Cum va influența AI viața unei companii
Reading Time: 2 minuteInteligența artificială va schimba profund modul de lucru în companii. Utilizarea AI va fi extinsă la nivelul companiilor mari de tip enterprise – atât pentru departamentele IT, dezvoltatorii interni, echipele de servicii pentru clienți, cât și pentru alte categorii de angajați cu obiectivul de a consolida automatizarea fluxului de lucru și a crește rapid productivitatea.
Remodelarea afacerilor digitale
Prin dezvoltarea de asistenți și agenți virtuali inteligenți se vor rezolva mai rapid o gamă largă de întrebări și solicitări provenite din partea utilizatorilor. Chatboții AI special creați vor utiliza modele lingvistice extinse și se vor concentra pe anumite sarcini din domeniul IT, bine definite. Pentru a simplifica experiența utilizatorului, companiile pot personaliza chatboții cu date proprii pentru a crea o resursă AI generativă principală care rămâne ancorată la un anumit subiect în timp ce rezolvă multe solicitări diferite, spune Adrian Herdan, CEO Devhd, companie specializată în furnizarea de consultanţă şi servicii de transformare digitală prin intermediul platformei americane ServiceNow.
Aceste cazuri de utilizare AI generative sunt aplicabile și agenților de servicii pentru clienți, permițând prioritizarea cazurilor cu o mai mare acuratețe, economisind timp și îmbunătățind rezultatele. Echipele de asistență pentru clienți pot folosi AI generativă pentru rezolvarea automată a problemelor, generarea de articole din baza de cunoștințe a companiei, pe baza rezumatelor diferitelor cazuri similar întâlnire anterior în relația cu clienții, și rezumarea informațiilor și transmiterea acestora clienților prin chat, pentru o rezolvare și finalizare mai rapidă a solicitărilor.
Angajații pot învăța mai rapid și mai ușor
În plus, AI generativă poate îmbunătăți experiența angajaților, ajutând la identificarea oportunităților de creștere. De exemplu, angajații vor primi recomandări personalizate de învățare și dezvoltare, cum ar fi cursuri și mentori, recomandări bazate pe interogări în limbaj natural și informațiile din profilul angajatului.
Mai mulți clienți, un cost mai mic
Potrivit unui studiu al Harvard Business Review, companiile care încorporează inteligența artificială în procesul de vânzări și marketing, au înregistrat o creștere cu 50% a numărului de lead-uri generate prin campanii, simultan cu reducerea cu 60%-70% a timpului dedicat apelurilor cu clienții și cu 40-60% a costurilor generale asociate acestor activități.
Succesul AI este evident la nivelul companiilor din întreaga lume, dar o serie de provocări nu sunt de neglijat:
- Implementarea AI are nevoie de mai mulți specialiști. 59% dintre companii consideră că este un deficit sever în acest domeniu, potrivit unui studiu.
- Va fi necesar un proces masiv de re-formare la nivel professional (re-skilling/up-skilling). Potrivit World Economic Forum, impactul AI în următorii ani va fi major: 85 de milioane de job-uri vor fi înlocuite, dar vor apărea tot ca urmare a influenței AI alte 97 de milioane de joburi.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz