BizRemote: Cum rezistă un business mic care face importuri în condițiile pandemiei de coronavirus
Reading Time: 3 minuteCe faci când pierzi o treime din business peste noapte, lucrezi cu importuri și nu ai implementată metolodogie pentru lucrul remote? Iată cum s-a adaptat un business mic noii realități.
Roxana Mandeal și soțul ei au fondat Beauty in the Bottle în 2012, cu produse de la cele mai importante branduri de lacuri de unghii la prețuri accesibile, gândind o platformă pentru profesioniști, dar și pentru pasionații de nail art, cărora să le ofere și sfaturi și idei.
Businessul s-a schimbat radical în ultimele săptămâni, impactul COVID-19 fiind destul de dramatic asupra startup-ului. Din fericire, mai multe dintre principiile pe care a fost fondat businessul s-au dovedit inspirate în această perioadă: derularea preponderent online, model de dezvoltare precaut, cu costuri minime, crearea unei comunități de clienți fideli.
„Cu siguranță, businessul nu se va putea menține la nivel normal, mai ales din cauza obiectului de activitate, și anume comercializarea de produse de beauty. Ne așteptăm la o scădere a vânzărilor, pe de-o parte din cauza mediului economic instabil, pe de altă parte, din cauza suspendării activității saloanelor de înfrumusețare, care susțineau aproximativ o treime din business”, spune Roxana Mandeal pentru Biz.
Însă modelul de business adoptat de companie, mai precaut, cu cheltuieli minime, permite susținerea sa fără mari probleme o perioadă de câteva luni de vânzări mai mici.
„Zilele acestea, punem la punct o serie de campanii noi, adaptate zilelor de izolare, care sperăm să compenseze o parte din pierderile înregistrate din cauza sistării activității saloanelor”, adaugă cofondatoarea Beauty in the Bottle.
Schimbarea fluxului de business
Încă de la apariția primelor informații despre situația din Italia privind infecția cu COVID-19, compania a respectat indicațiile Ministerului Sănătății, majoritatea fiind reguli elementare de igienă, pe care le respecta oricum. În plus, a comandat dezinfectanți, mănuși și măști de unică folosință, folosite pentru a evita răspândirea virusului.
„Am hotărât să ne desfășurăm activitatea de acasă, cu minim de contact exterior. Am sistat ridicarea de la sediu, iar livrarea se face doar prin curier, care preia pachetele de la ușă, fără contact fizic. Încurajăm plata online, fără cash, la primirea coletelor”, spune Roxana Mandeal.
De asemenea, firma nu mai comandă produse pentru ambalare, pe de o parte pentru că are stocuri suficiente pentru o perioadă lungă de timp și, pe de altă parte, pentru că doreștesă elimine riscul ca acestea să fie contaminate.
Importurile nu se realizează din țările cele mai afectate de coronavirus (China, Italia, Spania), astfel că singura diferență notabilă deocamdată este timpul mai mare de tranzit al produselor.
Deși nu se cunoaște până acum niciun caz de infectare prin transmiterea virusului de la produse infectate, compania a implementat o procedură de dezinfectare a produselor importate. Coletele se deschid în spațiu deschis, iar produsele se dezinfectează de mai multe ori, sunt manevrate doar cu echipament de protecție, iar personalul implicat este în număr cât mai mic posibil.
Scenarii de lucru
Deși firma nu avea implementată o metodologie pentru lucrul remote, s-a adaptat rapid la noua situație și lucrul exclusiv online, de acasă, pare că funcționează la fel de bine ca și lucrul de la birou.
„Trăim vremuri incerte, dar am avut surpriza să primim cele mai frumoase dovezi de solidaritate și suport din partea clienților noștri fideli, cărora le mulțumim. Datorită lor, vom face tot posibilul să rămânem în continuare pe piață, să ne adaptăm și să găsim soluții eficiente pentru continuarea activității”, spune cofondatoarea Beauty in the Bottle.
Compania a elaborat deja o serie de scenarii posibile și măsuri pe care le va lua, fiind pregătită inclusiv pentru suspendarea activității, în cazul în care situația o va impune.
Beauty in the Bottle lucrează atât cu mari concerne internaționale, cât și cu producători mici, care vor supraviețui cu greu acestei perioade, așa că a decis hotărât să pună accent în această perioadă pe promovarea celor din urmă. A alocat în acest sens o parte din fondul de urgență, pentru a lansa comenzi mai mari către producătorii mai mici în lunile următoare.
„Vom aplica aceeași tactică și pe plan personal, susținând producătorii locali. În funcție de cum va evolua situația, vom încerca să nu blocăm sume importante în stocuri și să aducem mai multe produse pe comandă, având în vedere varietatea de lacuri de unghii disponibile pe piață”, adaugă Roxana Mandeal.
Foto header: Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz