Dacia a vândut în primul semestru aproape 278.000 de mașini. Sandero și Duster, cele mai populare modele
Reading Time: 3 minuteVânzările Dacia în primele 6 luni ale acestui an s-au ridicat la 277.885 unități, în creștere cu 5,9% față de cele înregistrate în perioada similară a anului trecut.
Cele mai populare modele ale mărcii au fost Sandero (112.000 unităţi, +1,8% vs. S1 2021) și Duster (99.000 unități, +5,5% vs. S1 2021). Și noile modele lansate în ultimul an au avut evoluții bune: Spring a vândut 20.000 de unități, iar Jogger (21.700 unități).
Dacia își menține poziția a 3-a pe piața europeană în clasamentul vânzărilor de autoturisme către clienții persoane fizice și este singura marcă europeană din rândul celor mai mari 20 de branduri auto din perimetrul Europa ale cărei vânzări au crescut în primul semestru.
Sandero rămâne și în primul semestru din 2022 cel mai vândut model către clienții particulari din Europa (poziție pe care o deține anual, fără întrerupere, din 2017). La rândul său, Duster rămâne cel mai vândut SUV către clienții persoane fizice începând din 2018.
Această performanță se explică atât prin cucerirea de noi clienți (76% din persoanele care cumpără un model Dacia în Europa dețineau anterior un model al unei alte mărci), cât și prin gradul ridicat de fidelitate al clienților existenți (64% dintre cei care au deținut anterior un vehicul Dacia cumpără tot un model Dacia), acest ultim indicator plasând Dacia la cel mai bun nivel de pe piață.
Modelul electric, Dacia Spring, înregistrează, în medie, peste 5.000 de comenzi lunar de la începutul anului 2022. La rândul său, noul model de familie Dacia Jogger, înregistrează peste 50.000 de comenzi în primul semestru 2022.
„Creșterea performanței comerciale a mărcii Dacia, înregistrată pe o piață în scădere, confirmă pertinența poziționării sale bazate pe un raport prestații/preț la cel mai bun nivel. Versiunile electrice și GPL ECO-G reprezintă practic jumătate din comenzile înregistrate în primul semestru din 2022, reflectând adaptarea mărcii la noile tendințe de consum ale clienților.”
Xavier Martinet, Director Marketing Vânzări & Operațiuni Dacia
Evoluția Dacia pe piața din România
Dacia a înmatriculat în primele 6 luni ale anului 2022 un număr de 16.382 de vehicule pe piața din România, în creștere cu 34% față de rezultatul înregistrat în semestrul 1 al anului precedent.
Primele 4 poziții din topul celor mai vândute autoturisme din România în această perioadă sunt ocupate de modele Dacia. Locul 1 este deținut de Dacia Logan (5.611 unități), urmat de Duster (3.892 unități), Sandero (2.894 unități) și Spring (2.385 unități).
Primul model electric al mărcii Dacia s-a impus ca liderul autoritar al segmentului EV din România, deținând peste 50% din totalul vânzărilor de vehicule 100% electrice. La rândul său, modelul Jogger a înregistrat la jumătatea acestui an un număr de 917 unități înmatriculate. În iunie, Jogger a devenit al 5-lea model cel mai vândut pe piața locală, într-un Top 5 ocupat integral de modele Dacia.
Poziție întărită pe piețele europene
Într-un context care continuă să fie puternic afectat de criza sanitară și de cea a componentelor electronice, Dacia a reușit să-și majoreze cota de piață în perimetrul său comercial cu 0,8 puncte procentuale, până la 3,9%, pe o piață în scădere cu 14,6%.
Creșterea vânzărilor Dacia se explică în principal prin succesul noii sale game de modele. Înmatriculările din primul semestru al acestui an plasează Dacia pe locul 3 în clasamentul mărcilor auto cu cele mai mari vânzări către clienții persoane fizice pe piața europeană a Vehiculelor de Persoane (VP).
Dacia ocupă poziții pe podiumul vânzărilor către clienții particulari în România (locul 1), Franța (locul 2), în Italia (locul 3), în Portugalia (locul 1), în Polonia (locul 3), în Croația (locul 3), în Republica Cehă (locul 3), și în Ungaria (locul 3). Pe piețele din Spania și Belgia, Dacia ocupă locul 4 în același clasament referitor la vânzările către clienții persoane fizice. În Germania, Dacia progresează cu 4 locuri față de primul semestru al anului trecut, ajungând pe poziția a 9-a și înregistrează a 2-a cea mai bună creștere pe piața vehiculelor vândute clienților particulari. În afara Europei, Dacia se menține în poziția de lider de piață în Maroc.
Comenzile cumulate ale modelului Spring și ale modelelor cu propulsie mixtă benzină – GPL (cu emisii de CO2 cu 10% inferioare modelelor pe benzină) reprezintă aproape jumătate din total (48% din comenzile înregistrate în perimetrul de comercializare Dacia exceptând Maroc). Față de primul semestru din 2021, aceasta înseamnă o creștere cu 7 puncte procentuale.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz