Cum pot folosi brandurile inteligența artificială
Reading Time: 2 minuteCare sunt modalitățile prin care brandurile pot folosi în mod creativ și eficient soluțiile AI pentru a-și dezvolta businessul și a fi mai aproape de consumatori? Specialiști din Profero și iSense Solutions au indentificat, prin intermediul unui nou studiu realizat prin platforma BOLD by Lowe Group, șase astfel de moduri:
(1) Inteligența artificială facilitează înțelegerea lumii reale, prin identificarea gesturilor, obiectelor, oamenilor sau a sunetelor, cu ajutorul senzorilor video, audio sau de alt tip. Folosind aceste date, brandurile pot crea experiențe care le oferă consumatorilor feedback în timp real la acțiunile lor.
(2) Mecanismele de deep-learning permit tehnologiei să genereze texte, imagini, conținut video și audio care nu existau anterior, ceea ce ajută brandurile să creeze conținut cu un nivel foarte mare de personalizare, în mod complet digital.
(3) AI integrează mecanisme avansate care permit crearea de interacțiune cu consumatorii, simulând, cu o foarte mare acuratețe, comportamentul uman, capacitate care se poate traduce în conturarea unui brand voice unic.
(4) Inteligența artificială procesează volume enorme de informații, rezolvând calcule, analize și alte task-uri în timp record sau chiar instant, fapt ce oferă brandurilor posibilitatea să utilizeze în moduri unice datele pe care le dețin.
(5) Dispozitivele de tip wearable, precum brățările smart, sunt capabile să citească datele biometrice ale utilizatorilor în timp real, o resursă valoroasă pe baza căreia brandul poate răspunde ultra-personalizat la nevoile consumatorilor, diferențiindu-se astfel pe piață.
(6) Pe baza datelor colectate, algoritmii identifică tendințe la nivelul pieței sau al comportamentului consumatorului. Astfel, brandurile pot defini modele noi, care sporesc capacitatea de inovare.
Concluzii din studiul iSense Solutions pentru BOLD by Lowe Group:
96% dintre persoanele din mediul urban au auzit despre inteligența artificială, dar numai 40% spun că au interacționat cu aceste tehnologii, deși aproape toți declară că au folosit în ultimul an servicii care integrează AI, precum Facebook feed (74%), recomandări online de shopping (73%), asistenți personali smart (59%), filtre de spam pentru e-mail (53%), algoritmi predictivi de căutare (38%), asistenți virtuali (34%) și chatboți (21%).
Trei sferturi dintre români spun că pot explica în ce constă inteligența artificială, în timp ce restul nu sunt siguri sau nu pot face acest lucru. Totodată, românii cred că soluțiile AI pot rezolva problemele cu care ne confruntăm (67%), înlocui job-urile oamenilor (66%), opera sisteme de supraveghere a populației (42%), controla lumea (12%) și mintea oamenilor (11%).
Numai 35% dintre românii din mediul urban au încredere, în prezent, în capacitatea AI de a oferi customer service la aceeași calitate precum o persoană reală, însă 52% consideră că, pe termen lung, inteligența artificială are potențialul să îmbunătățească nivelul acestui serviciu.
În ceea ce privește transmiterea de date personale pentru a beneficia de servicii de o calitate mai bună, cu ajutorul AI, cele mai multe persoane se simt confortabil să ofere adresa de e-mail (60%), numele și prenumele (57%) și numărul de telefon (54%), iar la polul opus se situează adresa de domiciliu (24%), valoarea venitului pe gospodărie (13%), informațiile de identificare personală (12%), valoare venitului individual (11%) și datele bancare (5%).
La capitolul domenii unde consumatorii declară că se simt confortabil cu integrarea soluțiilor de inteligență artificială, primul loc este ocupat de retail-ul online (65%), urmat de telecomunicații (59%), recomandări personalizate în zona auto (58%), sistemul financiar/de investiții (54%), banking (53%), iar pe ultimul loc se situează serviciile de administrație publică (43%).
Materialul se bazează pe un eșantion de 512 utilizatori de internet din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18-50 de ani, iar datele au fost culese în luna martie 2020.
Foto: © Vchalup | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz