Cum se simt românii la un an și jumătate de pandemie
Reading Time: 2 minuteRomânii încep să fie mai pozitivi, abia acum la un an și jumătate de pandemie. Datele sunt cuprinse într-un studiu Reveal Marketing, efectuat în perioada 10 – 17 mai 2021.
Potrivit studiului starea de oboseală este în continuă scădere (de la 27% în mai 2020, la 7% în mai 2021) și cresc tot mai mult stările pozitive – 71% sunt mulțumiți de starea actuală de spirit (de la 56% în mai 2020), modul de petrecere al timpului liber (de la 50% în mai 2020, la 53% în mai 2021) și starea de sănătate percepută (de la 42 la 54%).
Românii par a fi mai mulțumiți de viață
La nivel național, s-au înregistrat procente ridicate față de mai multe aspecte ale vieții, comparativ cu luna aprilie. Astfel, cele mai ridicate procente se regăsesc în cazul stării de spirit (11% în plus față de luna aprilie), al situației financiare (6% în plus față de luna aprilie) și al modului de petrecere a timpului liber (1% în plus față de luna aprilie). Aceste creșteri de la o lună la alta pot fi asociate cu anunțarea noilor măsuri de relaxare care intrau în vigoare la data de 1 iunie.
La nivel național, satisfacția față de modul în care românii își petrec timpul liber este în continuare într-un trend ascendent (de la 50% în mai 2020, la 53% în mai 2021), alături de satisfacția față de venituri (de la 46% în mai 2020, la 49% în mai 2021). Familiile moderne constituie în continuare segmentul cel mai mulțumit de carieră/locul de muncă și de venituri, alături de tinerii profesioniști.
Românii încep să cheltuiască banii economisiți
În luna mai se observă o creștere a cheltuielilor aferente produselor ce raspund nevoilor de bază ale oamenilor (produse alimentare, de igienă, de curățare a casei și alte utilități etc.). De asemenea, cresc cu 6% cheltuielile ce raspund nevoii de integrare socială (ieșiri în oraș, pub-uri, restaurante), cel mai probabil pe fondul eliminării restricțiilor ce limitau într-o anumită măsură viața socială a românilor (în special în weekend). Românii continuă să economisească mai mult în această lună (comparativ lunii anterioare în special), având probabil în minte posibilitatea de a merge în concediu.
Produsele destinate dezvoltării personale și stimei de sine sunt în general consumate de către mileniali (produse legate de hobby-uri si produse tehnologice in special, cu procente de peste 18%).
Dintre produsele cu o componentă de integrare socială cel mai consumate sunt cadourile pentru cei dragi (23%). Pentru această componentă, cele mai mari vânzări sunt generate de familiile moderne.
Segmentele care economisesc cel mai mult sunt persoanele mature singure, milenialii, și tinerii profesionisti (procente de aproape 30%).
În mediul urban, persoanele singure economisesc cel mai mult (28%), urmate de tinerii profesionisti (27%).
În mediul rural, cei mai economi sunt familiile cu copii (32%) și tinerii profesioniști (16%).
Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview). Datele au fost colectate lunar, în perioada mai 2020 – mai 2021, pe un eșantion reprezentativ national (urban și rural). Marja de eroare este de +/-3%. Nivel de încredere: 95%.
Photo 125707856 © Melpomenem | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz