Cum vom merge cu Uber de săptămâna viitoare
Reading Time: 4 minuteCei care vor călători cu Uber de săptămâna viitoare vor primi în aplicație notificări referitoare la siguranță chiar înainte de începerea cursei. Clienții vor fi rugați să confirme că au luat câteva măsuri cheie recomandate de autoritățile de sănătate publică.
De săptămâna viitoare, dacă veți comanda o mașină, prin aplicația Uber va trebui să luați o serie de măsuri de siguranță înainte de începerea cursei cum ar fi spălarea mâinilor înainte de urcarea în mașină, alegerea banchetei din spate în timpul călătoriei și deschiderea geamurilor pentru a facilita ventilația.
Începând de săptămâna viitoare, tuturor șoferilor, curierilor și utilizatorilor Uber din România le vor fi afișate în aplicație informații referitoare la siguranță, alături de o listă de măsuri pe care trebuie să le respecte, înainte de o cursă.
Șoferilor li se va cere să își facă un selfie pentru a confirma că poartă o mască de protecție sau că își acoperă fața, prin intermediul tehnologiei de verificare din aplicație. Cei care nu respectă această măsură nu se vor putea conecta și nu vor putea utiliza aplicația. În plus, aceștia vor fi rugați să confirme că au luat măsuri suplimentare de siguranță, cum ar fi dezinfectarea mașinilor în mod regulat, sau oferirea de dezinfectant pentru mâini călătorilor. Compania va echipa gratuit mașinile șoferilor cu panouri separatoare din plastic în următoarele săptămâni, după ce, în ultima lună, le-a oferit acestora produse dezinfectante.
Aceste noi măsuri de siguranță vor fi introduse începând de luni, 18 mai, și vor rămâne în vigoare până la finalul lunii iunie, când vor fi revizuite conform următoarelor recomandări oficiale de sănătate.
Lista măsurilor pentru siguranță luate de Uber în România:
- Panouri de protecție în mașini: Uber lucrează cu un partener local din București, pentru a echipa majoritatea șoferilor activi din România cu panouri separatoare pe parcursul următoarelor săptămâni. Acestea vor ajuta la păstrarea unei distanțe sigure în mașină, între șoferi și călători. Uber va acoperi costurile pentru mii de astfel de panouri, astfel încât cea mai mare parte a șoferilor să primească unul în mod gratuit în următoarele săptămâni.
- Broșuri cu informații despre siguranța în timpul epidemiei COVID: Broșurile cu astfel de informații vor fi amplasate în mașini, pentru a-i informa pe utilizatori și a le aminti de instrucțiunile pentru siguranță.
- Produse dezinfectante: În ultimele săptămâni, șoferii au primit sute de produse dezinfectante din partea Uber, în mod gratuit. În total, Uber le va oferi acestora peste 3.000 de astfel de produse în următoarele săptămâni.
- Listă cu măsuri de siguranță pentru șoferi: Șoferilor li se va cere să confirme că au luat măsuri de siguranță și să treacă printr-o verificare în aplicație a utilizării măștii de protecție.
- Listă cu măsuri de siguranță pentru utilizatori: Utilizatorilor li se va cere să confirme că au luat câteva măsuri cheie recomandate de autoritățile de sănătate publică, cum ar fi spălarea mâinilor înainte de urcarea în mașină, alegerea banchetei din spate în timpul călătoriei și deschiderea geamurilor pentru a facilita ventilația.
- Anularea curselor în mod gratuit, din motive de siguranță: Șoferii pot alege să refuze o cursă dacă utilizatorul nu poartă o mască de protecție sau nu își acoperă fața. Călătorii pot face același lucru, fără taxe în plus. Anularea curselor se poate face doar din motive de siguranță; Ghidul Comunității Uber interzice discriminarea bazată pe culoarea pielii, naționalitate sau de orice altă natură.
- Un nou sistem de feedback pentru igienă și sănătate: Vor fi adăugate noi opțiuni de feedback în aplicație, inclusiv pentru cazurile în care un șofer sau utilizator nu poartă mască de protecție. Utilizatorii care încalcă noile reguli în mod frecvent riscă să aibă accesul blocat în aplicație.
- Materiale informative pentru siguranță: Alături de Organizația Mondială de Sănătate, Uber a realizat o serie de sfaturi și recomandări specifice pentru industria de ridesharing și de livrare de mâncare. Aceste materiale vor fi utilizate pentru a informa șoferii, curierii și restaurantele atunci când sunt semnalizate comportamente care pun în pericol siguranța.
- Asistență financiară: Șoferii și curieri diagnosticați cu COVID-19 sau care sunt obligați să se auto-izoleze vor primi asistență financiară de la Uber pentru până la 14 zile. În acest timp, ei nu se vor putea conecta în aplicația Uber.
Încă de la începutul epidemiei, Uber a luat o serie de măsuri importante pentru a se asigura că toți utilizatorii platformei sunt în siguranță. Printre acestea se numără includerea ultimelor informații de sănătate publică în aplicație și oferirea de asistență financiară de până la 14 zile oricărui șofer sau curier diagnosticat cu COVID-19 sau care a fost obligat să se auto-izoleze. Acestea se adaugă la asigurarea gratuită AXA, care acoperă cazurile de îmbolnăvire, rănire, concediile de maternitate sau paternitate pentru toți șoferii și curierii din Europa.
La nivel global, Uber investește 50 de milioane de dolari pentru a se asigura că fiecare șofer și curier are acces la echipament de protecție și produse de curățenie și dezinfectante necesare pentru a lucra în siguranță pe platformă. Parte din această inițiativă, compania va achiziționa și distribui peste 7 milioane de măști și peste 350.000 de produse dezinfectante și de curățenie pentru șoferii și curierii din Europa.
În plus, în Regatul Unit, Uber va încheia un parteneriat cu Unilever, pentru a pune la dispoziția șoferilor și curierilor britanici truse pentru igienă, cu planul de a extinde această inițiativă în mai multe țări din Europa, Orientul Mijlociu și Africa. Trusele vor conține, printre altele, spray antibacterian universal Cif și gel cu alcool pentru mâini Lifebuoy.
„De luni de zile îi încurajăm pe oameni să rămână acasă pentru siguranța lor și a șoferilor care continuă să ofere curse indispensabile. Acum, pe măsură ce orașele se redeschid iar oamenii se pun din nou în mișcare, luăm noi măsuri pentru a-i ajuta să rămână în siguranță și să aibă grijă de sănătatea lor de fiecare dată când utilizează Uber. Aceste măsuri includ parteneriate precum cel încheiat cu Unilever, pentru a ne asigura că șoferii, curierii și pasagerii au acces la echipamentele de siguranță de care au nevoie pentru a lucra sau a călători într-un mod sigur.” – a spus Dara Khosrowshahi, CEO Uber
Foto: © Gekaskr | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz