Cum se fac campanii folosind influenceri în 2021. Cele mai vizate persoane, în campanii outdoor sau media tradițională
Reading Time: 3 minuteFenonemenul de influencer marketing se află pe un trend ascendent comparativ cu ceilalți ani: 7 din 10 internauți români urmăresc cel puțin un influencer în prezent (74% în 2021 vs. 68% în 2020). Oamenii continuă să caute o voce relevantă, apropiată de ei, autentică și, mai ales, cu mai mult accent pe componenta umană.
Care este rolul influencerului în percepția utilizatorilor de internet
Utilizatorii de internet din mediul urban continuă să declare că rolul unui influencer este cel de a inspira și de a promova un stil de viață sănătos (5 din 10 respondenți). Răspunsurile au o serie de particularități, specifice grupelor de vârstă distincte: în timp ce persoanele tinere, cu vârsta între 18 și 24 de ani, consideră că rolul influencerului este să aducă informații noi, în mod constant, despre produse și branduri, persoanele cu vârsta între 25 și 34 de ani se așteaptă ca acesta să anunțe evenimente și noutăți despre servicii și produse; iar persoanele cu vârsta între 35 și 44 de ani văd rolul influencerului în zona de educație, responsabilitate socială, încurajarea activității de protecție a mediului și spirit civic.
„De-a lungul ultimelor trei ediții, am observat cum campaniile cu influenceri construiesc cel mai bine în primele trei etape din purchase funnel: notorietate, stimularea curiozității și luarea în considerare a brandului. Practic, aceste campanii cu influenceri reprezintă în primă fază o deschidere a consumatorilor față de brand, urmând ca acestea împreună cu brandurile să construiască printr-o comunicare continuă, consistentă și autentică pe indicatori cu triggeri mai emoționali: loialitate, îndrăgirea brandului, relevanța”, a declarat Andreea Zanfir, Consumer Insights & Research Coordinator Starcom.
Factorii care determină o campanie de succes
În 2021 pe indicatorul de notorietate au avut cele mai bune rezultate campaniile cu influenceri care au avut și suportul campaniei TV sau a altor medii tradiționale (Outdoor, Radio).
Au stimulat curiozitatea campaniile cu influenceri din categoriile mobile și finance, cu focus pe noi formate (de exemplu, serialele digitale).
Campaniile cu influenceri care au obţinut un scor de luare în considerare peste medie, au fost cele care au experţi în comunicare şi campaniile cu conţinut pe utilitate, pe mesaj, în prezentarea produselor/ serviciilor.
Campaniile care îi determină pe consumatori să cumpere produsul/ serviciul în 2021, sunt cele cu accent pe povești personale și diversitate în mesaje (contextuale, CSR, manifestare socială, evenimente).
Conexiuni emoționale între brand și consumator
Loialitatea față de brand se construiește în 2021 prin campanii cu influenceri care reșesc să creeze conexiuni emoționale între brand și consumator. De asemenea, prezența campaniilor cu experți în categorie îi asigură pe consumatori că au făcut alegerea potrivită.
Campaniile cu influenceri ii determină pe consumatori să îndrăgească brandul prin prezența unor influenceri/ celebrități care sunt mai selectivi și aleg să vorbească despre brand-uri în care cred, pe care le folosesc în viața de zi cu zi și cu care se identifică ca valori. Pe acest indicator a funcționat și componenta de divertisment, care a reușit să mobilizeze comunitatea (de exemplu, conținut-serial, care generează expectanță).
Relevanța brandului crește prin campaniile cu influenceri care educă consumatorii prin experiențe, conținut util și/ sau distractiv (seriale digitale, podcast-urile, folosirea actorilor în comunicare).
„Într-o dinamică socială din ce în ce mai complexă, să înțelegi specificul local, resorturile emoționale și filtrele culturale locale, reprezintă pilonii fundamentali pentru o strategie de comunicare de succes. Influencer marketing-ul este cheia către inima consumatorului, iar ultimii ani ne-au demonstrat potențialul acestei industrii. Dar, în egală măsură, cifrele din spatele campaniilor analizate, evoluțiile indicatorilor de brand și inventarul lor semantic ne arată că este la fel de importantă strategia din spate, conținutul promovat și teritoriile de comunicare alese. Consumatorul devine mai exigent de la un an la altul, iar timpul devine una dintre cele mai prețioase resurse. În acest context, campaniile care aduc cu adevărat inspirație, emoție sau utilitate sunt cele care au capacitatea de a deschide conversația și de a genera o reală amprentă socială, ”a declarat Andreea Lupu, Strategy & Innovation Director Starcom.
Rezultatele studiului au fost prezentate în premieră în cadrul Influencer Marketing Conference, evenimentul care aduce în fiecare an valoare industriei de comunicare.
Metodologie
Studiul a fost realizat de agenția de media Starcom, prin metodologia online Ad Impact, pe un eșantion de 1.000 persoane, de sex feminin și masculin, cu vârsta peste 18 ani, utilizatori de internet, din mediul urban, în perioada august – septembrie 2021.
Photo 127394420 © Ammentorp | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz