaptă la alta este rapidă iar transmisia cuplului este continuă. Absența oricărei pierderi de energie duce la creșterea eficienței și la un plus de confort.
Gama de motorizări a fost și ea reînnoită. Noul Duster este disponibil de acum și în varianta echipată cu cutia automată EDC cu 6 trepte, cuplată cu motorul TCe 150.
Noul Duster dispune de o gamă completă de motorizări, adaptate oricărui tip de utilizare și care răspund normei Euro 6D Full. Pe partea de diesel, Duster vine cu dCi 115, în variantele 4×2 sau 4×4, cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
Pe benzină, Dacia Duster beneficiază de următoarele motorizări:
Alimentarea mixtă benzină-GPL ECO-G 100 în varianta 4×2 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte dispune de un rezervor GPL a cărui capacitate a fost mărită cu aproape 50%, până la 49,8 litri.
Alături de limitatorul de viteză, de sistemul ESC de ultimă generație (ambele disponibile în serie), și de regulatorul de viteză (disponibil opțional, în funcție de versiune), Noul Duster dispune de numeroase sisteme de asistență la volan.
În premieră pentru România, Code for Romania inaugurează un spațiu fizic dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor prezidențiale și parlamentare. „Elections…
Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…