Tech BizRemote by certSIGN

Cum și-a adaptat Telekom Romania rețeaua la traficul de date și voce mult peste media normală

25 iun. 2020 2 min

Cum și-a adaptat Telekom Romania rețeaua la traficul de date și voce mult peste media normală

Reading Time: 2 minute

Munca de acasă implementată de nevoie de majoritatea companiilor a adus pentru Telekom Romania o provocare importantă în ceea ce privește gestionarea traficului suplimentar de voce și date, dar și schimbarea vârfurilor de consum.

Telekom Romania a prioritizat o parte din activități pentru a-și securiza operațiunile care țin de mentenanța și buna funcționare a infrastructurii de rețea, luând în considerare cererea crescută înregistrată în pandemie și rolul critic și strategic pe care îl are în România, precum și misiunea sa: aceea de a ține România conectată.

Cu cât a crescut traficul de voce și date în pandemie

Traficul de internet mobil și fix a marcat o creștere istorică, cu 25% peste medie comparativ cu luna februarie, în contextul declarării de către autorități a stării de urgență. În aceeași perioadă, traficul de minute naționale a crescut cu 24% comparativ cu perioada de dinaintea pandemiei.

În aprilie, în perioada sărbătorilor pascale, Constantin și Elena, de Sfântul Gheorghe și apoi de 1 Mai au fost înregistrate creșteri record pe segmentul voce. Obiceiurile clienților s-au schimbat. Intervalul orar în care s-a înregistrat un număr crescut de apeluri s-a schimbat, de la orele 11:00 – 12:00 la orele 19:00 – 20:00 în această perioadă. Durata apelurilor a înregistrat, de asemenea, o creștere, de 20% pe segmentul voce mobilă și până la 50% pe segmentul voce fixă.

Și pe segmentul de televiziune utilizatorii au consumat cu 52% mai mult conținut, conform unui sondaj realizat de ISRA Center în luna mai a acestui an. A crescut cu 20% și numărul de utilizatori pentru aplicația Telekom TV, comparativ cu luna februarie, aratând o altă schimbare de comportament de consum în rândul clienților.

„Pandemia COVID-19 ne-a arătat că trebuie să fim atenți și în zonele de rețea care deservesc clienții rezidențiali pentru că oamenii vor continua să muncească sau să studieze de acasă, iar noi trebuie să ne ducem la bun sfârșit misiunea”, a spus Vladan Pekovic, Director Executiv Tehnologie și Informație Telekom Romania.

Acesta a dăugat că, pe lângă ajustările făcute automat în rețeaua companiei, a fost nevoie și de intervenții umane pentrua face față schimbării obiceiurilor de consum, atât în zona de date, cât și în cea de voce.

„Am investit în extinderea și optimizarea rețelei mai mult decât planificam, prin realocări din bugetul prevăzut pentru acest an. Estimăm că, după acest salt în ceea ce privește consumul de voce și date, cifrele nu vor mai coborî la nivelul de dinainte, ci vor continua să crească treptat de la acest nou nivel”, a mai spus Vladan Pekovic.

Un alt obiectiv al Telekom Romania în perioada pandemiei a fost protejarea vieții și bunăstării angajațiilor prin relocarea a peste 64% dintre aceștia la munca de acasă, ceea ce a dus la eforturi suplimentare pentru menținerea funcționării infrastructurii de rețea în parametrii normali pentru angajații și clienții Telekom.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: