Cum vad romanii sustenabilitatea
Reading Time: 4 minute<p> 68% dintre consumatori spun ca sunt influentati in decizia de cumparare daca brandul are si o misiune sociala, in conditiile in care pretul si calitatea nu difera de cele ale produselor similiare.</p> <p> Aceasta este una dintre concluziile unui studiu realizat de <a href=”http://www.unilever.ro/” target=”_blank”>Unilever Romania</a>. Compania a lansat rezultatele dupa doi ani ale Planului Unilever pentru un Stil de Viata Durabil, impreuna cu rezultatele unui studiu local despre ce fac romanii pentru a avea un stil de viata sustenabil. Sondajul<strong>“Ce fac consumatorii romani pentru un stil de viata sustenabil?</strong>” s-a desfasurat online in perioada <strong>13</strong> <strong>– 17</strong><strong>aprilie 2013 </strong>pe un esantion de <strong>6.308 respondenti </strong>cu varsta peste 18 ani.</p> <p> Unilever isi continua obiectivul major ca pana in 2020 sa-si dubleze cifra de afaceri, in timp ce isi va injumatati impactul asupra mediului. Compania a obtinut rezultate foarte bune pe toti cei trei piloni ai Planului pentru un Stil de Viata Durabil: imbunatatirea sanatatii si a bunastarii a peste un miliard de oameni, procurarea in proportie de 100% de materii prime sustenabile si injumatatirea impactului asupra mediului a produselor noastre, de-a lungul intregului lant valoric.</p> <p> <strong>Procurarea de materii prime sustenabile</strong>. Procentul de materii prime sustenabile a crescut considerabil la nivel global, de la 14% in 2010 la 36% in 2012. Totodata, Unilever a instruit 450.000 de cultivatori de ceai privind practicile sustenabile, dintre care 300.000 au primit certificare Rainforest Alliance.</p> <p> </p> <p> <strong>Injumatatirea impactului asupra mediului</strong>. Fabricile Unilever din intreaga lume deruleaza in continuare programe de reducere a cantitatii de energie, apa, materiale si deseuri existente, aducand din 2008 si pana in prezent economii de 300 de milioane de euro. Acestea au redus cu o treime emisiile gazelor cu efect de sera si au injumatatit cantitatea de deseuri din procesele de productie.</p> <p> Fabricile din Ploiesti au inregistrat, de asemenea, rezultate importante. In ceea ce priveste fabricarea produselor de ingrijire personala si a locuintei, fata de 2008 s-a redus cantitatea de CO2 cu 44%, iar cea de energie cu 17%. In fabrica de produse alimentare, cantitatea de CO2 s-a redus cu 55%, iar cantitatea de apa utilizata cu 16%.</p> <p> </p> <p> <strong>Consumul sustenabil – una dintre provocarile Planului Unilever pentru un Stil de Viata Durabil</strong></p> <p> Una dintre marile provocari ramane aceea de a incuraja consumatorii sa utilizeze produsele intr-un mod sustenabil acasa. Cea mai mare parte a amprentei asupra mediului a produselor Unilever – 68% – vine din modul in care consumatorii gatesc, spala si curata cu produsele companiei.</p> <p> Referitor la rezultatele Planului Unilever pentru un Stil de Viata Durabil si cele ale studiului local, Jarek Malinowski, CEO Unilever South Central Europe, a spus ca “inregistram progrese considerabile in ceea ce priveste reducerea impactului asupra mediului in fabricile noastre si procurarea de materii prime sustenabile. Insa ne confruntam in continuare cu provocarea de a schimba obiceiurile consumatorilor privind sanatatea si igiena si in a-I incuraja sa utilizeze mai putina apa si energie acasa, atunci cand spala si curata cu produsele noastre. Adoptarea de catre consumatori a unui stil de viata sustenabil este esential pentru atingerea obiectivelor noastre”.</p> <p> </p> <p> <strong>Cat timp petrec romanii la dus?</strong></p> <p> Peste o cincime din persoane declara ca aloca mai mult de 15 minute unui dus, potrivit unui sondaj realizat de Unilever South Central Europe in luna mai, 2013. Pentru cei mai multi respondenti (44%) durata medie a unui dus este de 10 -15 min.</p> <p> </p> <p> O mare parte din respondenti (42%) nu iau in calcul reducerea timpului alocat unui dus, deoarece acestia considera ca, desi petrec chiar mai mult de 15 minute la un dus, nu consuma la fel de multa apa ca in cazul in care ar alege sa faca o baie.</p> <p> Studiile Unilever UK privind timpul petrecut la dus (Unilever “Sustainable Showering Study”, lansat in noiembrie 2011) arata ca un dus de 8 minute utilizeaza la fel de multa apa ca o cada de baie, iar un dus de 8 minute in care apa curge continuu consuma de doua ori cantitatea de energie si apa a unei cazi de baie.</p> <p> </p> <p> <strong>Cat de des arunca romanii mancarea la gunoi?</strong></p> <p> Aproximativ 42% dintre respondenti arunca frecvent (saptamanal sau zilnic) la gunoi mancarea consumata acasa, in timp ce doar 10 % au declarat ca nu arunca niciodata mancarea.</p> <p> </p> <p> <strong>Majoritatea romanilor nu acorda importanta ambalajului prietenos cu mediul </strong></p> <p> 56% dintre respondenti au declarat ca nu acorda importanta daca ambalajul este prietenos cu mediul, atunci cand achizitioneaza un produs de larg consum.</p> <p> </p> <p> <strong>Decizia de cumparare a consumatorilor este influentata de misiunea sociala a brandului</strong></p> <p> Majoritatea respondentilor – 68% – declara ca sunt influentati in decizia de cumparare daca brandul are si o misiune sociala, in conditiile in care pretul si calitatea nu difera de cele ale produselor similare.</p> <p> </p> <p> <strong>Imbunatatirea sanatatii si a bunastarii</strong>. Unilever a ajuns la peste 224 de milioane de oameni prin campanii de incurajare a spalatului pe maini cu sapun, prin furnizare de apa potabila, promovarea igienei orale si cresterea stimei de sine a consumatorilor prin Campania Dove “Descopera Frumusetea”.</p> <p> </p> <p> In Romania<strong>, </strong>Domestos, in parteneriat cu MinisterulEducatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, a continuat proiectul educational “Igiena acasa si la scoala”. Proiectul a inceput in 2010 si a fost implementat in peste 630 de scoli, ajungand la 100.000 de copii, 2.000 de profesori si peste 70.000 de parinti. Totodata, Unilever s-a alaturat si anul acesta programului “Si Eu Traiesc Sanatos”, dedicat combaterii obezitatii infantile, implicand, din 2010, 79.500 de copii, 3000 de educatori si peste 160.000 de parinti.</p> <p> </p> <p> Prezent pe piata din Romania din 2007, Becel a lansat in 2013 o noua varianta cu un profil nutritional mai bun, cantitatea de grasimi saturate din produs fiind redusa cu pana la 25% fata de reteta anterioara. Astfel, produsul contribuie si mai mult la mentinerea sanatatii inimii si a unui nivel normal al colesterolului. De asemenea, nivelul sarii din sortimentele Delikat condimente universale a fost redus cu 10%, iar Knorr Legume in Bucate are un continut scazut de sare (28%).</p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz