Analize

Cum să construiești punți relaționale între generații la locul de muncă

Reading Time: 3 minute

În contextul în care piața muncii din România înregistrează o nevoie în creștere a soluțiilor pentru atragerea și loializarea tinerilor, se lansează metoda 7 Pillars, care își propune să construiască punți relaționale între generații în mediul organizațional, pentru o mai bună comunicare între angajați și pentru a optimiza resursele în atingerea performanței.

Creată de o echipă de antreprenori români, cu pregătire academică în psihologie și formări în psihoterapie, alături de o bogată experiență de lucru în mediul de afaceri, 7 Pillars reunește instrumente adecvate de evaluare și perspective psihologice de ultimă oră, pentru a crea soluții personalizate pe nevoile fiecărei  organizații.

„Am descoperit în lucrul cu tinerii cât de ușor pot fi motivați, cum înfloresc atunci când se simt cu adevărat susținuți și cât de dedicați asupra muncii devin atunci când construim cu ei punți de comunicare. Când resursele relaționale dintre seniori și juniori sunt bine identificate și folosite, le dăm seniorilor șansa degrevării de la sarcini de rutină, în favoarea proiectelor unde își pot valorifica experiența și cunoștințele, și creăm oportunitatea de a avea un echilibru al capitalului uman în cadrul organizației. Un dublu câștig pentru companie.”

Mariana Cosenco, fondator 7 Pillars

Organizațiile raportează tot mai des dificultăți în procesul de angajare (pretențiile ridicate din partea candidaților tineri, angajament scăzut), o dinamică ce își pune amprenta asupra angajaților seniori, care prezintă, din ce în ce mai des, simptome specifice burnout-ului. 7 Pillars răspunde la această polarizare, pentru a construi un liant între tinerii candidați și compania angajatoare, facilitând experiențe prin care nevoile celor două părți să se facă auzite și înțelese.

Filozofia 7 Pillars se bazează pe cei șapte piloni care ne susțin să creștem gradul de reziliență pentru a răspunde cât mai adecvat provocărilor de orice natură, de la cele globale, până la cele de zi cu zi. Acești piloni sunt:

  1. Sănătatea și relația cu corpul
  2. Relațiile și rețeaua socială
  3. Siguranța fizică, psihică și materială
  4. Munca, profesia și pasiunile
  5. Valorile și credințele
  6. Sensul și scopul
  7. Ecologia vieții (dorința de a contribui la binele comunității)

Metoda pornește de la obiectivul de a susține fiecare angajat să aibă cel puțin 3-4 piloni bine consolidați și de a-i întări ulterior, treptat, și pe ceilalți.

Umbrela 7 Pillars reunește un set  de soluții pentru organizații, printre care se află și programul “Start în carieră”. Acesta se axează pe orientarea profesională a angajaților juniori și pe dezvoltarea identității acestora, cu scopul de a le întări capacitățile și a le dezvolta altele noi.

Tinerii performează când sunt încurajați și se simt în siguranță

Programul pentru tineri vine cu o bună înțelegere a nevoilor psihologice ale candidaților/ angajaților aflați la început de drum în carieră, pentru a își înțelege abilitățile și posibile rute profesionale, precum și ce competențe ar trebui dezvoltate pentru a își atinge obiectivele pe termen scurt și mediu.

Managerii care au în echipă angajați din această generație observă rezultate foarte bune atunci când îi încurajează (pentru atenuarea fricii de eșec), le observă calitățile și le validează (pentru a le da șansa să se dezvolte), creează un cadru de siguranță care le asigură stabilitatea emoțională, încrederea și disponibilitatea de a se deschide și a lucra în echipă. Totodată, tendința tinerilor de a trece cu ușurință de la supraapreciere la devalorizare se poate ameliora printr-un constant feedback adecvat, atât atunci când ceva a mers bine, cât și când lucrurile nu au mers bine, însoțit de explicații care să îi sprijine în a își completa spațiul dintre cele două extreme.

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

PepsiCo România anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr – cu gust de lămâie

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr - cu gust de…

13 ore ago

Universul Beetlejuice a prins viață cu Fanta The Afterlife Experience, cea mai nouă campanie semnată VML România

Fanta și VML România au redefinit Halloween-ul anul acesta printr-un parteneriat global cu Warner Bros. pentru lansarea filmului Beetlejuice Beetlejuice, o…

13 ore ago

Carnia sărbătorește împlinirea a 30 de ani ai brandului Ana și Cornel cu o campanie semnată FCB Bucharest

O afacere de familie din Mizil a devenit, în cele trei decenii de activitate, unul din cele mai îndrăgite branduri…

15 ore ago

Vinoteca Românească: Cum a salvat o investiție de 500.000 euro unele dintre cele mai vechi vinuri ale României

Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…

18 ore ago

Kostas Salvaras, noul Area Vice President South-East Europe Cluster al Philip Morris International

De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…

18 ore ago

Primul hub de longevitate din România s-a deschis la București, după o investiție de peste un milion de euro

Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…

20 de ore ago