IMM-urile româneşti au fost afectate diferit de pandemia de coronavirus. Există companii care trec prin momente dificile, dar cu siguranţă sunt şi firme care au venituri în creştere şi se bucură de schimbările pozitive care vin odată cu situaţia creată.
Multe companii se gândesc la continuitatea afacerii, în care echipele rămân unite fie că lucrează de acasă, de la birou sau hibrid. Pentru ca firmele să aibă succes în noul mod de lucru şi de a continua afacerile în pandemie, ele trebuie să se transforme și să includă și asistenţi virtuali, să fie pregătite să îmbrăţişeze digitalizarea proceselor şi a finanţelor, în timp real.
„Fiecare antreprenor și fiecare afacere trebuie să stabilească în ce etapă se află, în care categorie se încadrează, având în vedere potențialul dar și intenția de dezvoltare. În funcție de acest lucru, se parcurg etape specifice pregătitoare și se au în vedere oportunitățile, dar și punctele de atenție. Decizia luată din scurt penalizează rezultatele, fie că vorbim de asocieri, exit sau celelalte opțiuni″, declară Ioana Arsenie, strateg financiar si Fondator Trusted Advisor Strategy & Finance.
Printre cele mai întâlnite categorii în mediul de afaceri se numără:
Context: Antreprenori care au marcat rezultate bune cu afacerea inițială și au decis să investească și în alte industrii. Sau persoane care dispun de capital și intră cu capital minoritar în afaceri diferite. Criză pandemică a evidențiat cât de mare este riscul de a lucra cu toate resursele în turism, horeca, evenimente, etc. Astfel, observăm o diversificare și ne așteptăm la o creștere a antreprenorilor care investesc în mai multe industrii cu peste 20%.
Beneficii:
Puncte de atenție:
Din experiență noastră, dacă se lucrează atent la nivel de politică comercială, în peste 60% din cazuri nu se urmărește rezultatul financiar pe fiecare linie de business, prin raportare la un buget de venituri și cheltuieli dinamic (simulator de business) și controlul fiecărui business dpdv cash-flow. Aceste aspecte sunt mai deficitare în contextul în care se lucrează pe aceeași entitate juridică.
Context: Decizia de a deschide un SRL nou cu activitate similară a fost realizată pe baza beneficiilor enumerate mai jos. Mă aștept să se intensifice acest proces, dacă nu este controlat prin restricții impuse de lege, știind că urmează reducerea pragului de aplicare a impozitului pe veniturile microîntreprinderilor. Firmele având cifra de afaceri în intervalul 500k-1milion Euro și profitabilitate brută peste 6% vor analiza cu siguranță opțiunea aceasta, considerând procesele și fluxurile operaționale și alte elemente privind identitatea afacerii în piață.
Beneficii:
Puncte de atenție:
Context: Firmele înregistrate în anii ’90-2000 sunt la momentul la care pregătesc sau sunt în proces de transfer de la părinți la copii sau către o echipă de management.
Oportunități:
Puncte de atenție:
Context: Din experiența noastră, peste 50% din antreprenorii care doresc să iasă din busines iau această decizie în situație de criză, forțați de împrejurări, precum: probleme de continuitate, resurse, pierderi, care vin dintr-un management defectuos și consideră că această este o soluție pentru a opri pierderile.
De foarte multe ori întrebările “ce vinzi” sau „cât valorează afacerea” nu au un răspunsuri bine documentate, pe baza cărora să poată fi demarate negocieri.
De asemenea în peste 80% din IMM-urile sub 1 milion de euro decizia de exit este greu de implementat pentru că afacerea nu funcționează fără antreprenor.
Oportunități:
Puncte de atenție:
Context: Asocierea realizată în vederea creșterii business-ului, dar și cu scopul de a livrara proiecte mai mari și/sau extinderea capacității de producție/livrare.
Oportunități:
Afacerile realizate prin asociere sunt mai orientate spre profit și au guvernanță mai performantă.
Puncte de atenție:
Asocierea / parteneriatul aduce rezultate atunci când resursele și rezultatele sunt corect calibrate între asociați.
Context: Organizația funcționează pe principii și standarde corporative și are o performanță financiară în creștere și cu o dinamică remarcabilă.
Oportunități:
Puncte de atenție:
Trusted Advisor Strategy & Finance oferă servicii integrate, astfel că zona de bază – 85% o reprezintă proiectele recurente de contabilitate, raportare financiară si bugetare pentru management, iar 15% sunt proiecte strategice, de diagnoză, optimizare financiară și fiscală sau optimizare departamente, procese și proceduri, pentru peste 80 de conturi active, IMM-uri si ONG-uri, în portofoliul de clienți.
În premieră pentru România, Code for Romania inaugurează un spațiu fizic dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor prezidențiale și parlamentare. „Elections…
Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…