Business Analize

Cum și-a revenit piața auto după pandemie: martie a adus un plus de peste 18% față de 2020

2 apr. 2021 < 1 min

Cum și-a revenit piața auto după pandemie: martie a adus un plus de peste 18% față de 2020

Reading Time: < 1 minut

Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în martie 2021 cu 18,14% față de martie 2020, atingând un volum de 7.861 unități, potrivit datelor furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) și DRPCIV.

Pe primele trei luni din 2021, însă, nivelul înmatriculărilor de autoturisme noi în România a fost în scădere puternică (-25,79%) față de perioada similară din 2020, cu doar 20.762 unități.

Topul mărcilor auto în trimestrul 1

  1. Dacia – 3.830 unități
  2. Ford – 1.905 unități
  3. Toyota – 1.882 unități
  4. Hyundai – 1.844 unități
  5. Skoda – 1.767 unități
  6. Volkswagen – 1.548 unități
  7. Renault – 1.049 unități
  8. BMW – 939 unități
  9. Mercedes – 810 unități
  10. Suzuki – 809 unități

Piața second-hand e mai stabilă

În ceea ce privește autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în martie 2021 cifra de 36.558 unități (+1.41 % față de martie 2020).

Pe primul trimestru din 2021 nivelul înmatriculărilor de autoturisme SH în România a atins nivelul de 101.299 unități, o scădere de -6.27% față de perioada similară din 2020, respectiv 108.080 unități.

Anul trecut, numărul autoturismelor noi înmatriculate a fost de 126.351 unități, cu 21,79% sub nivelul de 161.562 unități înregistrat în 2019.

Nici piața second hand nu a fost pe plus în 202. Autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România au totalizat 405.045 de unități, cu 8,9% sub nivelul din 2019.

Foto: 200983649 © Valdis SkudreDreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: