Cum suferă o companie atunci când transformarea digitală nu ține cont de părerile angajaților
Reading Time: 2 minuteObiectivele de afaceri și ale acționarilor sunt prioritare atunci când companiile adoptă noi soluții tehnice, nevoile și părerile angajaților ocupând pe un loc secund în acest proces de decizie.
Un studiu realizat în rândul a 1.000 de manageri IT din întreaga regiune EMEA, a arătat că doar 6% dintre managerii din IT iau în considerare cu prioritate experiența utilizatorilor atunci când investesc în tehnologii noi. Problema este că această abordare duce în cele din urmă la scăderea productivității.
Mai mult, atunci când companiile implementează noi tehnologii fără a ține cont de impactul pe care acestea îl au asupra utilizatorilor, mulți angajați sunt copleșiți de schimbare și de gradul de dificultate al tehnologiei. Conform a 47% dintre manageri IT parte din studiul Think Human (realizat de Lenovo), utilizatorii se străduiesc să acomodeze o schimbare de software.
Inteligență Artificială, dar s-o înțelem și noi, oamenii
Companiile vor să adopte tehnologii transformaționale, precum inteligența artificială și Internet of Things, cât mai curând posibil. Avantajele pe care acestea le oferă, precum inovația, productivitatea îmbunătățită, costuri reduse și, cel mai important, o experiență mai bună a clienților, sunt atrăgătoare pentru orice organizație, însă adevăratul lor potențial nu este complet valorificat dacă sunt adoptate exclusiv în baza obiectivelor de business.
În timp ce tehnologia implementată corect ar trebui să acționeze ca un facilitator pentru angajați și companii, oferindu-le posibilitatea de a realiza lucruri mărețe, o strategie slabă poate transforma tehnologia într-o povară, scăzând productivitatea utilizatorilor ale căror nevoi nu au fost atent luate în considerare. Aproape jumătate (48%) dintre respondenții studiului au raportat rezultate negative acolo unde implementările tehnologice mai degrabă au inhibat capacitatea de funcționare a diferitelor echipe.
Companiile trebuie să se concentreze și asupra angajaților, oferindu-le o pregătire complexă și posibilitatea de a se obișnui cât mai ușor cu schimbările, având grijă, în același timp, să își atingă indicatorii de performanță, să respecte politici și strategii robuste și să respecte un cod etic care pune angajații pe primul loc.
Companiile ar trebui, de asemenea, să își pună întrebări în folosul angajaților atunci când decid să adopte o nouă tehnologie: este această tehnologie intuitivă, va rezolva probleme mai degrabă decât să creeze provocări pentru angajați, vor avea utilizatorii o experiență bună folosind-o?
Urmând acești pași, companiile pot valorifica avantajele pe care noile tehnologii le promit, precum o productivitate mai mare și mai multă inovație. De fapt, 52% dintre managerii IT sunt optimiști în ceea ce privește capacitatea tehnologiilor emergente de a permite o creștere a productivității.
Cu toate acestea, 21% dintre utilizatorii care lucrează cu tehnologie nouă au întâmpinat dificultăți ce au dus la încetinirea proceselor, de aceea este necesar ca organizațiile să adopte tehnologia potrivită la momentul potrivit. De asemenea, este important ca organizațiile să țină cont de toți utilizatorii atunci când integrează noi tehnologii în procesele lor, de la cei care o folosesc zilnic, până la echipele de IT care o implementează, și inclusiv consiliul de conducere care decide schimbările.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz