Stiri BizRemote by certSIGN MarComm Marketing

Cum se schimbă comportamentul de consum al românilor după 3 luni de restricții

14 iun. 2020 2 min

Cum se schimbă comportamentul de consum al românilor după 3 luni de restricții

Reading Time: 2 minute

Românii vor ieşi mai des în parcuri, vor face mai mult sport şi vor prefera vacanţele în ţară celor în străinătate, arată un studiu recent realizat de Cushman & Wakefield Echinox și MKOR Consulting.

Lunile de izolare își pun și situația încă fragilă în ceea ce privește pericolul de infectare cu noul coronavirus își pun amprenta asupra comportamentului de consum al românilor.

Iată care sunt cele mai importante schimbări:

Odată cu ridicarea restricțiilor, principalele activități pe care românii își doresc să le facă mai des sunt plimbările în parc (32%), petrecerea vacanţelor în România (26%) și activitățile sportive în aer liber (25%), urmate de participarea la evenimente culturale (17%), antrenamente la sala de fitness (15%) și vizite la locurile de joacă pentru copii (14%).

La polul opus, principalele activități care vor fi realizate mai rar sunt legate de ieșitul la masă în mall (53%), călătoriile în străinătate (45%) și mersul la cinematograf (45%).

Schimbarea comportamentului în privința mersului la mall

Desi românii sunt mari consumatori de centre comerciale, 30% dintre respondenţi declarând că obișnuiau să meargă cel puțin o dată pe săptămână la mall pentru a lua masa, în timp ce 18% vizitau mallurile cel puțin o dată pe săptămână pentru cumpărături de articole vestimentare, comportamentul lor se va schimba cel puțin pe termen scurt. De ce? Atât pentru a evita spaţiile aglomerate, cât și ca urmare a constrângerilor de natură economică. În plus, perioada petrecută în izolare a crescut ponderea consumatorilor familiarizați cu comerțul online.

Bogdan Marcu Partener Retail Agency CushmanWakefield EchinoxM

”Este rezonabil să considerăm că numărul de vizitatori ai centrelor comerciale va scădea, dar ne așteptăm la o creștere a numărului de produse și implicit a bonului mediu de consum la fiecare vizită de cumpărături”- Bogdan Marcu, Partner, Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox.

Magazinele considerate neesențiale din cadrul centrelor comerciale din România și-au suspendat activitatea la finalul lunii martie, proces ce a afectat peste 9.000 de unități comerciale. Începând cu 1 iunie, magazinele situate în centre comerciale cu o suprafață mai mică de 15.000 de metri pătrați, precum și cele cu acces direct din exterior, și-au reluat activitatea, iar din 15 iunie a fost anunțată redeschiderea magazinelor din proiectele de peste 15.000 de metri pătrați, activitatea restaurantelor și a locurilor de joaca urmând a fi în continuare restrictionata.

Sondajul a fost realizat în perioada 14 – 18 mai, pe un eșantion de 600 de respondenţi din toate județele ţării. Cele mai multe răspunsuri provin de la persoane din București – Ilfov (45%), Prahova (7%), Constanţa (4%), Cluj, Iași, Timiș, Brașov și Galați (câte 3%).

Foto: © Mykhailo Polenok | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: