Cum se joacă în România brandurile de 1 aprilie
Reading Time: 7 minute1 aprilie este Ziua Păcălelilor iar brandurile nu ratează ocazia de a transforma această zi într-o oportunitate pentru a-și crește reachul și engagementul în mod organic folosind rețelele sociale.
Ziua a început cu Kiss FM și Rock FM care „și-au inversat frecvențele, pentru un start de zi pe cât de confuz, pe atât de amuzant”.
Europa FM și Virgin Radio au făcut schimb de realizatori în ultima oră a programului matinal.
Glovo inovează cu o nouă platformă de streaming video. „Cu Glovo Prime Max, puterea de a te uita la filme și de a comanda este integrată perfect în televizorul tău inteligent. Înțelegem poftele spontane care apar în timp ce călătorești în lumea personajelor tale preferate”.
Cu o postare text, Netflix România a atras peste 800 de reacții în doar câteva ore și a continuat ironiile și în răspunsurile la comentariile generate de sugestia de a schimba limba contului în chineză. „Să schimbi profilul de Netflix al partenerului tău în chineză e o glumă slabă de 1 aprilie pe care în niciun caz nu am făcut-o și nu o recomandăm”.
Pepsi a anunțat, cu ajutorul unui reel, că devine „noul brand turistic al României”.
Urmărind o pronunție greșită pentru o expresie întâlnită frecvent în activitatea sa, pe 1 aprilie Vola.ro introduce „Vola Chicken Automat”. „Multă lume ne cere să efectuăm chicken-ul automat pentru călătorii, așa că am lansat special un nou serviciu pentru zboruri mai ușoare. Ca fulgii de ușoare”.
Gluma Vola.ro are parte chiar și de un landing page complet cu informații pentru oricine vrea să înțeleagă mai bine procedura „Vola Chicken Automat”.
HiSky anunță zborul București-New York în doar 1,5 ore și sugerează cu ajutorul unei imagini că a pregătit o rachetă în acest sens. „Zbor către New York în 10 ore? Pregătește-te pentru o schimbare radicală! Lucrăm pentru a reduce timpul de călătorie la doar 1,5 ore! Stai cu ochii pe noi pentru că viitorul călătoriilor este mai aproape decât crezi!”.
Wizz Air a devenit pe 1 aprilie Rizz (R!ZZ), un cuvânt folosit de noile generații pentru a vorbi despre ceva seducător sau o persoană carismatică. Pentru a intra pe deplin în joc, pe conturile sale de pe rețelele sociale a schimbat inclusiv imaginile de profil cu un nou logo.
Urmăritorii Wizz Air care nu au fost atenți la data din calendar au fost puși în încurcătură de simulările cu brandingul avioanelor, căutând să afle dacă vor avea următorul zbor programat cu o nouă companie aeriană.
PENNY se deschide și în Dubai.
Domino’s Pizza Romania a introdus livrarea cu parașuta, menționând în anunțul său: „comanda ta nu va ateriza pe acoperiș… să sperăm”
Cramele Recaș au anunțat că încep să producă bere. „În curând lansăm CASTELUL, Berea Șvabă din Banat” este anunțul de pe Facebook cu un engagement superior altor postări recente din partea celui mai mare exportator de vin îmbuteliat din România.
Cramele Recaș caută să dea „leapșa” și altor branduri intervenind în postările lor obișnuite. Printre cei vizați, 5 to go, brandul care anul trecut anunța că lansează o linie aeriană, tot de 1 aprilie.
Propunerea pentru 5 to go nu este deloc întâmplătoare, pentru că lanțul de cafenele a anunțat azi că se extinde. Forma serioasă a anunțului este trădată abia atunci când este scanat QR Code-ul. „Pentru că am reușit sa creăm un drum al nostru timp de 9 ani în industria cafelei, printre branduri locale și marii jucători internaționali, suntem pregătiți pentru o nouă direcție. Cu același concept, la baza căruia stau simplitatea și experiența, ne propunem să deschidem 3 noi restaurante de tip FAST FOOD to go, în intervalul Aprilie-Iunie 2024. Pentru început, cele două meniuri, WIIINGS și Mr. BIG Burger, propun o abordare clasică, delicioasă și ușor de ținut minte”, se arată în mesajul care a fost luat în serios de mulți dintre cei care au comentat până la ora publicării acestui articol.
Ambasada Franţei în România păstrează tradiția mesajelor de 1 aprilie și de această dată „salută înfrăţirea între Buzău și Plechequoi-sur-Loire , care a permis Franţei să înscrie în patrimoniul său gastronomic un nou produs de înaltă calitate, cârnatul de Plechequoi, care este vedeta unei campanii publicitare lansate în întreaga Europă”.
De la Ferma anunță berea cu gust de lapte. „După luni de cercetare și degustări, am reușit să combinăm prospețimea laptelui de vacă cu spuma răcoritoare a berii, creând o experiență unică pentru papilele gustative”, anunță compania din Transilvania inovația sa gândită pentru 1 aprilie 2024.
Pentru cei care caută secretul „Laptelui de Pasăre”, același producător îl dezvăluie într-unul dintre comentarii cu ajutorul unei imagini sugestive:
OTP Bank Romania anunță „rețeta DIY” pentru copacul cu bani.
McDonald’s România a dezvăluit pe contul său de Facebook „autorul glumelor din comentarii” și adminul Mc cu ajutorul unui text simplu și al unui link care trimite către profilul fiecărui utilizator.
ROM Autentic anunță un nou produs pentru cei care și-au „imaginat felii proaspete de pâine cu aromă delicioasă de ciocolată și cremă de rom”. ROM la borcan a primit peste 500 de reacții în prima oră de la postarea pe Facebook.
Veridica, platforma care luptă cu dezinformările și propagarea de fake news, reia o narațiune des întâlnită în multe teorii ale conspirației referitoare la Soros oferind, similar McDonald’s România, un link care conduce curioșii către propriile lor profile.
Heidi a lansat în 2023 noua Heidi Dark cu Leurdă, iar acum completează sortimentul de 1 aprilie cu Heidi Dark cu Praz.
Producătorul Caretta a anunțat că oferă discount de 130% pentru țigla metalică pe care o produce, adică „primești acoperișul gratuit și 30% cash în buzunar”, precizând într-un clip video că promoția a apărut dintr-o eroare, dar sunt obligați de lege să respecte anunțul deja făcut.
Platforma românească de audiobooks AudioTribe a anunțat, pe 1 aprilie, că „Morgan Freeman narează în exclusivitate în studiourile AudioTribe România”.
Între toate mesajele amuzante de 1 aprilie, unul dintre cele mai viralizate este cel al Universității din București, care a reușit ca în primele 4 ore de la publicare să depășească 1,3 mii de reacții și să adune sute de comentarii și distribuiri. „Echipele de cercetători care lucrează la Palatul Universității din București anunță că astăzi au făcut o descoperire senzațională care ar putea rescrie radical istoria învățământului superior românesc.Astfel, printre fragmentele de cărămidă, pergamente și manuscrise vechi, cercetătorii au identificat un sistem de calcul numeric datând din vremea Academiei Domnești care arată că Universitatea din București a avut ca precursor o Universitate secretă înființată în 1460 de domnitorul Vlad Țepeș și membră a aceluiași consorțiu cu Hogwarts School of Hogsmeade.
Astfel, Universitatea din București marchează, în 2024, nu doar 160 de ani de la înființare și 330 de ani de tradiție academică la București, ci 564 de ani de tradiție academică în România”.
„Informația” a devenit atât de populară încât reprezentanții Universității au simțit nevoia să revină cu un mesaj explicit și pentru cei care nu au făcut legătura cu ziua de 1 aprilie: „Nu, nu suntem înrudiți cu Hogwarts School of Hogsmead și nici nu avem originile într-o Universitate secretă fondată de Vlad Țepeș”.
Ziua Păcălelilor, o tradiție îndelungată
Mutarea zilei de Anul Nou de la 1 aprilie la 1 ianuarie, odată cu adoptarea calendarului gregorian, în Franța secolului al XVI-lea, este considerată de unii istorici ca fiind originea Zilei Păcălelilor. Cei care au continuat să celebreze Anul Nou pe 1 aprilie în loc de 1 ianuarie erau numiţi „păcăliţii de aprilie”. Totuși, originile acestei zile nu sunt clare. Cert este că în întreaga lume se obișnuiește ca pe 1 aprilie prietenii să-și facă glume între ei și, mai nou, brandurile caută să devină mai populare cu ajutorul umorului de 1 aprilie.
Pe revistabiz.ro puteți citi și cum s-au jucat brandurile de 1 aprilie 2023.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz