Cum schimbă tehnologia industria turismului
Reading Time: 3 minuteÎntr-o lume în care avansul tehnologic este atât de rapid, este evidentă nevoia sectorului turistic de a ține pasul cu aceste schimbări și de a adopta măsuri actuale care aduc și mai mult confort clienților. De aceea, hotelurile care doresc să atragă vizitatori interesați și de alte aspecte decât o simplă găzduire, creează o temă care stă la baza funcționării unității și care dictează modul în care turiștii interacționează cu personalul.
Echipa motorului gratuit de căutare pentru călătorii momondo.ro a selectat cele mai interesante hoteluri care se folosesc de evoluția tehnologiei pentru a atrage clienți. Utilizarea aplicațiilor mobile pentru a controla luminozitatea camerei, sunetele ambientale sau aparatele electronice este deja des întâlnită în hotelurile elitiste, dar creativitatea managerilor a mers mult mai departe de atât în cazurile prezentate.
Henn na Hotel – Tokyo, Japonia
Roboții sunt o parte semnificativă din experiența cazării în acest hotel, întâmpinând oaspeții chiar de la recepție. Un dinozaur-robot (care poate întreține o minimă conversație în limbile engleză și japoneză) se va ocupa de checkin-ul clienților, urmând ca aceștia să se îndrepte către camera rezervată, a cărei ușă se va deschide prin recunoaștere facială. În interiorul camerei se află un alt mini-robot cu rol de asistent personal care, pe lângă funcționalități de bază precum controlul luminilor, poate oferi sfaturi în funcție de întrebările primite, pentru a-i ajuta pe turiști să descopere pe deplin zona în care se află. O altă idee originală este sistemul de climatizare care adaptează temperatura camerei în funcție de temperatura corporală a celor prezenți.
Eccleston Square Hotel – Londra, UK
Chiar dacă exteriorul clădirii nu anunță nimic ultra-modern, întrucât își menține aparența de clădire construită în secolul al XIX-lea, interiorul își surprinde vizitatorii prin controlul digitalizat al tuturor funcțiilor din camerele în care sunt cazați. Telecomenzile integrate cu bun gust în locuri accesibile din încăpere permit clienților să controleze muzica ambientală, luminile din cameră, televizorul integrat în oglinda din baie sau chiar peretele cabinei de duș care poate deveni opac printr-o simplă apăsare de buton. Tableta completează aceste funcții, asigurând legătura cu personalul hotelului păstrând confortul deja creat.
Blow Up Hall 50 50 – Poznan, Polonia
Procedura obișnuită de check-in nu poate fi efectuată în acest hotel, pentru simplul fapt că nu există biroul de recepție. Clienții primesc un smartphone (în locul unei chei) care îi va ghida prin unitate pentru a găsi camera pe care au rezervat-o și pe care îl vor folosi ulterior ca pe un asistent personal pe durata întregii experiențe de a fi cazați aici. Un alt aspect care atrage atât de mulți turiști este colecția de artă digitală din care merită menționată cel puțin imaginea din lobby formată din capturile camerelor de supraveghere din interiorul hotelului, aproape în timp real.
Aloft Silicon Valley – Newark, California, SUA
Aflându-se în locul din care pornește dezvoltarea tehnologiei americane, acest hotel încearcă să țină pasul cu așteptările clienților tot mai interesați de robotizarea proceselor uzuale, atunci când sunt ușor de implementat. Așadar, un turist care comandă prosoape, ziarul recent, apă sau alte produse consumabile, va primi aceste lucruri de la un robot care se poate deplasa în interiorul hotelului, poate folosi liftul și care va apela telefonul din cameră atunci când se va afla în fața ușii respective. Nu acceptă bacșiș, dar va accepta un selfie cu clientul mulțumit de serviciile oferite. În plus, a fost adoptată o metodă unică de a comanda produse, folosind doar emoji-uri sugestive.
YOTEL – New York, SUA
Biroul de recepție a fost înlocuit cu automatul de check-in, la care fiecare client poate apela pentru a începe șederea în acest hotel. Simpla introducere a datelor de rezervare va elibera cheia electronică corespunzătoare camerei solicitate. Următorul element care a ținut pasul cu dezvoltarea tehnologiei este robotul care preia bagaje și le stochează în seifuri, urmând să le recupereze mai târziu, când posesorul va introduce numele de familie și codul PIN ales. Sala de fitness arată impecabil, dar cei care doresc să exerseze sau să mediteze în intimitatea camerei (numită aici „cabină”) o pot face alături de ghidurile video disponibile în oferta TV. Desigur, internetul de mare viteză, senzorii inteligenți ai aparatului de aer condiționat sau pereții tehnologizați nu mai sunt o surpriză pentru cei care obișnuiesc să se cazeze în astfel de unități.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz