Stiri

Cum schimbă automatizarea și inteligența artificială piața muncii

Reading Time: 3 minute

Piața muncii este pregătită pentru un salt tehnologic transformativ, determinat de progresul fără precedent în inteligența artificială (IA) și automatizare. Ritmul cu care companiile trebuie să decidă cum și când adoptă aceste tehnologii este accelerat dramatic, remodelând industrii și redefinind însăși natura ocupării forței de muncă și a productivității.

Raportul dat de Fondului Monetar de Investiții arată că aproape 40% din locurile de muncă la nivel mondial sunt expuse la inteligența artificială. Integrarea AI ar putea spori productivitatea în anumite meserii, dar ar putea duce, de asemenea, la reducerea cererii de forță de muncă, scăderea salariilor și pierderea de locuri de muncă în altele.

Ce sectoare de muncă sunt influențate de IA în România

Domeniile de muncă din România care pot fi susceptibile de influența inteligenței artificiale și automatizării sunt: Producție (prin automatizarea proceselor industriale), Servicii clienți și Call Center (prin utilizarea chatbot-urilor și a asistenței automate), Contabilitate și finanțe (prin automatizarea sarcinilor repetitive), Retail (prin impactul comenzilor online și automatizării), Transporturi (prin dezvoltarea vehiculelor autonome), Comunicare și marketing (prin generarea automată de conținut).

Adaptabilitatea și învățarea continuă rămân esențiale

În următorii 5 ani 44% din abilitățile de bază ale angajaților și 23% din joburile pe care le știm azi, se vor schimba. Se pune accent pe învățarea continuă (deschis să înveți noi tehnologii, să te adaptezi la schimbările din industrie), dezvoltarea de abilități sociale (comunicare eficientă, colaborare), agilitate (dispus să înveți rapid), căutare de noi direcții în carieră și noi specializări (să devii expert într-un domeniu specific pentru a crește valoarea ta pe piața muncii și pentru a atrage angajatorii).

Tehnologii inovatoare în spatele unui robot de recrutare

Piața muncii se transformă, iar tehnologiile utilizate în recrutare permit unui robot de recrutare să îndeplinească sarcini complexe în cadrul procesului de intervievare candidați. În acest context, Dora, robotul de recrutare, creat de HappyRecruiter.com se impune ca un pionier al transformării în domeniul recrutării. O astfel de unealtă are capacitatea de a automatiza sarcinile complexe desfășurate în mod obișnuit de recrutorii umani, de la formularea întrebărilor de interviu până la distribuirea strategică a anunțurilor de angajare.

Recrutorul o poate instrui rapid pe Dora pentru a căuta și intervieva candidați pentru joburile lui, iar aceasta îi caută în rețeaua ei, pe rețele de socializare sau diferite platforme de recrutare. Dora conversează cu fiecare candidat așa cum ar face-o recrutorul, dar o face 24/7. După 1 milion de interviuri pe care le-a susținut Dora, s-a constatat că 62% dintre candidați sunt disponibili după ora 17.00 sau în weekend, atunci când majoritatea recrutorilor nu mai sunt disponibili.

Impactul automatizării asupra resurselor umane

Dacă nu era suficient de multă nebunie în departamentele de HR, acum vor apărea transformări majore în foarte multe poziții din companii. În curând vom avea anunțuri: ‘Caut contabil – cunoștințe în crearea prompturilor pentru Inteligența Artificială reprezintă un avantaj.’ sau ‘Căutăm project manager cu experiență în IA pentru generarea de coduri pentru diverse site-uri ale clienților noștri, Full Remote.’

Potrivit unui raport Goldman Sachs, IA ar putea înlocui până la 300 de milioane de locuri de muncă până în 2030, afectând aproximativ 25% din sarcinile de muncă din SUA și Europa. Cercetările McKinsey prognozează că până în 2030, cel puțin 14% dintre angajații globali ar trebui să-și schimbe carierele din cauza digitalizării, roboticii și progresului în IA.

Experiența candidaților cu un robot de recrutare

Dora oferă o interacțiune personalizată și transparentă pentru candidați, oferind feedback instant și notificări cu privire la statusul aplicării. Aceasta contribuie la îmbunătățirea experienței generale a candidaților și la construirea unei imagini pozitive pentru companiile care o utilizează. Un interviu durează, în medie, 5 minute și 23 de scunde, pe diverse poziții din retail, IT, contabilitate, vânzări sau industrie.

Foto: © Kiosea39 | Dreamstime.com

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Vom produce drone românești. Protocol semnat între ministere

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea, şi cel al Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, au semnat, marţi, un…

2 ore ago

Pi2 a fost aleasă agenția de comunicare pentru Freedom24 în România și Ungaria

Agenția independentă de comunicare Pi2, cu birouri și filiale în Europa Centrală și de Est, a fost selectată să gestioneze…

2 ore ago

Utilizatorii plătesc în medie 12 abonamente pentru serviciile online

În medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify și YouTube Premium – cele mai populare servicii din întreaga…

8 ore ago

Ce cred angajații despre companii. Care sunt cele mai apreciate firme din 2024

JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform “Top…

8 ore ago

Cegeka: Companiile IT trebuie să schimbe mentalitatea și să atragă parteneriate strategice

Piața IT din România trece printr-o perioadă de transformare, iar modelul tradițional de outsourcing, bazat pe externalizarea resurselor umane, începe…

9 ore ago

Danone susține centrele E.G.A.L. care oferă mese calde pentru copiii din zone defavorizate

Danone România s-a alăturat susținerii centrelor de zi E.G.A.L. dezvoltate de Societatea Națională de Cruce Roșie, susținând continuarea activității din…

9 ore ago