Dacia a vândut peste 537.000 de mașini în 2021 și este a treia marcă în Europa la vânzările către clienții particulari
Reading Time: 4 minuteVânzările totale ale mărcii Dacia au ajuns în 2021 la 537.095 de unități, în creștere cu 3,1% față de anul precedent, în condițiile unei piețe stabile dar puternic afectate de criza sanitară și de cea a componentelor electronice.
Creșterea vânzărilor se explică în mod special prin succesul noii game Dacia în rândurile clienților particulari. În 2021 Dacia a atins în Europa o cotă de piață record de 6,2% în segmentul vânzărilor către clienții particulari, devenind în premieră a treia marcă cea mai vândută în rândurile acestei categorii de public.
Dacia este în prezent un adevărat motor de creștere pentru Renault Group. 60% din cumpărătorii de vehicule Dacia provin din afara Grupului, în timp ce 75% din posesorii de Dacia rămân fideli mărcii atunci când cumpără o nouă mașină în locul celei vechi. Această ofensivă se realizează în special datorită versiunilor superioare de echipare ale modelelor. Creșterea vânzărilor și a cotelor de piață confirmă faptul că Dacia atrage o categorie tot mai largă de clienți.
Denis Le Vot, Director General al mărcilor Dacia & LADA
În afara României, Dacia este marca cea mai vândută către clienții particulari în Franța și se situează în Top 5 în alte 9 țări europene (Italia, Spania, Portugalia, Belgia, Austria, Polonia, Cehia, Ungaria și Croația). În Germania, marca se află în Top 10. Dacia este de asemenea lider de piață în Maroc.
Sandero și Duster – vârfuri de lance
Dacia Sandero a înregistrat un volum de vânzări cifrat la 226.805 de exemplare, din care aproape 90% au fost reprezentate de cea de-a treia generație a modelului. În 2021, pentru al cincilea an consecutiv, Dacia Sandero a fost cel mai vândut model din Europa către clienții persoane fizice.
În unele țări, Sandero a fost chiar cel mai vândut model către toate categoriile de clienți. În aceste condiții, Sandero s-a situat la sfârșitul anului pe locul al doilea în clasamentul celor mai vândute modele din Europa.
Aceeași tendință a fost valabilă și în cazul modelului Dacia Duster, care este, din 2018, cel mai vândut SUV din Europa către clienții particulari. Cu 186.001 unități comercializate în 2021 pe toate piețele, Duster a depășit 2 milioane de exemplare vândute de la lansarea sa în 2010.
Lansat în primăvara trecută, DACIA Spring și-a făcut o intrare remarcată pe piața vehiculelor 100% electrice cu 27.876 unități vândute și peste 46.000 de comenzi la finele anului 2021. În mod remarcabil, 80% din cei care au achiziționat un vehicul Spring nu erau anterior clienți ai mărcii Dacia.
Top vânzări pe modele Dacia în 2021
Total vânzări | 537.095 |
Dacia Sandero | 226.825 |
Dacia Duster | 186.001 |
Dacia Spring | 27.876 |
Dacia Logan | 27.136 |
Dacia Lodgy | 24.526 |
Dacia Dokker | 44.684 |
Diverse | 47 |
Dominație pe piața românească
În România, Dacia a vândut 38.120 de vehicule în 2021. Modelele Dacia figurează pe patru din primele cinci poziții ale topului celor mai vândute vehicule de pe piața locală.
Dincolo de succesul constant al modelelor Logan (13.482 unități), Duster (9.045 unități) și Sandero (8.227 unități), aflate în fiecare an în fruntea clasamentului de vânzări, modelul Spring a ajuns pe locul cinci în topul celor mai bine vândute autoturisme din România.
În numai trei luni de la începutul livrărilor către clienți au fost înmatriculate 3.068 de exemplare, ceea ce înseamnă aproape 48% din totalul vânzărilor de vehicule electrice de pe piața din România în 2021.
Ce dotări preferă europenii
La nivel european, 90% din clienții Dacia Spring au optat pentru nivelul de finisare Confort Plus. Totodată, versiunea Stepway reprezintă 70% din vânzările de Sandero, în timp ce 60% dintre clienții modelului Duster au preferat versiunea Prestige.
Preferința tot mai accentuată a clienților pentru versiunile vârf de gamă este însoțită de un alt fenomen relevant: Dacia cucerește clienți care anterior nu achiziționaseră un vehicul din cadrul Group Renault, procentul acestor noi clienți, sau „rata de cucerire”, fiind de 60%. Pe de altă parte, atunci când decid să își înlocuiască mașina cu una nouă, 75% din clienții DACIA rămân fideli mărcii.
Perspective pentru 2022
„În 2022, Dacia deschide un nou capitol din istoria sa. Punerea în aplicare a planului nostru strategic se materializează în principal prin lansarea comercială a modelului Jogger și prin introducerea Noii Identități de Marcă”, a declarat Denis Le Vot.
Anul acesta, Jogger se va alătura gamei DACIA. Noul vehicul de familie cu până la 7 locuri a fost conceput pentru a răspunde nevoilor de confort, de spațiu și de modularitate ale unei categorii largi de clienți.
Aplicarea planului strategic anunțat anul trecut va continua cu introducerea progresivă a noii identități de marcă, atât în rețeaua comercială (începând din primul semestru) cât și pe gama de modele (în ultima parte a anului).
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz