Cum va arăta noul metrou din Paris
Reading Time: 3 minuteAlstom a dezvăluit recent design-ul viitoarelor trenuri de metrou pentru liniile 15, 16 și 17 din Île-de-France, noile trenuri automate intrând în circulație din anul 2024.
Valérie Pécresse, președintă a Île-de-France Mobilités și a regiunii Île-de-France, Thierry Dallard, președinte al Consiliului de administrație al Société du Grand Paris, și Henri Poupart-Lafarge, președinte și CEO al Alstom, au dezvăluit recent design-ul viitoarelor trenuri de metrou pentru liniile 15, 16 și 17 din Île-de-France la inaugurarea expoziției Les lignes du design. Expoziția s-a deschis la Fabrique du Métro unde vizitatorii vor putea vedea macheta viitorului metrou, în fiecare sâmbătă a lunii, până în luna decembrie.
Liniile 15, 16 și 17 vor fi echipate cu metrouri de ultimă generație, complet automatizate (fără mecanic), dezvoltate pe baza soluțiilor existente în gama Metropolis a Alstom. Aceste trenuri de metrou vor garanta pasagerilor cel mai înalt nivel de disponibilitate, fiabilitate și siguranță. Lat de 2,8 metri, fiecare tren de metrou va putea transporta aproximativ 500 de pasageri în versiunea sa cu trei vagoane și aproximativ 1.000 de pasageri în versiunea sa cu șase vagoane. Viteza comercială va fi între 55 și 65 km /h, cu viteze maxime de până la 110 km/ h. Operarea automată a trenului va asigura confortul deplasării, cu accelerație și frânare controlate de sisteme de conducere automate combinate cu un sistem de suspensie eficient.
„La doi ani de la semnarea contractului de material rulant pentru liniile 15, 16 și 17, suntem mândri și bucuroși să prezentăm, alături de partenerii noștri, Île-de-France Mobilités și Société du Grand Paris, proiectarea acestui viitor metrou. Această fază încheie doi ani de lucrări de proiectare, chiar atunci când lansăm producția de metrou. Am proiectat și vom produce un metrou de ultimă generație care beneficiază de cele mai avansate tehnologii, oferind performanțe ridicate și o experiență reînnoită a pasagerilor”, spune Henri Poupart-Lafarge, președinte și CEO al Alstom.
Cu un spațiu interior larg și o varietate de dispozitive de prindere, pasagerii se pot deplasa ușor și pot alege spațiul pe care îl preferă. Designul părții din față a trenului oferă pasagerilor o nouă zonă de confort și o vedere panoramică datorită unui parbriz foarte larg, a unei console panoramice și a scaunelor pe ambele părți. Scaunele sunt confortabile, cu spătar înalt, spațiu larg pentru picioare, cotiere izolante, un aspect transversal (scaune solo și duo-uri față în față) și un aspect longitudinal (în formă de bancă) pentru a încuraja circulația pasagerilor la bordul trenului și a spori senzația de fluiditate și spațiu.
Călătoria în picioare este, de asemenea, mai confortabilă, cu suporturi în spatele scaunelor și în zonele mixte, mânere ergonomice și zonele de circulație tratate ca spații de călătorie. Pasagerii în scaune cu rotile și persoanele cu copii în cărucioare sau cu valize mari vor avea suficient loc, existând două zone dedicate utilizatorilor de scaune cu rotile în fiecare tren și spații mixte în fiecare vagon. Scaunele prioritare sunt numeroase și ușor de identificat prin culoarea lor specifică.
Spațiile de sub scaune sunt complet neobstrucționate și echipate cu iluminare, ceea ce întărește sentimentul de siguranță. Informațiile sunt întotdeauna la îndemâna pasagerului, prin ecrane grupate într-o bandă continuă pe întregul metrou. Sunt furnizate și prize USB pentru încărcarea telefoanelor și tabletelor. Fiecare vagon este echipat cu sisteme puternice de ventilație, aer condiționat și încălzire pentru a asigura confortul termic în toate anotimpurile.
Performanța de mediu a metroului este garantată de o serie de inovații. Frânarea de serviciu 100% electrică, un sistem de recuperare a energiei generate de frânare și utilizarea pe scară largă a iluminatului cu LED-uri vor ajuta la optimizarea consumului de energie electrică. Utilizarea frânării electrice va limita emisiile de particule. Materialul rulant va fi mai mult de 98% reciclabil.
De asemenea, o atenție deosebită a fost acordată optimizării întreținerii noului metrou. Sistemul de diagnosticare la bord va transmite informații despre starea echipamentului trenului și va oferi personalului de întreținere o imagine de ansamblu completă asupra stării flotei, facilitând planificarea sarcinilor de întreținere corective și predictive. Aceste trenuri noi vor satisface cerințele de optimizare a operațiunilor de întreținere cu scopul de a reduce costurile de întreținere pe parcursul întregului ciclu de viață.
„Île-de-France Mobilités a avut cerințe specifice pentru noua linie de metrou din regiunea Île-de-France (15, 16, 17): confortul pasagerilor, inclusiv aer condiționat, o atmosferă liniștită, informații clare, accesibile și un nivel optim de siguranță. Această primă machetă la scară 1:1 în culorile Île-de-France Mobilités oferă o imagine uimitoare asupra noilor trenuri de metrou care vor fi livrate de Alstom. Sunt sigură că, dacă performanța lor tehnică este la fel de reușită ca și proiectarea lor, pasagerii din regiunea Île-de-France vor fi deosebit de mândri de metrou”,spune Valérie Pécresse, președinte al regiunii Île-de-France și președinte Île-de-France Mobilités
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz