MarComm

Cum se reinventează advertisingul olandez?

30 ian. 2020 2 min

Cum se reinventează advertisingul olandez?

Reading Time: 2 minute

Ce îi este specific și cum este piața de advertising în Olanda? În transformare, ca peste tot în lume, ne-au povestit toți cei din industrie pe care i-am intervievat zilele acestea pentru #BizNetherlands. Ce are totuși aparte este un grad mai accentuat de fragmentare și ultra specializarea. Pentru fiecare nevoie de business din zona de comunicare există în Olanda tot felul de agenții care mai de care mai specializate. În plus, dacă în urmă cu 20 – 30 de ani, grupurile mari erau cele care făceau jocurile și controlau 80% din piață, iar restul de 20% erau businessuri mici, acum procentul s-a inversat și din vechea gardă au mai rămas în jur de cinci agenții care au reușit să se reinventeze și să-și mențină supremația. Restul pieței este reprezentat de un conglomerat de „small consultancies”, aproximativ 10.000 la număr, cu tot cu freelaceri, pornite în special din zona de digital. 

83166620 10214148578623042 2938956252757098496 o

În materie de mesaje publicitare, olandezii au devenit din ce în ce mai receptivi la campanii care promovează respectul față de mediu și la brandurile sustenabile, care promit să aibă grijă de planetă. 

83171286 10214156674505434 5532152060339814400 n

TV-ul rămâne în continuare lider în materie de ad-spendings în Olanda. Încasările din publicitatea TV s-au ridicat în 2019 la  aproximativ 810 de milioane de euro, însă pe viitor sunt estimate scăderi graduale, nu foarte mari – 799 de milioane de euro este suma la care se așteptă specialiștii din domeniu pentru 2023. Din ce în ce mai mulți olandezi nu mai plătesc pentru abonamente la televiziunea tradițională, în special, tinerii  – cei care au acum în jur de 20 de ani, și statisticile arată că numărul acestora va crește pe viitor, însă în ceea ce privește populația matură încă nu se așteaptă nimeni ca aceștia să rupă pe deplin legătura cu TV-ul tradițional.

83904882 10221271019754591 6296291025073733632 n

Chiar dacă deocamdată timpul petrecut de olandezi în fața televizorului a rămas constant, canalele TV continuă să piardă din cota de piață în favoarea televiziunilor online și a conținutului TV paid on demad.

Acestea sunt câteva dintre primele impresii, la cald, din proiectul #BizNetherlands, restul poveștilor, pe larg, în ediția Biz din februarie.  

#BizNetherlands este un proiect Biz in parteneriat cu #NNGroup#BTFlyingBlue#Philips#MegaImage și #KLM

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: