BizRemote by certSIGN Stiri

Cum se comportă cumpărătorul român în online

19 ian. 2021 3 min

Cum se comportă cumpărătorul român în online

Reading Time: 3 minute

Schimbările din stilul de viață impus de pandemie s-au reflectat nu numai în preferința românilor pentru anumite produse, ci și în obiceiuri de cumpărare în online. În 2020 cresc ușor vânzările pe mobil: 65,6% din total vânzări sunt realizate de pe mobil versus 34,4% de pe desktop (față de o distribuție a vânzărilor de 63,6% pe mobil și 36,4% pe desktop în 2019), trend vizibil încă din 2018.

2020 a însemnat schimbarea paradigmei generale, iar în contextul digitalizării accentuate impuse de pandemie, comerțul electronic a fost cu siguranță una dintre vedetele anului ce s-a încheiat. Modificările în obiceiurile de consum ale cumpărătorilor și mutarea preponderent în online au dus la creșteri semnificative pe sectorul eCommerce și al domeniilor conexe. Pentru a rămâne active, companiile au început să pună accent tot mai mult pe comerțul online, iar în acest efort de adaptare la noile obiceiuri ale consumatorilor, marketingul afiliat a fost un real ajutor. Recent listată pe piața AeRO a BVB (simbol bursier 2P), compania de tehnologie 2Performant care dezvoltă, operează și monetizează platforma integrată de marketing afiliat și influencer marketing 2Performant.com anunță că în 2020 a intermediat peste 1 milion de vânzări pentru magazinele online din platformă, în creștere cu 28% față de anul anterior.

Cu alte cuvinte, afiliații, nativii digitali care promovează prin 2Performant magazinele online, au contribuit la creșterea vânzărilor pentru acestea, obținând totodată propriile comisioane. Peste 55 de milioane de click-uri au fost înregistrate în cadrul platformei 2Performant pe tot parcursul anului 2020, ceea ce înseamnă că în medie afiliații au adus magazinelor înscrise în platformă peste 4,6 milioane de click-uri pe lună. La fiecare click generat de afiliați prin 2Performant, magazinele online au încasat aproape un euro din vânzări (mai precis 1 click = 0,9 euro).

Marketingul afiliat se definește ca publicitate la cost pe vânzare și reprezintă un instrument foarte eficient în termeni de cost pentru magazinele online. Astfel, pentru fiecare euro investit în marketing afiliat, un magazin online a câștigat în medie anul trecut 14,86 euro, probabil cel mai bun randament pe care îl poate obține un magazin online. Și numărul efectiv al magazinelor online care au înregistrat vânzări prin intermediul 2Performant a crescut în 2020 cu 2,3% față de anul anterior, ajungând la 785.

În ceea ce privește nativii digitali care promovează aceste magazine și obțin comisioane, numărul lor a crescut în 2020 cu 15,5% față de 2019: 3.445 de oameni au câștigat 3,4 milioane de euro din comisioane prin intermediul 2Performant, o sumă cu 26,8% mai mare ca anul precedent. Astfel, pe fondul creșterilor din sectorul eCommerce, estimat în jurul cifrei de 5,5 miliarde de euro în 2020 conform ARMO, adică cu 30% mai mult față de anul precedent, marketingul afiliat poate juca un rol important în vânzările online, cu perspective foarte bune în următorii ani.

„În 2020, marketingul afiliat și-a dovedit relevanța ca instrument de vânzări, ajutând magazinele să atragă consumatorii noi veniți în online, dar și să-și atingă cotele de piață propuse. În portofoliul 2Performant se regăsesc magazine online pentru care afilierea înseamnă până la 70% din total cifră de afaceri, în același timp existând și retaileri pentru care afilierea înseamnă contribuția la a câștiga încă 2 sau 3 procente din cota de piață vizată. 1 milion de vânzări este o cifră care nu s-ar fi putut atinge fără implicarea unui număr tot mai mare de afiliați, fără investiția de timp, bani, expertiză și răbdare a fiecăruia dintre ei. Unii dintre aceștia sunt parteneri consacrați ai rețelei noastre de marketing afiliat, alții sunt oameni care au optat pentru reconversia profesională în contextul pieței de muncă din 2020”, spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.

Varietate mare de categorii de produse vândute, cumpărători noi în online

Conform datelor companiei 2Performant, valoarea medie a coșului de cumpărături este în 2020 de 49,70 euro fără TVA, în creștere cu 5,7% față de 2019. La capitolul categorii de produse, se observă distribuția categoriilor în total vânzări: 27,5% Fashion, 25,7% Books, Movies & Music, 13,7% Beauty, 7,1% Electronics IT&C, 6,8% Babies Kids & Toys, 5,4% Home & Garden. Ceea ce reflectă faptul că românii au cumpărat în online acele produse care au fost cele mai potrivite noului stil de viață impus de pandemie. Primele trei categorii de produse cu cele mai mari creșteri de vânzări în 2020 față de anul anterior sunt Sports & outdoors, urmată de Beauty și Babies Kids & Toys.

Schimbările din stilul de viață impus de pandemie s-au reflectat nu numai în preferința românilor pentru anumite produse, ci și în obiceiuri de cumpărare în online. Astfel, în 2020 cresc ușor vânzările pe mobil: 65,6% din total vânzări sunt realizate de pe mobil versus 34,4% de pe desktop (față de o distribuție a vânzărilor de 63,6% pe mobil și 36,4% pe desktop în 2019), trend vizibil încă din 2018.

Totodată, se observă schimbări de comportament în ceea ce privește intervale orare de trafic și vânzări: dacă în 2019 traficul și tranzacțiile pe mobil erau mai ridicate seara, iar pe desktop se naviga și cumpăra mai mult în timpul zilei, în 2020 în contextul pandemiei traficul pe site-urile magazinelor online a crescut proporțional în timpul dimineții pe mobil și desktop, însă, în timp ce pe mobil traficul continuă să crească progresiv după ora 11, pe desktop începe să scadă. Cele mai multe vânzări s-au făcut pe desktop ziua între 11:00 – 15:00, iar pe mobil seara între 20:00 – 22:00.

Foto: © Andrey PopovDreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: