Nespresso își reafirmă angajamentul pentru sustenabilitate prin publicarea unui studiu de Analiză a Ciclului de Viață (Life Cycle Assessment – LCA) – o cercetare realizată de către Quantis, ce oferă detalii ale impactului asupra mediului prin calcularea amprentei de carbon pe care o are o ceașcă de cafea pe întreg lanțul de business – de la cultivarea boabelor de cafea până la reciclarea capsulelor.
Studiul a identificat etapele unde se pot aduce îmbunătățiri pentru a reduce emisiile și datele sale vor sprijini consumatorii să adopte obiceiuri mai sustenabile. În același timp, rezultatele acestuia confirmă intervențiile sustenabile din business pe care Nespresso deja le-a integrat în ultimii ani – global și în plan local, în România.
Studiul evidențiază faptul că 48% din amprenta de carbon provine din aprovizionarea cu cafea verde. Având în vedere acest impact semnificativ, asigurarea unei agriculturi sustenabile este critică. În acest sens, Nespresso, în parteneriat cu Rainforest Aliance, a dezvoltat programul AAA Sustainable Quality Program, al cărui obiectiv este colaborarea cu peste 150.000 de fermieri pentru o abordare inovatoare și durabilă a aprovizionării cu cafea.
În plus, studiul Quantis subliniază ca 34% din amprenta de carbon a unei cești de cafea provine de din etapa de utilizare însemnând din procesul de prepararea a cafelei acasă. Pentru a contribui la optimizarea resurselor, sistemul Nespresso utilizează cantități precisede cafea macinată, apă și energie pentru a prepara o ceașcă de cafea.
Capsulele de aluminiu reprezintă 9% din amprenta de carbon și mai puțin de 1% este contribuția finală a capsulei la finalul ciclului de viață. Dacă este reciclată, capsula rezultă în aluminiu, ce se poate reutiliza la infinit, și zaț, care se folosește în compost sau devine biogaz. Pe lângă eforturile susținute la nivel global, în România Nespresso a introdus în premieră, în 2018, propria infrastructură de colectare şi reciclare a capsulelor de cafea utilizate, având capacitatea de a colecta şi recicla în totalitate capsulele de cafea pe care le comercializează.
Toate acestea conduc, la faptul că o ceașcă de cafea lungo preparată cu sistemul Nespresso Original are o amprentă de carbon similară cu populara cafea la filtru și cu 24% mai mică decât o cafea preparată la o mașină de cafea complet automată.
“Sustenabilitatea are un rol esențial în strategia companiei și întotdeauna, ne-am angajat să realizăm lucrurile într-un mod specific. Având grijă de comunități, mediu și circularitate, cu aceeași dăruire și pasiune pe care le regăsești în fiecare ceașcă de cafea Nespresso. Pentru că aleg Nespresso, dar și pentru efortul de a contribui la sustenabilitate, le mulțumim clienților noștri.”
Lidia Chiraches, Marketing Manager, Nestlé Nespresso România
Toate aceste demersuri au ca obiectiv final ca până în 2030, Nespresso să reducă emisiile de carbon cu 50% și să atingă un Net Zero în 2050. Ca recunoaștere a acestor eforturi, în 2022, Nespresso a obținut certificarea B Corp, alăturându-se unui grup internațional format din aproximativ 9.000 de companii care îndeplinesc standardele înalte ale B Corp de responsabilitate socială, mediu și transparență.
Conduce o agenție care și-a extins portofoliul de clienți, dar în același timp a și făcut eforturi continue pentru a…
La Palatul Cesianu-Racoviță, eleganța este la ea acasă. O demonstrează din nou și selecția de ceasuri, bijuterii și accesorii exclusiviste…
Regina Maria continuă să investească în îmbunătățirea calității serviciilor oferite pacienților și anunță mutarea Policlinicii Băneasa într-un locație nouă, modernă…
BCR Seed Starter, prima companie de capital de risc corporativ (CVC) înființată de o bancă din România, anunță prima sa…
Călătoriile care îmbină arta și cultura oferă o perspectivă unică asupra istoriei și tradițiilor unei destinații, transformând fiecare vizită într-o…
Herbalife Family Foundation (HFF) a anunțat donația a peste 1 milion de dolari (1.029.000 USD) către 32 de organizații nonprofit din…