Cum să faci un business sustenabil în trei pași
Reading Time: 3 minuteÎntr-un studiu realizat recent de IBM Institute for Business Value (IBV), 51% dintre respondenții selectați din 10 economii majore ale lumii au declarat că sustenabilitatea este mai importantă pentru ei astăzi decât era în urmă cu 12 luni.
Aceeași cercetare arată că, dacă în 2021 jumătate dintre cei chestionați erau dispuși să plătească în plus pentru încurajarea unui brand sau produs sustenabil, anul trecut, 49% dintre ei făcuseră deja acest lucru, în ultimele 12 luni. Sustenabilitatea este astăzi mai importantă ca niciodată pentru mediul de afaceri și în societate. Oamenii sunt tot mai preocupați ca business-urile să adopte o atitudine responsabilă față de comunitate și mediu, în timp ce companiile primesc provocarea de a realiza un echilibru perfect între sustenabilitate și profitabilitate.
„În momentul actual, dezvoltarea companiilor nu poate fi decât una sustenabilă, care să țină cont de protejarea mediului și a comunității. Aceste două valori sunt strâns legate între ele. Prezentul pune în fața noastră importante provocări de mediu, care nu pot fi neglijate și din acest motiv viitorul nu va fi altfel decât sustenabil”, spune Cosmin Popovici, CEO CreditAmanet, companie românească specializată în servicii de creditare pe termen scurt (de tip amanet), schimb valutar și care administrează cea mai diversificată platformă de tranzacționare pentru metale preţioase, electronice, bijuterii şi produse de lux.
Lider de piață cu experiență de 15 ani, CreditAmanet s-a concentrat constant pe integrarea practicilor sustenabile, iar la finalul anului trecut și-a anunțat intenția de a investi 1 milion de euro în digitalizare, ca modalitate de protejare a mediului, de reducere a consumului (în special de hârtie) și a risipei. Indiferent de profil, companiile sunt astăzi chemate să realizeze un parteneriat cu clienții lor pentru un viitor sustenabil. Iată 3 bune practici care transformă business-ul într-unul ce protejează atât oamenii și planeta, cât și profitul:
Investiții în digitalizare pentru prevenirea risipei de resurse
Digitalizarea este tot mai mult considerată ca un instrument eficient pentru dezvoltare durabilă. Aceasta ajută considerabil la scăderea risipei de resurse, a emisiilor de carbon, precum și la creșterea nivelului de confort al utilizatorilor. „CreditAmanet derulează procedura de introducere a semnăturii electronice în agențiile sale din toată țara. Clienții vor folosi tablete și astfel economisim o mare cantitate de hârtie”, spune Cosmin Popovici. „În ultimii ani am făcut investiții importante în tehnologie, fiind conștienți că deciziile noastre au impact direct și benefic asupra comunității și mediului. Spre exemplu, se știe că din lemnul unui copac se realizează aproximativ 10.000 de coli de hârtie. Introducerea semnăturii electronice ne va ajuta să economisim în 2023 în jur de 1.200.000 coli, ceea ce înseamnă 120 de copaci salvați. Prin scalarea sistemului de digitalizare, ne propunem ca în anul 2024 să salvăm cel puțin 500 de copaci” , explică CEO-ul CreditAmanet.
Încurajarea economiei circulare
Spre deosebire de modelul economic tradițional (bazat pe schema „producem-folosim-consumăm-aruncăm”), economia circulară – mult încurajată la nivel mondial – prelungește ciclul de viață al produselor și reduce la minimum deșeurile și emisiile de gaze cu efect de seră. Buy Back este un program derulat de CreditAmanet la mai multe categorii de produse (electronice – telefoane, tablete, laptopuri – dar și produse din gama de lux, precum genți), care aduce o contribuție majoră în sprijinirea economiei circulare. „Comercializăm electronice pre-owned de mai mult de 10 ani, dar în ultimii 2 sau 3 am observat un interes crescut al clienților noștri pentru acest tip de produse”, explică CEO-ul companiei.
Încurajarea consumului responsabil
Încă de acum doi ani, în Parlamentul European se vorbea despre necesitatea consumului sustenabil și a promovării unei „culturi a reutilizării”, ca strategie de protejare a mediului. „La nivel de business sau individual, fiecare persoană și companie pot contribui la încurajarea consumului responsabil. Alinierea la obiectivele ESG nu mai poate fi opțională sau pur teoretică. Acum este momentul să demonstrăm concret că ne pasă, iar acțiunile întreprinse de CreditAmanet în ultimii 2 ani se înscriu în această direcție”, mai spune Cosmin Popovici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz