Brand Focus

Cum se asigură stabilitatea prețurilor pe termen lung în comerțul modern și care sunt beneficiile pentru jucătorii din comerțul tradițional și din HoReCa

18 iul. 2024 3 min

Cum se asigură stabilitatea prețurilor pe termen lung în comerțul modern și care sunt beneficiile pentru jucătorii din comerțul tradițional și din HoReCa

Reading Time: 3 minute

În condițiile în care consumul continuă să fie afectat de inflație, chiar dacă aceasta a intrat pe un trend descrescător, atât consumatorii, cât și retailerii rămân atenți la preț. Stabilirea unei politici de preț corecte este așadar esențială. Este interesant de observat, în acest sens, cum se poziționează jucătorii din comerțul modern.

Pe segmentul wholesale, METRO, care deține poziția de lider, a dezvoltat în urmă cu mai bine de 9 ani programul „Cumperi mai mult, plătești mai puțin”, al cărui principiu fundamental este scăderea prețului unitar pe măsura ce crește volumul de produse de același fel achiziționate.

„Cu focus primordial pe succesul afacerilor antreprenorilor independenți, relația cu partenerii furnizori este esențială pentru a fi competitivi în strategia de prețuri către clienții noștri. Fructificarea acestei relații constante pe parcursul celor peste 28 de ani se traduce în efortul comun de a construi programul „Cumperi mai mult, plătești mai puțin pe bucată”, inițiat acum mai bine de 9 ani, care este motorul de creștere sustenabilă atât pentru METRO, ca wholesaler, cât și în tandem cu afacerile antreprenorilor din comerțul tradițional și din industria ospitalității. Acest program adresat profesioniștilor asigură stabilitatea și predictibilitatea prețurilor pe termen mediu și lung.”

Virgiliu Diaconu, Offer Management Director

Ce a făcut de fapt METRO lansând acest program? A renunțat la promoțiile valabile câteva zile, pe care le-a înlocuit cu o politică de preț structurată pe praguri. Astfel, prețul scade pe măsură ce cantitatea achiziționată crește. Fiecare produs din program este disponibil pe trei praguri de preț raportate la cantitatea cumpărată. Prin urmare, clientul economisește mai mult pe măsură ce cumpără mai mult. Pentru a atinge pragul de cantitate care să ofere avantajul maxim, se pot combina mai multe sortimente ale aceluiași produs.

Dacă în 2015, la lansare, programul includea circa 600 de produse, în timp numărul a crescut considerabil, ajungând să depășească astăzi 13.000 de produse alimentare și non-alimentare. Acestea sunt semnalate la raft cu eticheta verde, pentru a fi ușor de identificat în magazin. În plus, dacă inițial a fost conceput pentru revânzători, programul a fost dezvoltat între timp pentru a corespunde și nevoilor antreprenorilor din HoReCa, prin includerea unor articole importante pentru businessul lor, din sortimentele ultra proaspete si proaspete, cum ar fi carne, pește, fructe și legume, dar și zona de produse non-alimentare, cum ar fi echipamentele gastro.

Ce înseamnă stabilitatea prețurilor în formula propusă de METRO și cum diferă programul de propunerile celorlalți retaileri, recent apărute pe piață? În cazul „Cumperi mai mult, plătești mai puțin” este vorba despre „înghețarea” prețurilor pe perioade care variază între o lună și până la un an, ceea ce le oferă clienților predictibilitate în achiziții. Atractivitatea programului este confirmată concret, prin cifre, deoarece peste 80% din vânzările totale ale METRO sunt generate prin programul “Cumperi mai mult, plătești mai puțin”, potrivit reprezentanților companiei.

Zilele acestea, METRO a lansat o nouă campanie de comunicare pentru programul „Cumperi mai mult, plătești mai puțin”, vizibilă atât la TV și radio, cât și în mediul digital. Campania aduce în prim-plan poveștile reale ale antreprenorilor care beneficiază de acest program. În centrul campaniei se află un spot video ce subliniază beneficiile programului pentru antreprenorii independenți din România, evidențiind povești autentice și plasând antreprenorul în centrul atenției, ca o extensie naturală a platformei „Vis de antreprenor”, lansată la începutul anului. Această campanie reprezintă o restatutare în piață a avantajelor pe care programul le oferă clienților revânzători, clienților LaDoiPași, dar și celor din sectorul HoReCa. Campania subliniază angajamentul METRO de a asigura prețuri competitive și accesibile, demonstrând impactul pozitiv al programului asupra afacerilor locale. Prin intermediul testimonialelor autentice, spoturile transmit un mesaj puternic despre valorile și suportul METRO pentru antreprenorii români.

Array

Articole pe aceeași temă: