Carrefour a amplasat retele extinse de dispozitive iBeacon in toate cele 28 de hipermarketuri sale din Romania, in cadrul primului proiect de acest fel la nivel global.
Solutia foloseste 600 de dispozitive Onyx Beacon One, furnizate de compania romaneasca Onyx Beacon, oferind consumatorilor o experienta ghidata de shopping personalizata si imbogatita cu ajutorul continutului livrat vizitatorilor prin intermediul telefoanelor mobile.
In fiecare hipermarket Carrefour din Romania s-au amplasat dispozitive Onyx Beacon One, plasate individual la fiecare departament din magazin. A fost creata o aplicatie mobila disponibila gratuit pe Google Play si s-a construit o platforma cloud care administreaza functionarea beaconilor, automatizeaza livrarea de continut si colecteaza datele esentiale despre comportamentul consumatorului in magazin.
Proiectul de microlocalizare si marketing de proximitate este primul desfasurat la nivel mondial intr-o intreaga retea de retail care depaseste faza de testare pe spatii restranse si pe publicuri limitate si face primii pasi pe scara larga in definirea si dezvoltarea unui noi concept de comunicare destinat comertului traditional. Carrefour si-a propus prin proiectul Smart Shopping sa ofere vizitatorilor magazinului o experienta de indoor navigation si sa livreze acestora notificari simple despre ofertele si promotiile valabile la fiecare departament al magazinului.
La intrarea in hipermarket sunt cateva carucioare de cumparaturi pe care sunt montate tablete Samsung. Clientii pot opta si pentru descarcarea aplicatiei Smart Shopping pe smartphone-ul propriu. Clientul va beneficia de o scurta explicatie din partea unei hostese privind modul in care se foloseste aplicatia. Clientul selectaza dintr-o lista departamentele din magazin pe unde vrea sa treaca si poate nota in campul de observatii al fiecarui departament ales numele sau categoriile de produse pe care din lista de cumparaturi. Aplicatia calculeaza o ruta si afiseaza un traseu de urmat, intr-un mod asemanator cu dispozitivele GPS. Pe masura ce clientul avanseaza pe traseu, ruta se actualizeaza si tableta de pe caruciorul de cumparaturi sau telefonul mobil arata directiile de deplasare viitoare. La fiecare raion al hipermarketului unde te opresti vor aparea notificari afisate referitoare la promotiile valabile la acel moment la departamentul respectiv al hipermarketului sau in sectoarele din imediata apropiere.
Pentru moment, Carrefour foloseste tehnologia iBeacon pentru a livra doua beneficii relativ simple: in-store navigation si semnalizarea promotiilor. Prin folosirea in magazinele clasice a unui sistem compus din hardware iBeacon, aplicatie mobila si platforma CMS, o parte din tehnicile de tracking, analiza si comunicare digitala utilizate de obicei in comertul online sunt importate si implementate si in comertul traditional si vor fi importante pe viitor pentru a imbunatati experienta de shopping a consumatorilor, dar si capacitatea magazinului de a livra mesaje comerciale relevante catre tinte bine determinate, la locul si timpul potrivit si de a inregistra astfel cresteri semnificative ale satisfactiei clientilor si ale volumelor de vanzari.
În premieră pentru România, Code for Romania inaugurează un spațiu fizic dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor prezidențiale și parlamentare. „Elections…
Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…