Cum va arăta industria eCommerce în 2021
Reading Time: 2 minuteCreșterea înregistrată în 2020 de industria eCommerce va continua în 2021 iar companiile vor investi mai mult în digitalizare și în dezvoltarea aptitudinilor digitale ale angajaților. Tot mai mulți antreprenori vor demara propriile afaceri online, iar până în 2022, ponderea comerțului electronic din totalul industriei de comerț, la nivel mondial, va crește la 20%, comparativ cu un prag de 7-8% în 2019.
„În mod tradițional, magazinele online lansează marketplace-uri, iar cele care au deja marketplace-uri, în 2021, vor deveni platforme omnichannel. Cele care oferă deja experiențe omnichannel vor deveni anul viitor magazine conversaționale, adică vor folosi aplicații ca Facebook Messenger, WhatsApp, WeChat etc. pentru a interacționa rapid cu clienții. Iar aceștia, având acces direct la reprezentanții companiilor, pot pune întrebări, pot primi recomandări personalizate, sau chiar cumpăra direct din aplicațiile de mesagerie”, spune Mariano Gomide de Faria, cofondator și co-CEO VTEX.
.
Creșterea numărului de startup-uri tehnologice
Evoluția extraordinară a segmentului de comerț electronic îi va convinge pe tinerii antreprenori să își înceapă propriile afaceri online, principala provocare fiind găsirea oamenilor potriviți.
Companiile vor începe propriile programe educaționale pentru a instrui talentele de care dispun deja în interiorul organizațiilor lor pentru ca, în timp, acești angajați să devină experți în domeniul digital.
Este și cazul companiilor din România care vor fi nevoite să investească în pregătirea angajaților, astfel încât să crească și să își formeze proprii specialiști. Țările mai dezvoltate, care au legislații fiscale și de muncă mai solide vor fi avantajate în acest scenariu și se vor adapta mai repede la noile realități digitale.
„România are una dintre cele mai creative forțe de muncă, buni ingineri – la fel ca Polonia sau Ungaria. Aceste țări au un potențial imens, însă oamenii nu se organizează astfel încât să colaboreze sau să pună, împreună, bazele unor companii. Sunt preocupați doar de propria lor carieră”, mai spune Mariano Gomide de Faria, menționând că România ar trebui să facă pași importanți în direcția creșterii numărului de startup-uri tehnologice și digitale, dar și de investitori care să contribuie la dezvoltarea startup-urilor, lucru care ar trebui să fie o prioritate pentru guvernele din întreaga lume, inclusiv în România.
Echipa din România, în extindere
În acest context, planurile VTEX pentru România vizează creșterea investițiilor și a numărului de angajați cu până la 30 de persoane în 2021, atât pentru gestionarea activității din România, cât și pentru adresarea regiunii. În prezent, compania are o echipă de 15 angajați în România. Poziționat, încă de la deschidere, ca un centru strategic în dezvoltarea VTEX în Europa Centrală și de Est, biroul din România coordonează procesul de extindere în regiune și țintește, pentru perioada următoare, consolidarea prezenței și în Polonia, Cehia, Slovacia, Bulgaria, Austria și Grecia.
Anul acesta, compania și-a dublat numărul de angajați, la nivel mondial, echipa depășind 1.000 de persoane.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz