Analize BizRemote by certSIGN Management

Cum motivăm angajații să se întoarcă la birou full time

20 sept. 2022 4 min

Cum motivăm angajații să se întoarcă la birou full time

Reading Time: 4 minute

Una dintre cele mai accesate soluții de recompensare non-financiară și motivare a personalului o reprezintă programele de tip wellbeing, acestea demonstrând angajaților interesul companiei pentru echilibrul viață personală – viață profesională.

Multiple cercetări și studii au demonstrat că programele de wellbeing desfășurate în companiile din toată lumea aduc atât beneficii fizice, mentale și emoționale angajaților, cât și beneficii financiare pentru angajatori.

Sfatul specialiștilor pentru companiile care doresc să își revadă angajații fizic la birou este acela de a introduce mici „happening”-uri la birou, care să le stârnească curiozitatea și să îi răsfețe în același timp, să le creeze acea stare de bine atât la nivel personal, cât și în echipă, și astfel să îi facă să revină constant – de la activități culinare tematice, până la clase de sport ad-hoc. Totodată, organizațiile ar trebui să fie cât mai deschise în a primi sugestii despre modalitățile de retenție a angajaților, spun specialiștii.

Angajați fericiți, companii profitable

Potrivit Alecsandrei Ioniță, specialist programe wellbeing și fondator Wellbeing.ro by SmartExperience, sănătatea mentală, sportul și nutriția sunt cei trei piloni de bază ai unui program de wellbeing consistent și cu rezultate pe termen lung. Studiile realizate de companii relevă faptul că un angajat este preocupat să aibă echilibru în toate aceste trei direcții, motiv pentru care este recomandată o abordare holistică a acestui tip de programe.

Alecsandra Ionita fondator Wellbeing.ro

“Știm cu toții: dezvoltarea personală pătrunde în fiecare aspect al vieții noastre și nu poate fi separată de viața profesională. Angajații care se simt apreciați și împliniți sau văd că progresul lor este una dintre prioritățile angajatorului vor fi mai motivați și mai productivi. Prin urmare, încurajarea angajatului în dezvoltarea sa personală înseamnă încurajarea acestuia spre a deveni cea mai bună versiune a sa, nu doar la nivel personal, ci și pe plan profesional“, explică Alecsandra Ioniță, fondator Wellbeing.ro by SmartExperience.

De altfel, dovada faptului că programele de wellbeing au devenit o investiție de succes pentru companii în ultimii ani se reflectă în îmbunătățirea productivității și performanței angajaților, reducerea absenteismului, rata mai mare de retenție a angajaților, reducerea costurilor de recrutare și formare profesională, o sinergie mai mare în companie, creșterea angajamentului și loialității față de angajator.

Back to Office. Între motivație și creativitate

Revenirea angajaților la birou în plină toamnă aduce o provocare departamentelor de resurse umane care își doresc să implementeze programe de retenție cât mai atractive.

“Este un moment în care putem îmbina perfect jocul creativ și nevoile psihologice de bază ale angajaților… și nu numai. Totul depinde de abilitatea specialiștilor de a crea evenimente unice și conexiuni fine între sănătatea mentală și fizică a oamenilor din companii. Spre exemplu, conceptul Back to Office, așa cum îl gândim noi în prezent pentru partenerii noștri, este un blend între ateliere care promovează starea de bine la birou și ateliere care ne aduc bucurii… gurmande”, explică Alecsandra Ioniță.

Adevărata creativitate înseamnă să faci lucruri uimitoare din lucruri mărunte, să o faci cu entuziasm și să aduci bucurie prin toate acestea, consideră specialistul.

“Propunem partenerilor noștri să transformăm momentul Back to Office într-o “Zi a Recoltei” plină de surprize. Îi așteptăm pe angajați cu standuri de fructe de sezon, must, plăcinte de dovleac și ateliere de arts & crafts cu materiale din natură: coronițe de vreascuri împodobite cu fructe uscate și deshidratate. Au un mare succes, deoarece aceste tipuri de evenimente la birou îi fac pe angajați să își dorească să revină”, povestește Alecsandra.

În ceea ce privește workshopurile concepute pentru dezvoltarea personală a angajatului, printre cele mai solicitate de către companiile din România în această perioadă a anului se numără: Actorie și improvizatie; Dicție; Stil și imagine personală; Storytelling; Scriere creativă; Public speaking; Managementul emoțiilor. Acestea se desfășoară la sediul companiilor, de obicei după orele de serviciu, și sunt susținute de traineri externi, profesioniști în domeniile lor.

Printre beneficiile angajaților în urma programelor de wellbeing se numără: micșorarea nivelului de stres și reducerea problemelor legate de stres, creșterea sănătății fizice și mentale, creșterea energiei și a productivității, management mai bun, o atitudine pozitivă și optimistă, creșterea stimei de sine și a spiritului de lucru în echipă.

Învățături din pandemie: captarea atenției

Industria de wellbeing a crescut considerabil în timpul pandemiei și continuă să crească. Dacă în ultimii doi ani companiile și-au permutat bugetul de training și teambuilding înspre organizarea de seminarii online de wellbeing, fiind sincer preocupate de sănătatea și echilibrul angajatului într-o perioadă cu totul atipică, în ultimele săptămâni s-a produs o migrație de la “home office” la “head office”, astfel că, în prezent, mai mult de 80% dintre atelierele de wellbeing sunt organizate la sediul companiilor, restul de 20% fiind livrate online sau în format hibrid.

“Activitățile din sfera wellbeing care încă se mai întâmplă online în prezent sunt acelea din zona de sănătate mentală, care sunt adresate unui număr mai mare de participanți – adică conferințele. Sunt o metodă bună de a ajunge la cât mai mulți respondenti care au probleme de adaptare la munca de tip hibrid, subiectele abordate fiind cele mai căutate din ultimii doi ani: burnout-ul, relațiile interpersonale, stress management.”, precizează Alecsandra Ioniță.

În ceea ce privește experiența webinariilor, Alecsandra Ioniță consideră că pandemia a oferit o oportunitate de regândire și îmbunătățire a structurii acestui tip de ateliere.

“Concentrarea oamenilor în predarea virtuală scade la fiecare șapte minute, cu excepția cazului în care există o schimbare în metoda sau modul de livrare, arată studiile. Așa că ne-am conformat cerințelor angajaților, am citit toate studiile apărute pe piața din Statele Unite, am redus cantitatea de informație livrată și am adaptat structura atelierelor, introducând mai multe elemente pentru captarea atenției: poll-uri, jocuri de gândire, întrebări de tip trivia.”, explică Alecsandra Ioniță.

Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: