Antreprenori Antreprenoriat by BT Stiri

Cum și-a crescut brandul românesc de ochelari Lunet cifra de afaceri cu 72%

8 oct. 2024 3 min

Cum și-a crescut brandul românesc de ochelari Lunet cifra de afaceri cu 72%

Reading Time: 3 minute

Lunet Studio, companie românească din domeniul opticii medicale, a înregistrat în primele șase luni din 2024 o creștere cu 72% a cifrei de afaceri, până la 2,3 milioane de lei, comparativ cu perioada similară din 2023. Profitul net obținut de companie a fost de 224.000 lei, susținut de deschiderea celui de-al treilea magazin și optimizări ale proceselor interne.

Cu un portofoliu de peste 200 de modele de ochelari de vedere și de soare, Lunet gestionează întregul lanț valoric, de la design și asamblare, control optometric până la vânzare și logistică. Un punct cheie în succesul Lunet este modelul de afaceri integrat, care oferă o experiență premium la un preț de bază fix.

Lunet a deschis trei magazine în patru ani

În patru ani de activitate, compania a deschis trei magazine concept, două în București și unul în Cluj, în care designul funcțional se îmbină cu servicii de calitate. În relația cu clienții, compania pune accent pe inovație și accesibilitate, și a dezvoltat opțiunea de „home-try-on” prin care clienții pot proba acasă gratuit 4 modele de rame — un serviciu unic în România. Valoarea totală a investițiilor depășeste 3 milioane de lei de la fondarea companiei în 2019, susținute de misiunea companiei de a crea un mediu în care optica medicală se completează armonios cu designul de produs.

Alexandru si Stefan Gugurel Lunet
Alexandru și Ștefan Gugurel, Cofondatori și Co-CEO Lunet

„Fiecare deschidere de magazin a confirmat rapid apetitul publicului pentru produsele Lunet, până în prezent deservind peste 17.000 de clienți. Am crescut de 2,5 ori veniturile în ultimii trei ani și am menținut ritmul și în prima parte a anului. Suntem o companie profitabilă, iar gestionarea completă a procesului – de la design și asamblare, la control optometric, vânzare și logistică – ne permite să obținem o marjă brută solidă. Am dezvoltat propriul software și am automatizat o mare parte din procesul de livrare, ceea ce a îmbunătățit eficiența și a redus semnificativ timpul și resursele implicate. Acest model de operare a fost esențial pentru succesul nostru, completat de colaborarea cu comunitatea creativă locală. Suntem optimiști în privința viitorului pieței de optică medicală și ne concentrăm pe investiții strategice pentru a susține extinderea. În acest moment, analizăm mai multe opțiuni de finanțare, inclusiv accesarea instrumentelor piaței de capital, pentru a ne sprijini planurile de dezvoltare.”

Alexandru și Ștefan Gugurel, Cofondatori și Co-CEO Lunet

Lunet pune la dispoziția clienților 23 modele originale de ochelari de vedere și de soare, interpretate în 200 de variații de formă și culoare, la un preț de bază unic, cu lentilele incluse în preț. Fiecare pereche de ochelari este creată pentru a reflecta personalitatea purtătorului. În prezent, ochelarii de vedere reprezintă 85% din vânzările Lunet.

În următorii ani, Lunet își propune să își consolideze prezența în piața românească prin deschiderea de magazine concept în București și alte orașe. Strategia de creștere a Lunet vizează o extindere accelerată prin deschiderea simultană a mai multor magazine și o mai bună capitalizare a tendințelor de creștere din industria opticii medicale.

Lunet Home Try On

Lunet, fondat în 2019 de frații Ștefan și Alexandru Gugurel, este un brand românesc de optică medicală care combină designul de ochelari cu servicii optometrice profesionale și o experiență de cumpărare personalizată. Brandul operează trei magazine concept, în București și Cluj, are peste 17.000 de clienți, și oferă un serviciu unic în România, Home Try-On, prin care clienții pot testa gratuit patru modele de rame la domiciliu.

Array

Articole pe aceeași temă: