Cum s-a dezvoltat noul site Arctic, pe baza tehnologiilor de inteligență artificială
Reading Time: 2 minuteZitec a dezvoltat noul website al Arctic, utilizând conținut generat de inteligență artificială. Pentru a crește gradul de atractivitate al site-ului, dar și pentru a le oferi vizitatorilor informațiile tehnice despre produse într-un mod simplu, echipa Zitec a optat pentru folosirea de conținut video generat automat prin tehnologie machine learning. Decizia s-a bazat pe studii recente care au relevat o creștere de 84% în favoarea deciziei de cumpărare a clienților care au urmărit o prezentare video a unui produs de interes, față de cei care nu au făcut acest lucru.
Pe baza platformei humans.ai
Pentru crearea acestui conținut, Zitec a apelat la un furnizor specializat, tovid.ai, parte a platformei humans.ai, care a pus la dispoziție resursele necesare pentru a crea descrierile video folosind un model uman sintetic. Acest model sintetic a fost construit cu un actor profesionist care a antrenat un algoritm personalizat de machine learning. Astfel, secvențele video produse cu acesta sunt generate automat, utilizând un text definit și specificațiile fiecărui produs. Această tehnologie permite generarea unui număr nelimitat de versiuni, nemaifiind necesară înregistrarea separată a unui videoclip pentru fiecare produs nou lansat pe website, reducând astfel considerabil costurile și viteza de producție de conținut video în cazul retailerilor cu un număr mediu și mare de produse.
Inovație digitală
În urma unei analize a traficului de pe versiunea anterioara a website-ului Arctic, a reieșit faptul că aproximativ 95% dintre vizitatori folosesc un dispozitiv mobil, lucru care a dictat o abordare de tip mobile first în crearea noului design. Echipa de User Experience & User Interface (UX/UI) a Zitec a creat un limbaj vizual digital unic al site-ului, folosind detalii din logo-ul Arctic pentru a construi elemente grafice de interfață ce transmit mesajul brandului. Interfața, deși accesibilă folosind browsere de internet mobile, împrumută din calitățile vizuale și intuitivitatea unei aplicații mobile de sine stătătoare. Scopul principal a fost ca utilizatorii care folosesc dispozitivele mobile sa intampine un nou site Arctic extrem de prietenos si ușor de utilizat.
“Inovația digitală a luat amploare în ultimul deceniu, iar adaptabilitatea la noile tehnologii este vitală pentru succesul într-un mediu competitiv. Prin intermediul noului website Arctic, dezvoltat împreună cu echipa Zitec, ne-am propus să le oferim consumatorilor o experiență eficientă și intuitivă prin care vor putea descoperi în detaliu produsele noastre. Întrucât prezentarea video ocupă un loc important în decizia de cumpărare, ne dorim să conturăm modalități inovatoare pentru familiarizarea publicului cu produsul dorit. Mixul dintre inteligența artificială (AI) și tehnologia machine learning a contribuit la realizarea de conținut video dedicat interacțiunii digitale dintre consumator și brand. Arctic se va adapta constant la tot ceea ce promite tehnologia, pentru a-și consolida poziția de cel mai iubit și puternic brand autohton”, a declarat Gabriel Eremia, Marketing & Product Management Director Arctic.
Arctic este în prezent cel mai iubit brand românesc, conform celui mai recent studiu efectuat la nivel național,de către Revista BIZ și Unlock Market Research, și cel mai mare producător de electrocasnice din România.
“Marketingul video mobile este tot mai important pentru generarea unei experiențe care face diferența. Consumatorii preferă să se informeze în acest mod, întrucât înțeleg mai ușor ce le oferă produsele de care sunt interesați. Noul website Arctic face parte din strategia digital & mobile first a brandului și ne ajută să ne conectăm mai repede și mai eficient cu cât mai mulți consumatori”, a precizat Cătălin Cincu, Digital Marketing Specialist Arctic.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz