Cum să te promovezi online
Reading Time: 3 minuteOptimized, agenție specializată în campanii pentru e-commerce a realizat un ghid pentru antreprenorii care migrează online sau care vor să își îmbunătățească prezența în mediul digital, în această perioadă
De la cum ar trebui distribuite bugetele între social media și Google până la cum pot fi sporite vânzările chiar și în această perioadă, agenția oferă o radiografie de moment pentru afacerile din România.
„În ciuda contextului extrem de neplăcut, această criză medicală ne-a expus oportunitatea uriașă a mediului online. În mod cert aceste săptămâni își vor pune amprenta asupra obiceiurilor de consum, dar și asupra modului în care companiile privesc investiția în online. Astfel, ne putem aștepta, totuși, la tăieri ale bugetelor de marketing. Mă îndoiesc însă că mediul online va fi afectat. La Optimized, pentru anul acesta, ne-am propus o creștere cu 50% a veniturilor și a portofoliului agenției, iar momentan suntem în grafic”, a declarat Mădălina Stănescu, fondator Optimized.
Unde se duc primii 100 de euro?
În aproape două luni, mediul online s-a dovedit a fi infrastructura vitală pentru comercianți și mulți dintre cei care au amânat trecerea au migrat spre canale digitale prin care să-și susțină vânzările. Pornind de la o sumă ipotetică de 100 de euro care pot fi investiți în promovare online, Optimized recomandă următorul mix: 75% buget alocat promovării pe Google, deoarece aici este intenția de achiziție a celor care caută în mod activ un produs sau serviciu, și 25% pentru social media (cel puțin pentru remarketing). În acest proces, un aspect important care trebuie avut în vedere este domeniul de activitate al magazinului online, pentru că poate influența ponderea.
Obiectivul principal în relația dintre agenție și client este însă scalarea campaniilor de marketing, iar aceasta e determinată de un mix de factori, dintre care cei mai importanți sunt produsul, puterea brandului, contextul local și strategia de marketing.
Orice antreprenor trebuie să știe însă că ROI-ul (return of investment) pentru campaniile de marketing este dependent de mai mulți factori. Înainte de orice este produsul: ce nevoie acoperă, ce diferențiatori are. Apoi, este brandul: cât este de cunoscut în piață, dar și cum se diferențiază. Totodată, e importantă infrastructura tehnică: experiența de utilizare și performanța platformei de e-commerce folosită. Nu în ultimul rând, mai este și factorul de marketing know-how: strategie și execuție.
Pe scurt: doar pentru că bugetul crește de 10 ori nu înseamnă, direct, că performanța campaniei va fi de 10 ori mai mare.
Mesajul potrivit pentru publicul potrivit
În cazul unui client care abia acum se concentrează mai puternic pe online, fie că o ia de la zero, fie că a avut o prezență timidă în digital până acum, este esențial ca selecția canalelor și a mesajelor să se facă în funcție de publicul căruia i se adresează și de obiceiurile de consum digital ale acestuia.
Astfel, poate fi creionată o strategie prin care brandul este expus, în fiecare etapă a procesului de achiziție a consumatorului, în canalele relevante, cum ar fi Google, Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest și altele. De exemplu, pentru brandurile din fashion, un canal relevant este Instagram, iar campaniile plătite aici sunt justificate. De asemenea, Pinterest Ads ar putea fi o investiție justificată în cazul brandurilor care au produse inspiraționale și compatibile cu proiecte de tip Do It Yourself.
Nu în ultimul rând, chiar dacă discutăm de creșterea vânzărilor sau de menținerea acestora la un nivel optim, odată cu trecerea din offline în online, Optimized recomandă ca aproximativ 20% din bugete să fie direcționate către sporirea popularității comerciantului respectiv. Factorul de awareness ajută consumatorul final să prefere serviciile unui anumit comerciant, dacă știe că produsele sunt de calitate și serviciile de asemenea.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz