Cum se pune suflet în România
Reading Time: 4 minuteIstorie. Tradiție. Valori. Artizani ai gustului bun și o atmosferă de sărbătoare completată de bine. Mult bine! Lucrurile care ne fac frumoși au fost concentrate de Profi într-un festival, la finalul lunii aprilie, pe Domeniul Regal Săvârșin, în două zile de experiențe care încurajează artizanii României să se conecteze la comunitate. Despre festivalul „Suflet de România” am stat de vorbă cu Gabriela Sîrbu, Corporate Sustainability Director al Profi.
De ce organizați festivalul Suflet de România?
Festivalul, ajuns deja la a doua ediție, este doar unul dintre modurile în care căutăm să conectăm comunitatea, să ajutăm micii producători să ajungă la consumatori cu produsele lor făcute cu pasiune și pricepere și să încurajăm binele din România. Suntem un retailer născut în Timișoara, crescut în întreaga Românie, cu peste 28.000 de angajați în mai bine de 1.713 de magazine proprii si Partener, prezente în aproape 850 de localități urbane și rurale. Punem suflet în comunitate și în România și căutăm să arătăm cum pot și alții să urmeze exemplele pozitive.
Avem un cadru încărcat de istorie, Domeniul Regal Săvârșin, un moment în care reunim mii de oameni aici pentru a se conecta unii cu alții, cu organizații care fac bine zi de zi și pe care ne mândrim să le susținem și noi, aducem micii producători, meșteșugari în ateliere deschise pentru toate vârstele, tradiții și muzică bună care să ne ajute să ne simțim bine împreună. La final, toate aceste experințe frumoase dau energie pentru a face și mai mult și pentru a crede în România bună în care fiecare dintre noi să pună suflet în continuare!
Cum a pornit acest festival?
Inițiativa Profi este parte a acordului tripartit “Creștem Comunități”, semnat de către Asociația Casa Majestății Sale, Universitatea de Științele Vieții “Mihai I” din Timișoara și lanțul de magazine Profi, pentru susținerea producătorilor locali și conservarea artizanatului autentic și tradițional românesc.
Ne-am dorit să încurajăm comunitatea să se conecteze la valorile autentice, la gusturile bune și tradițiile satului românesc prin intermediul unor experiențe trăite într-un cadru natural în care este recreată lumea rurală. Domeniul Regal Săvârșin a întrunit toate condițiile, iar anul trecut am avut o participare impresionantă, depăsită la ediția din 2024, ceea ce ne arată că avem nevoie de mai multe ocazii în care să vorbim despre bine, să celebrăm oamenii care fac bine și lucrurile care ne fac frumoși.
Ce s-a întâmplat în ediția a doua a festivalului Suflet de România?
Au fost zeci de producători locali, meșteșugari, reprezentanți ai organizațiilor nonguvernamentale și oameni care îi inspiră și pe alții să se implice în comunitate. În timp ce participanții au avut ocazia să-i descopere, să guste și să cumpere produse românești autentice, să învețe meșteșuguri noi în ateliere gratuite sau să descopere zone care au recreat lumea satului românesc autentic, ne-am bucurat de filme românești într-un cinematograf în aer liber, am cântat alături de Narcisa Suciu, Vasile Șeicaru, Ducu Bertzi și Florin Chilian și ne-am încărcat spiritual ascultând pe Părintele Constantin Necula. În prima zi, am deschis Suflet de România printr-un tur făcut în toate zonele de festival, dar mai ales la standurile micilor producători locali, de Majestatea Sa Margareta, Custodele Coroanei României, Principele Radu, mai multe oficialități și autorități centrale și locale. Am vrut să le arătăm artizanilor gustului bun că sunt apreciați, văzuți și susținuți. Profi pune suflet în România, iar asta se traduce în fapte concrete.
Pe lângă festivalul Suflet de România, cum susține Profi micii producători locali?
Pentru Profi implicarea în comunitate este o tradiție căreia îi dedică timp și resurse. De exemplu, „Raftul cu Bunătăți Locale” a devenit cel mai amplu program de susținere a micilor producători locali artizanali. De la debutul în urmă cu doi ani, programul adaugă tot mai multe localități și județe, cu producătorii lor. Doar în 2023, el a cuprins 120 de furnizori locali artizanali, cu peste 800 de articole tradiționale, prezenți în 25 de magazine Profi din 21 de localități. Anul acesta, „Raftul cu Bunătăți Locale” a fost introdus în județele Olt și Sibiu, iar luna aceasta completăm cu județul Timiș.
Dincolo de prezența la „Raftul cu Bunătăți Locale” din magazinele selectate Profi, micii producători locali își spun poveștile și își prezintă oferta și pe cea mai amplă platformă națională de promovare a lor – Via-Profi.ro, prin intermediul căreia oricine poate porni într-o călătorie plină de savoarea gusturilor din România.
De ce v-ați asumat această misiune de susținere a micilor producători locali și de conectare a comunității?
Răspunsul mi se pare evident: când facem bine, ne facem bine! Uneori avem nevoie de cineva care să dea tonul, iar Profi are forța și oamenii potriviți pentru a arăta că atunci când punem suflet în România ne poate fi tuturor mai bine. Este o gândire sustenabilă pe termen lung, cu acțiuni concrete în care ne bucurăm să atragem tot mai mulți oameni. Căutăm să transmitem mai departe generațiilor actuale și viitoare acele gusturi și obiceiuri care ne definesc ca români și care ne fac bine. Rezumând, este fix ceea ce facem, zi de zi, noi, la Profi: punem suflet în România!
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 383 (16 mai – 16 iunie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz