Interviuri Business

Cum se întreține starea de bine a angajaților

21 dec. 2022 4 min

Cum se întreține starea de bine a angajaților

Reading Time: 4 minute

Perioada pandemică a arătat cât de importantă este sănătatea echipelor pentru buna funcționare a companiilor, dar a evidențiat și alte dimensiuni ale sănătății angajaților. Grija pentru starea de bine a angajaților este un trend de actualitate pe piața muncii, iar companiile au soluții simple să-i răspundă eficient. Biz a stat de vorbă cu Mirela Dogaru, Director Comercial la MedLife Group, pentru a înțelege ce pot face companiile pentru a le fi mai bine.

Cum se traduce la nivelul unei companii grija pentru starea de bine a angajaților?

Starea de bine este cu siguranță una dintre tendințele actuale din piața muncii și înseamnă un cocktail complex de stări și emoții, care lucrează pe mai multe paliere.
Atunci când vine la serviciu, angajatul este un om încărcat de dorințe, emoții, speranțe, griji, care are așteptarea ca anjatorul să manifeste empatie și înțelegere față de nevoile sale. Pe de cealaltă parte, companiile realizează faptul că, atenția față de nevoile angajaților contribuie la o rată mai bună de retenție și se reflectă în cele din urmă în rezultatele de business. Nu întâmplător, abonamentele medicale sunt cel mai căutat beneficiu extra-salarial, după tichetele de masă.

Preocuparea pentru starea de bine a angajaților pornește de la atenția pentru condiția fizică, dar nu se limitează la acest aspect. Există mai multe dimensiuni ale sănătății –  mintală, organizațională, morală. Astăzi, angajatorii au un rol mult mai complex și trebuie să susțină angajatul să facă față problemelor, fie că vorbim de sănătatea fizică sau de cea psihică, să îi asigure un mediu din care să lipsească bullyingul, bazat pe meritocrație, cu posibilități de dezvoltare personală, unde sunt încurajate sportul, un stil de viață echilibrat, practicarea hobby-urilor, un loc unde burn-out-ul nu se întâmplă și, dacă totuși, există cazuri, sunt rapid identificate și cei afectați sunt ajutați să se trateze.

Grija pentru starea de bine nu este doar un statement de brand, ci o realiatate din piața muncii. Cu cât sunt mai atente la nevoile angajaților și răspund mai prompt acestora, cu atât companiile vor reuși să își mențină angajații mulțumiți și business-ul performant.

Care sunt tendințele de pe piața muncii care influențează oferta de abonamente și soluții de protejare a sănătății pentru companii și angajați?

În tot iureșul de schimbări prin care a trecut piața muncii în ultimii ani, sănătatea a rămas o prioritate constantă, atât pentru angajați, dar și pentru angajatori.

Digitalizarea accelerată, precum și munca hybrid sunt două trenduri din piața muncii care ne-au determinat să dezvoltăm soluții noi, prin care să facilităm accesul la servicii medicale de la distanță, precum și continuitatea proceselor de lucru. Astfel, în pandemie am lansat clinica virtuală MedLive, unde abonații au acces oricând și oriunde la peste 150 medici, ce acoperă peste 40 de specialități medicale, serviciul MM Express, ce presupune emiterea în regim online a fișei de aptitudini de medicina muncii pentru noii angajați, în maxim de 24 de ore sau Home Class, un program online de fitness, pilates și gimnastică medicală. În plus, prin intermediul aplicației MedLife, abonații, dar nu numai, au acces rapid la informații despre unitățile medicale, la istoricul medical și pot efectua rapid programări.

În prezent, vorbim tot mai mult despre wellbeing la locul de muncă. După cum spuneam și anterior, angajații caută companii care sunt preocupate în mod real de starea lor de bine și iau măsuri concrete în acest sens. Tocmai de aceea, ne-am adaptat strategia, urmărind să avem o abordare holistică a sănătății și am dezvoltat cel mai complet abonament de sănătate de pe piață. Acesta oferă protecție 360 angajaților și intervine pe toate palierele menționate, de la prevenție și tratament, la suport psihologic, asigurare medicală și un pachet complex de wellbeing, nutriție, sport, somnologie, kinetoterapie. Ne-am propus ca aceste abonamente să fie instrumentul prin care tu, ca angajat, poți deveni a „better you”, iar mai mulți „better you” înseamnă în cele din urmă „a better business”.

Cum contribuie abonamentele medicale la sănătatea unei afaceri?

Studiile ne arată faptul că sănătatea poate fi extrem de costisitoare pentru o firmă. Spre exemplu, în cazul unor companii mari, cu peste 3.000, respectiv 7.000 de angajați, la o medie de aproape 6,5 zile de concediu, pierderile pot ajunge până la 21 milioane de lei, respectiv, 61 milioane de lei.

Abonamentele medicale sunt o soluție prin care companiile pot diminua costurile produse de o forță de muncă bolnavă. Cum? Prin faptul că oferă acces la servicii medicale de prevenție și încurajează mersul regulat la medic. Angajații beneficiază, în mod gratuit sau cu discount, de consultații, analize de laborator sau servicii de imagistică, într-o rețea extinsă de unități la nivel național, în clinici moderne, cu aparatură de ultimă generație. Un abonat merge de 2,5 ori mai des la medic decât o persoană fără abonament, iar o conduită responsabilă conduce la depistarea precoce a eventualelor probleme și tratarea la timp a acestora, cu un cost emoțional și financiar redus. Știind că au sub control propria stare de sănătate, angajații rămân concentrați, creativi și implicați.

Cum ar trebui să aleagă companiile și IMM-urile un abonament medical pentru angajații lor?

Alegerea unui abonament medical, indiferent că vorbim de companii mari sau de microîntreprinderi, ar trebui să aibă la bază o anamneză a organizației, pentru a înțelege profilul „pacienților”, urmărind aspecte precum istoricul lor medical, ponderea sexelor, media de vârstă, profilul de activitate al organizației și posibilele boli profesionale asociate, așteptările angajaților etc. Noi am creat abonamente medicale adaptate atât la nevoile marilor corporații, dar și abonamente pentru IMM-uri, companii cu până în 50 de angajați, iar alături de consultanții noștri, fiecare angajator își poate personaliza pachetul.

Cât de dezvoltată este rețeaua MedLife azi și care sunt planurile pentru viitorul apropiat?

În prezent, avem grijă de aproape 800.000 de angajați, din 8.000 de companii, iar prin investițiile constante pe care le-am realizat, le oferim acces la servicii medicale de top într-o rețea de aproape 700 de unități medicale, proprii și partenere, la nivel național, și la mii de medici și asistenți pregătiți să ofere cea mai bună îngrijire.

În anii următori, vom continua să vorbim tot mai mult despre prevenție și wellbeing, pentru că medicina viitorului înseamnă, de fapt, abordarea unui comportament mai responsabil și mai proactiv, iar în aces sens abonamentele vor avea un rol elementar. Vom vorbi mai mult despre medicina stilului de viață îngrijirea acestuia devenind cheia prevenției și tratamentului bolilor cronice. Convingerea noastră este că, odată cu integrarea acestui model la nivel național, vom putea contribui la o îmbunătățire importantă a calității vieții pacienților din România.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 369 (19 decembrie 2022 – 15 februarie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: